Dag 255 in Beijing, 19-05-06 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Dag 255 in Beijing, 19-05-06 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Dag 255 in Beijing, 19-05-06

Door: Sa La

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

19 Mei 2006 | China, Beijing

Gisteren na mijn afspraak met dr Zhou heb ik even mijn kopje laten hangen. Maar na even aan de telefoon gehuild te hebben tegen Mel en een gesprek met mijn moeder voelde ik me weer vol goede moed en stond mijn hoofd weer helemaal recht. Ik kwam erachter dat ze me in dat ziekenhuis alleen maar nerveus en opgejaagd maken. Zoals Axel al schreef ik ben nog niet eens 40 weken dus is er niets aan de hand. Ik heb nu besloten dat ik een nuchtere Noord-Hollandse meid ben en me niet mee moet laten slepen in al die Chinees/Amerikaanse onzin. Als ik bij de verloskundige in Nederland zou zijn bedacht ik me zou ze zeggen, Meid maak je niet druk de meeste eerste kinderen komen na de uitgerekende datum. Toen ik dat voor mezelf bedacht voelde ik me beter en was ik ook weer veel liever voor dat kleintje in mijn buik.

Na haar onderzoek kwam dr Zhou tot de conclusie dat de baby nog zat waar het vorige week ook zat en dat er dus niets gebeurd is. Ze vroeg me of ik wel iedere dag had gelopen voor een uur en ik zei ja en nog wel meer dan dat. Oh zei ze nou dan moet je vanaf morgen iedere dag 2 uur gaan bewegen. S' morgens een uur en s' avonds een uur. Ik dacht toen, ja echt niet jij poep Chinees je bekijkt het maar. Ik was bezig haar te vertellen dat mijn moeder 16 dagen overtijd was toen ik geboren werd en toen ging ze door me heen en zei " Yes in your mothers age things were very different". Dat had dus geen zin. Ze zei weer dat ze de baby groot vond nu 3700 gram volgens haar. Ze zei " I give you an other week and if the baby isn't born than we will induce you" Ik was daar een beetje van overdonderd dus zei ik niets maar toen ik er later over nadacht besloot ik dat ik dat niet wil. Ik wil de baby zeker nog 2 weken de tijd geven om zelf te komen. Gelukkig heb ik volgende week dr Kung een Chineese uit Amerika. Daar kan ik dan in ieder geval mezelf duidelijk maken en ook zeggen dat ik niet bang ben voor een 4 kilo baby en dat dat heel normaal is in Nederland en dat ik pas na een week overtijd ingeleid zou willen worden.

Toen ik bij de balie stond te wachten op de rekening zei dr Zhou tegen dr Li die daar ook stond dat ik een grote baby had maar dat ik zelf ook vet ben, ze zei dit in het Chinees maar ik kon dat makkelijk verstaan. Dr Li vertaalde het als, ze zegt dat je een grote baby hebt maar dat je zelf ook groot bent. Dat was toch wel vriendelijk van haar dat ze me probeerde te sparen. Tegen dr Zhou zei ze alleen maar dat ze wist dat de baby groot was omdat ze me al een aantal keren heeft gezien. Ze leek niet zo blij met dr Zhou's opmerking. Ik denk dat dr Zhou wel heel kundig is in het werk maar sociaal gezien ontbreekt er wel iets. Ik hoop echt dat ik haar niet bij de bevalling heb, ze is me te druk en spreekt te slecht Engels.


Toen ik klaar was kreeg ik een sms van TJ dat als Jo (die aan het yogaen was) en ik het leuk vonden we naar haar toe konden komen om de baby te zien. Jo was nog wel 20 minuten bezig dus ben ik alleen naar haar toe gegaan en heb als eerste gast de baby mogen zien. Het is een jongen geworden (dat dacht ze ook al) hij heet Currin en is maar 3 kilo en heel klein. Hij heeft heel veel haar, dat hebben alle Indiaase kinderen als ze geboren worden schijnt het, en hij is een beetje gekleurd. Mooi kindje om te zien. Terwijl ik er was heeft hij de heletijd liggen slapen in het ziekenhuisbakje dus zijn lijf heb ik niet mogen aanschouwen. De bevalling was in 2,5 uur bekeken echt mega snel. Waarschijnlijk doordat het zo snel ging kwam de placenta niet los dus moest ze daarvoor een operatie ondergaan maar dat viel erg mee zei ze.

Daarna ben ik met Jo naar de pedicure gegaan. Dat was erg lekker en nu heb ik zachte voeten met rode nagels. Maandag wil ik weer maar dan voor een manicure, C. gaat met me mee. Na de pedicure zijn we gaan eten bij een Brasiliaans restaurant, Jo dacht dat het goedkoop was maar het was best duur voor Chinese begrippen. Wel erg lekker. Ik had parmaham met rucola vooraf en daarna tonijn met asperges in een sinasappel-honingsaus. Ze maken in Beijing echt heerlijke verse sapjes. Ik had eerst een ananassapje en daarna een watermeloensapje echt heerlijk fris en gezond. Na het eten zijn we een Italiaansijsje gaan halen en toen naar huis.

Melle moest tot laat overwerken, ik heb tot half 12 op hem gewacht maar toen zei hij dat hij nog lang niet klaar was dus toen ben ik maar gaan slapen. Om half 3 werd ik wakker en was hij er nog niet, dat voelde wel raar maar gelukkig kwam hij een kwartier later binnen. Om half 8 was hij zijn bed weer uit en om 8 uur was hij weer vertrokken. De presentatie zou om tien uur geloof ik beginnen maar ik heb nog niets gehoord dus zullen ze nog wel bezig zijn. Om 3 uur heeft hij dan nog een presentatie die volgens hem niet lang duurt en dan komt hij naar huis. Ik hoop dus dat hij op tijd is vandaag.

Ik was uitgenodigd om te gaan eten met wat mensen van school maar ik heb geen zin. Mijn rug doet nog steeds zeer van woensdag en ik wil liever even zonder mensen waarmee ik Engels of Chinees moet praten en lekker de avond met Mel doorbrengen.

Mingtian jian!
Sa La

Ps: Die stift zit toch niet op de bekleding van de stoelen he Malio? Wat voor kleur hebben jullie de muur nu gemaakt?

Ps ps: mijn ouders vliegen vannavond naar Chengdu. Ze hebben nog geen duidelijke plannen voor wat ze dan gaan doen maar ze willen in iedergeval nog naar Xi'an naar het terracotta leger en mijn vader wil nog graag naar een plaats aan de rand van de Gobi woestijn. Het gaat ze goed en ze vermaken zich prima. Helaas doet hotmail het nu niet in China dus kunnen ze niet mailen en ook geen mail ontvangen (heel irritant). Ze gaan nu proberen een Gmail adres aan te maken en dan via mij de adressen van alle mensen daarin te transporteren. Als dat niet lukt dan gaan ze hier op de site schrijven.

Ps ps ps: grappig dat je 28 mei zegt Ak. Gisteren vertelde TJ namelijk dat 18 mei waarop haar zoon is geboren een goede dag is omdat er een 8 inzit en dat is een geluksgetal voor Chinezen. Toen dacht ik nou dan komt onze baby vast op 28 mei. Grappig dat jij dat dan ook zegt.

  • 19 Mei 2006 - 06:36

    Wei:

    Lieve Saag,

    Klinkt allemaal niet erg relaxed daar in dat ziekenhuis. Ik zou ook zeggen, hoewel ik een man ben en daar natturlijk weinig weet van heb, laat de natuur voorlopig nog maar even zijn gang gaan. Het is natuurlijk altijd beter om het vanzelf te laten komen. Die dr. Zhou zouden moeten opknopen. Vrij onsympathiek om dat soort dingen te zeggen over je klanten. Ze is gewoon jaloers. Volgende keer moet je maar even zeggen dar westerse mannen dat juist mooi vinden en niet houden van "die duntjes". Ik wens je in elk geval veel sterkte, hou je taai!!!

    Dikke kus van Cas

  • 19 Mei 2006 - 08:40

    Bao Rou:

    Goed zo Sag - laat je niet op je kop zitten door al die zg. beter-weters in dat ziekenhuis. Nogal onbeschoft van die dr. zhou. Heb je laten merken dat je verstond wat ze zei? Ik dacht dat de chinezen altijd zo beleefd waren! In je gezicht misschien, maar achter je rug....
    Mel maakt het wel erg bont op het moment. Dat kan nooit gezond zijn. Ik hoop ook dat hij vandaag eens op tijd thuis is en dat jullie een gezellig weekend hebben - misschien wel de laatste met z'n tweeen!
    Morgen ga ik naar Dronten (voorlaatste keer) en 's avonds komen Ilse en de kids, zodat Mario lekker aan het schuren en lakken kan gaan. Hopelijk is het klaar als ik dinsdag de meiden weer naar Vlissingen breng.
    Dat was het voor nu. Hou je taai!
    Veel liefs uit N-V




  • 19 Mei 2006 - 09:12

    Heidy:

    Lieve Sagra,

    Jammer dat ze zo niet relaxed zijn in dat ziekenhuis. Je moet juist lekker zorgeloos en vol plezier uit kijken naar je kindje. Gelukkig heb je lieve mensen om je heen die je weer met 2 voeten op de grond zetten. We leven met je (jullie) mee hoor in Zoetermeer en denken veel aan jullie.

    Vriendinnetje van mij is in Alkmaar gaan wonen, vlak bij jullie huis. Ben er even langs gereden en t staat er nog goed bij :-).

    Heel veel sterkte nog de komende paar weken en laat je niet gek maken. De kleine komt vanzelf wel!

    Dikke kus Heidy

  • 19 Mei 2006 - 15:14

    Bianc:

    Jooeeepppieeeee, het is bijna zover!!! Laat ze idd maar lullen lieve Sa, beter te lang dan te kort in het buikje denk ik dan. Ik hoop verder dat je je goed voelt en dat Mel een heeeeel klein beetje rustig aan doet, anders liggen jullie samen uit te puffen strakjes.

    Hier gaat alles goed. Ik heb het uitpuilend druk!! Heb een baan gevonden bij de Gemeente Den Haag als bijstandsconsulent, zit een opleiding bij, dus stevig aanpoten!! En daarnaast heb ik verschillende creatieve opdrachtjes dus ben eventjes een beetje moe, hahaha. Wel heel lekker hoor.. :-):-)..... Heel erg veel liefs en heeeel veel sterkte straks!

  • 19 Mei 2006 - 20:05

    Marjolein:

    Het gaat helemaal goed komen hoor ! Ik voel het. gewoon nog effe geuld hebben en de chinezen laten wachten tot het tijd is! Heel veel succes voor als het echt gaat beginnen ! Marjolein(den haag)

  • 21 Mei 2006 - 06:31

    Malio:

    weet je wat je moet doen,
    je moet die schuinoog eens flink beledigen, je weet waar ze niet van houden in sjina en dat moe je gewoon recht in d'r bek doen
    zal d'r leren, hebben die sjinese zwangere vrouwen geen hormoonaanvallen dat dat mens dat gewoon allemaal uitkraamt of zou ze een hekel hebben aan rondogen

    ze kunnen je niet dwingen tot inleiding hoor

    die Pama is helemaal gek, denkt hij echt dat zo lang en zo veel werken kwaliteit brengt, NOT!!!!
    hij is gewoon een productiekip, eitje leggen, uitbroeien en doorgaan

    voor mij is het helemaal duidelijk
    in sjina zoeken ze geen kwaliteit, nee enkel gekken die veel te hard werken en hun werk afraffelen
    die geven ze dan een bord met hun naam op en een beetje extra centen en dan zijn die lui ook weer blij
    dan verkopen de sjezen het product weer aan sjinezen met het stempel erop dat het door een echte ontwerpeuropeaan is gemaakt
    die er lang over nagedacht heeft en allerlei ontwerpdingen mee heeft gedaan

    je begrijpt wel Mel, dat ik vind dat je een l..l aan het worden ben als je zoveel werkt met een zwangere vrouw
    dan hebben we het nog niet eens over de kwaliteit van het werk, want als je nu al iets goeds kan maken wat moet het dan zijn als je echt relaxed ben (en begin niet over presteren onder druk brengt het beste resultaat)

    je hebt dus huisarrest, zeg maar tegen de oppersjinees dat Sagra aan het dwarrelen is in haar hoofd en dat je steun moet verlenen

    die prit en stift zat dus op de rode stoelen, maar toen we die kochten hadden ze het over 5 jaar garantie dat er geen enkel vlek op zou blijven en ik had zoiets van tsja zal wel
    mooi wel dus, bostel en sopje en weg, heeft Zoe haar leven gered trouwens

    gisteren de hele vloer kaal geschuurd, vandaag fijn en dan hopelijk daarna olie erop
    morgen denk ik polijsten en weer olie met was en dan harden

    volgens mij kan je pas zien of het goed is geschuurd als alles klaar is dus zullen we het wel zien

    ik ga weer aan de slag, het is 08.30 op zondag dus dat moet kunnen

    mazzel

    PS wel luxe met die vriendinnen daar, kan je niet verkassen naar hun flat

  • 21 Mei 2006 - 12:28

    Sandra:

    Wat een irritant lomp wijf zeg in dat ziekenhuis!!!!
    La maar lullen, trekt zelf vast ook geen volle zalen.
    Heel knap dat je je zelf weer hebt hervonden. Je doet het goed. Je bent volgens mij niet de eerste en zeker niet de laatste die iets langer moet wachten op zo'n kleintje.
    Die berichten over al dat eten en drinken doen mij het water in de mond lopen. Maak je alvast een lijstje voor ons? We hebben bijna 5 weken waarvan we best een tijd in Peking kunnen doorbrengen:-)
    Wij moeten hier nog 8 weken werken(- Hemelvaart, Pinksteren en adv) en dan is het VAKANTIE en komen we jullie lastig vallen.
    Dikke kus en GENIETEN!!!
    GROETJES UIT DENHAAG

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

Wij, Melle en Sagra, zijn samen naar China gegaan om te wonen en te werken. In China hebben we een dochter gekregen, India. Omdat India ziek is moesten we terug naar Nederland en daar wonen en werken we nu. Het hoofdstuk van dit moment gaat over de reis die we samen met India maken, nu ze net 2 jaar is om medisch advies en therapie in Japan.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 315243

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 08 Mei 2017

Florida 2017

23 April 2015 - 30 April 2015

China, een trip down memory lane

13 April 2014 - 03 Mei 2014

Florida!!

22 September 2012 - 10 Oktober 2012

Curacao 2012

20 Juli 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: