Dag 247 in Beijing, 12-05-06 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Dag 247 in Beijing, 12-05-06 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Dag 247 in Beijing, 12-05-06

Door: Sa La

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

12 Mei 2006 | China, Beijing

Allereerst, Nathalie en Rogier, bedankt voor het lieve pakketje met de kadootjes. De broekjes zijn erg lief en zitten gewassen en gestreken in de ziekenhuiskoffer. En het boekje ga ik gebruiken om iedereen een wensje in te schrijven die naar de baby komt kijken, een leuk idee.

Kirsten en Lennard bedankt voor jullie lieve kaart, ondanks dat het oude adres erop stond hebben we hem toch gekregen. Verander de 7 in het adres in een 4 en de 1505 in 402 dan is het adres weer corrrect.

Woensdagnacht heb ik werkelijk heerlijk geslapen. Ik hoefde er maar 3 keer uit om te plassen en was dan zo weer onder zeil. Om 7 uur ging Mel eruit en toen hij en Michel weg waren ben ik er ook uitgegaan maar ben om 9 uur weer op de bank in slaap gevallen tot half 11. Ik had het schijnbaar nodig.

Woensdag kwam Michel om half 6 thuis, Mel had net gebeld dat hij met het vliegtuig van half 7 zou komen, en omdat het nog zulk mooi weer was stelde ik voor om naar Dashanzi te gaan. Ik wist zeker dat hij dat een mooie omgeving zou vinden. Het was heerlijk weer, niet meer zo warm en de lucht was helder (dat was hij al een tijd niet geweest). We zijn eerst omdat het nog licht was door het gebied gaan lopen en foto's maken. We zijn een aantal galerien in gegaan waar we heel wat mooie dingen hebben gezien.

We waren er denk ik om een uur of 6 half 7 en hebben tot half 9 rondgelopen. Hele bizare plekken hebben we gezien. Waar je eerst door een donkere gang in een gebouw ging naar een deur waar licht uitkwam en eenmaal bij die deur blijkt er een hele grote ruimte te zijn waar allemaal mensen aan het werk zijn om een soort voetbalelftal te maken van klei. We zijn ook een klein fabriekje binnen gegaan waar ovens stonden. Toen ik aan een man vroeg wat ze maakten zei hij Guizi. Toen ik vroeg wat dat dan wel was liet hij ons bakken zien met duizenden rubberen ringetjes (die je tussen een moer en een schroef kan gebruiken) in allemaal verschillende maten. Het was erg apart. Om half 9 zijn we gaan eten bij een restaurantje dat aan een grote oude fabriekshal vastzit. Erg lekker.
Toen we thuis kwamen kwam Mel er ook al snel aan.

Gisteren ben ik eerst wat gaan drinken met TJ vlakbij het ziekenhuis dat was gezellig en om half 5 had ik mijn afspraak. Ik dacht dat ik naar dr Zhou moest maar het bleek dr Li te zijn. Alles is goed zegt ze maar nog geen teken van het begin van de bevalling. Ik had wel een hoge bloeddruk maar toen ze na mijn bezoek aan de dokter nog een keer ging meten bleek hij weer hetzelfde te zijn als altijd, dat is ook hoog maar omdat het constant zo is geeft het niet.

Toen ik thuis kwam ging ik me klaarmaken voor het etentje van C. Ze heeft haar huis in Shanghai verkocht en daarom wou ze dat graag vieren met een etentje. We waren met z'n 12en en het was erg gezellig. Het is bijzonder dat je dan met zo'n internationaal gezelschap aan het eten bent. (Nederlands, Engels, Amerikaans, Duits, Japans, Hongkongnees, Noors). Er wordt in allerlei talen gesproken en van alle talen kan ik redelijk wat verstaan. Jia Jia het Hongkong meisje had voor Mel en mij in Hongkong twee rompertjes gekocht. Ze zijn daar nog erg van de Disneyfiguren dus kreeg ik een roze romper met Tweety en die poes erop en een blauwe romper met Donald Duck. Ze had ook een koektrommel met Deense chocolate chip cookies erbij gegeven. Ze is echt heel lief.
Helaas moest Mel na het eten nog aan het werk thuis. Hij had wijn en bier gedronken dus dat was niet zo slim dus toen we thuiskwamen is hij eerst even gaan slapen en is toen om 3 uur opgestaan en heeft tot 5 uur weer gewerkt en is samen met Michel om 8 uur naar het werk vertrokken. Ik heb het met hem te doen. Hij heeft het weer zo druk en Ding Ming is nog steeds ziek, wel aanwezig deze week maar je kunt niet teveel van hem verwachten. Het meeste werk komt dus op Melle zijn schouders terecht. Ik hoop dat als de baby geboren wordt hij de rust krijgt om er ook een paar dagen van te genieten.

Michel had woensdag bij een appartement gekeken en wou dat graag huren. Het stond al een jaar leeg. Maar toen hij gisteren zei dat hij het wilde huren zij de huisbaas dat het opeens gisteren verhuurd was. Daar klopt natuurlijk niets van en ik denk dat hij geen buitenlander in het huis wilde. De mensen van personeelszaken hebben natuurlijk aldoor contact met die man gehad en hij dacht waarschijnlijk dat het om een Chinees zou gaan maar toen hij Michel zag heeft hij zich waarschijnlijk bedacht. Wel balen voor hem want het was een mooie flat in een mooie straat en hij had er al helemaal zin in. Ze gaan vandaag weer bij twee woningen kijken maar die zagen er erg traditioneel Chinees uit.

Vandaag heb ik geen afspraken en daar ben ik erg blij mee. Ik wil het huis gaan schoonmaken. Eigenlijk moet ik nog naar de Ambassade om het bewijs te betalen dat het kindje de naam van Melle krijgt maar ik heb er nu nog erg weinig zin in. Misschien vanmiddag en dan plak ik er meteen het loop uurtje aan vast. Gisteren had ik er zo erg geen zin in dat ik het niet heb gedaan.

Goed lieve mensen dit is het weer, niet veel bijzonders dus jullie moeten maar wat spannende verhalen achterlaten. Ik zal proberen weer wat foto's te plaatsten maar weet niet of het lukt vandaag het is iedere keer weer afwachten.

Mingtian jian!
Sa La

Ps: hier ons nieuwe adres in het Engels (de Chinese komt bij veel mensen niet goed door via de email dus dat moet ik even aan Mel vragen die kan dat beter dan ik):

nr 402, Building 4, Yonghejiayuan, A block, 3rd courtyard, Dongbinhe Road, Andingmen, Dongcheng District, Beijing, China

  • 12 Mei 2006 - 11:05

    Dieuwke:

    Fijn dat je je adres opgeschreven hebt, Sag.

    t Is wel een hele waslijst , he. Moet je dat allemaal opschrijven?
    Gelukkig zijn de envelopen in verschillende maten.

    Hela, groetjes.
    Dieuwke

  • 17 Mei 2006 - 07:09

    Bao Rou:

    Hi kids,
    Alles kits? Het is zo stil op de site. Is iedereen met vakantie?
    De laatste loodjes he Sag. Ik denk dat je nu begint te wensen dat alles achter de rug was. Nou, nog even volhouden. Is het daar nog zo warm? Hier is alles flink afgekoeld, maar nog steeds geen regen van betekenis. Ik hoop dat we snel wat krijgen want de regenton is al aardig leeg. Verder gaat alles z'n gangetje, een rustige week. Laat je gauw weer eens wat lezen?
    Veel liefs uit N-V
    PS Brief nog niet ontvangen.

  • 17 Mei 2006 - 08:32

    Simone En Lawrence:

    HOI
    Eindelijk krijgen we jullie berichten weer. Hoe kan het dat we eruit lagen. Het komt nu toch dichtbij voor jullie ouder zijn in China. En wat doe je nog veel Sagra moet je niet op de bank zitten met een boekje en dr. Phil kijken. Dit deed ik. Verder heb ik jullie adres. Hele fijne week nog.

    DAG liefs Fam. Kwakye uit Den Haag

  • 17 Mei 2006 - 21:41

    Nathalie:

    he lieve saag!
    fijn dat t pakketje goed is aangekomen (wonderlijk dat al die postbodes, zowel die in maastricht als in peking, dat toch allemaal voor elkaar krijgen he!?)
    ik begin toch een beetje benieuwd te worden of onze guess klopt....

    trouwens, over baby's gesproken...mijn zus is 13 mei bevallen dus ik heb een nichtje gekregen en ze heet loes. en ze is heel minie! alles goed en gezond en wel, maar aagje is ineens zo'n reus!

    trouwens, wanneer gaat je zwangerschapsverlof nou eens ECHT in saag! wat een bezig bijtje ben je! en je ziet er prachtig uit!

    ik hoop dat melle naast al dat harde werken voldoende kan genieten van jullie zwangerschap en straks ook even een time-out kan nemen als het flupje er is!

    deze week ben ik 'druk' met de voorbereiding met aagje's allereerste verjaardag. niet echt druk maar gewoon veel aan het terugdenken hoe het voor haar allemaal begon en dat we zo'n fijn 1 e jaar gehad hebben!
    rogier zei van de week nog eens: ik vind aagje zo ontzettend lief, ik hou zoveel van d'r...dat t bijna zeer doet...

    en nu is ze al bijna 1 en helpt ze mee de wasmachine in- en uitruimen...(om maar een suf voorbeeldje te geven)

    nou lief moedertje in spe...nog een weekje!?
    ik wens jullie alvast heel veel succes met de bevalling!
    toi toi toi!
    tot gauw!
    heel veel liefs!
    ook van rogier!
    nathalie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

Wij, Melle en Sagra, zijn samen naar China gegaan om te wonen en te werken. In China hebben we een dochter gekregen, India. Omdat India ziek is moesten we terug naar Nederland en daar wonen en werken we nu. Het hoofdstuk van dit moment gaat over de reis die we samen met India maken, nu ze net 2 jaar is om medisch advies en therapie in Japan.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 315360

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 08 Mei 2017

Florida 2017

23 April 2015 - 30 April 2015

China, een trip down memory lane

13 April 2014 - 03 Mei 2014

Florida!!

22 September 2012 - 10 Oktober 2012

Curacao 2012

20 Juli 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: