Dag 194 in Beijing, 20-03-06 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Dag 194 in Beijing, 20-03-06 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Dag 194 in Beijing, 20-03-06

Door: Sa La

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

20 Maart 2006 | China, Beijing

Ik word geeeeeeekkkkkk, de buren zijn al de hele dag onophoudelijk aan het boren en timmeren. Waarschijnlijk is het geen boren maar wegbreken met een drilboor.
Gisteren had ik besloten vandaag even een dagje vrijaf te nemen. Ik was moe had pijn en had mijn huiswerk niet gemaakt. Nu heb ik vanmorgen gestudeerd maar weet nog niet alles moet nu nog de woordjes in mijn hoofd stampen maar met die herrie aan mijn kop wil het niet zo lukken.

Om drie uur moest ik bij de acupunctuur zijn, ik was er om kwart voor drie en kon meteen komen. Het was een aardige man uit Amerika. Toen ik vertelde dat ik 30 weken zwanger ben gaf hij aan dan geen naalden in me te gaan steken omdat, net als met voetmassage, hij dan weeen zou kunnen opwekken. Hij is me gaan onderzoeken een heeft me nog meer oefeningen gegeven die ik thuis kan doen. Ik vind wel dat hij goed heeft gekeken en ik denk ook dat de oefeningen die hij me heeft gegeven me kunnen helpen tegen de pijn en ook voor de langere termijn met mijn knie.
Wei je hebt me wel gespaard zeg ik voel me bijna misvormd nu ik weet hoe mijn houding is. Blijkt dat mijn heup aan de rechterkant hoger zit dan links (schijnt vaker voor te komen en kan te maken hebben met het feit dat mijn heupgewricht vroeger niet goed in de kom zat en nu waarschijnlijk ook nog niet helemaal). Doordat die heup rechts hoger zit is mijn been rechts korter. Doordat mijn been korter is en heup hoger staat compenseer ik iets waardoor mijn romp gedraaid staat, dan staat mijn linkerschouder ook nog eens meer naar voren en hoger dan de rechter en mijn hoofd doet ook nog iets. Hellup!!!! Ik heb nu oefeningen die ik ook gewoon tijdens het staan wachten ergens kan doen en die ik tijdens het lopen moet doen zodat het allemaal weer een beetje recht komt te staan. Ik hoop dat het gaat lukken.
Hij zei wel dat ik, mocht ik dat willen in de 35ste week kan komen voor accupunctuur. Het is erg populair bij Duitse vrouwen die bijna moeten bevallen. Hij kan dan de baarmoeder en andere zaken klaar maken voor de bevalling. Vraag me niet of het echt zo is ik heb geen idee, het klonk een beetje zweverig maar je weet nooit.

Ik denk niet dat ik dat ga doen, kost weer een vermogen en ik denk dat ik die fysio en deze afspraak ook niet vergoed krijg dus laten we maar een beetje rustig aan doen.

Gisteren was erg leuk. We waren weer om 7 uur op en zijn om ongeveer half 10 richting het zwembad vertrokken met de taxi. De chauffeur had geen idee waar het was dus vroeg hij het steeds aan mensen op straat. Blijkt dat er achter het park ten westen een groot sportcomplex is. We hebben er wel een uur over gedaan ofzo om het te vinden en toen we het eindelijk hadden gevonden bleek er geen vrijzwemmen te zijn. Om 12 uur zou het zwembad open gaan. Helaas moesten wij om 12 uur bij de Starbucks staan dus dat ging niet lukken helaas. We zijn maar weer naar huisgegaan en hebben daar onze zwemkleren weer uitgetrokken en onze gewone kleren weer aan.

Om half 12 zijn we richting Hou Hai gegaan en daar ontmoeten we de twee Nederlandse stellen. Het nieuwe stel was erg aardig. De vrouw is ook zwanger en ze is 14 april uitgerekend. Ze werkt ook niet en heeft een prive leraar die haar Chinees leert. Ik heb het nummer gekregen dus kan later ook proberen of dat wat voor mij is. Ze doet ook nog andere dingen zoals schilderen en boetseren. Dat lijkt me ook leuk dus ga als de baby is geboren daar ook eens achteraan. Haar vriend werkt en ze wonen hier nu 1,5 jaar. Het zou eigenlijk voor 1 jaar zijn maar zijn werk is nog lang niet afgelopen dus blijven ze nog. Als ik dan hoor wat zij allemaal doet dan voel ik me zo slap dat ik dat niet doe maar toen ik er langer over nadacht bedacht ik me dat ze dat waarschijnlijk ook niet allemaal in de eerste maanden van haar verblijf hier heeft geregeld. Ze zeiden ook dat ze na 9 maanden ofzo pas een beetje gewent waren. Daarnaast hebben ze langer de tijd gehad om zich voor te bereiden.
Dat vind ik wel eens jammer dat het bij Mel en mij allemaal zo snel is gegaan. We hebben geen Chinese lessen kunnen nemen van te voren, hebben ons niet goed kunnen inlezen en hebben ook niet echt goed kunnen bedenken wat we hier allemaal zouden willen doen. Waarschijnlijk duurt het ook gewoon een tijd voor je een beetje gewend bent, en volgens Dan went het nooit helemaal. Je blijft sneller vermoeid zijn door de drukte en het taalprobleem.

Anyway, het was gezellig met die mensen. We hebben eerst even koffie gedronken op het terras en zijn toen ergens anders aan het meer wat gaan eten, ook op het terras. Ik had lasagne, was erg lekker, en Mel kip, dat viel tegen en was ook niet goed gaar.
Om kwart over 3 zijn die andere 4 gaan wandelen, maar ik had al pijn dus leek het mij geen goed idee, ik vond het wel jammer want het was gezellig.

Mel en ik zijn naar huis gegaan en ik ben ik slaap gevallen, Mel ook bleek later. Daarna heb ik wat geborduurd (ja ja ik word een echte mama), ik ben bezig met een geboortedoek, zoeen die je moet borduren. Ik vind het erg leuk het schiet alleen niet op maar het is wel rustgevend.
Later op de avond hebben we twee films gekeken, de eerste Bee Season was erg vreemd en niet leuk de tweede was Capote en die was wel goed maar niet erg opbeurend. Ik ging daarna naar bed. Op een gegeven moment schrok ik zo in mijn slaap dat ik er wakker van werd en ik had Mel een knal gegeven met mijn arm dus die was ook geschrokken wakker geworden. Het was echt heel maf. De baby was ook geschrokken want die begon meteen te trappen. En toen was het alweer maandagmorgen.

Morgen naar school en dan naar de tandarts, ze belden vandaag nog om de afspraak te bevestigen en daarna wil ik gaan zwemmen dan hoef ik niet met de ayi samen te zijn. Hopen dat er dan wel vrijzwemmen is.

Mingtian Jian!
Sa La

  • 20 Maart 2006 - 19:16

    Manon:

    Succes bij de tandarts morgen!

    X Manon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

Wij, Melle en Sagra, zijn samen naar China gegaan om te wonen en te werken. In China hebben we een dochter gekregen, India. Omdat India ziek is moesten we terug naar Nederland en daar wonen en werken we nu. Het hoofdstuk van dit moment gaat over de reis die we samen met India maken, nu ze net 2 jaar is om medisch advies en therapie in Japan.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 315381

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 08 Mei 2017

Florida 2017

23 April 2015 - 30 April 2015

China, een trip down memory lane

13 April 2014 - 03 Mei 2014

Florida!!

22 September 2012 - 10 Oktober 2012

Curacao 2012

20 Juli 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: