Dag 122 vanuit Lutjewinkel, 08-01-06 - Reisverslag uit Lutjewinkel, Nederland van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Dag 122 vanuit Lutjewinkel, 08-01-06 - Reisverslag uit Lutjewinkel, Nederland van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Dag 122 vanuit Lutjewinkel, 08-01-06

Door: Sagra

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

08 Januari 2006 | Nederland, Lutjewinkel

Vandaag is het zondag en het is nu 20 over 9. Als ik uit het raam kijk zie ik twee koolmeesjes pikken in de zaden en nootjes die voor het raam hangen. Dit heb ik gemist.

Vrijdag zijn Mel en ik om iets voor 10en vertrokken naar het vliegveld. Doordat er een nieuwe weg is aangelegd ging het lekker snel. Toen ik in wou checken stonden er allemaal russen voor de balie. Ik kon dus nog niet inchecken. Jammer want Mel zat in het koffiehuis op me te wachten. Na 15 minuten was het zover en natuurlijk stond ik in de verkeerde rij. Er was een familie (Flodder) voor me en een man die Nederlands sprak maar de IJslandse nationaliteit had. Die Flodders hadden onwijs veel spullen mee (radio, en allemaal andere dozen en koffers) dus dat duurde nogal lang en toen die IJslander, die had problemen met zijn ticket. Gelukkig kreeg ik daardoor wel oogkontact met het meisje van de balie en toen ik haar later vertelde dat ik zwanger was heeft ze me een goede plaats gegeven met veel beenruimte.

Ik ben toen snel naar Mel gerend en we hebben heel snel nog samen een kop koffie gedronken en toen moest hij weg omdat hij om half 1 opgehaald zou worden voor een presentatie. Was wel even moeilijk het afscheid. Bij de detectiepoort zag de bewaker dat ik zwanger ben (ja eindelijk heb ik van een onbekende doorgekregen dat het dus echt zichtbaar is) en zei dat tegen de vrouw met zo'n stralingsapparaat waarmee ze je nog een keer langsgaan. Ze wilde net het poortje uitzetten maar ik was er al doorheen (ha ha domme westerling) en toen ik op het check plankje ging staan zei ze zonder iets te doen dat het oke was.
Om 1 uur moest ik door de gate en zat als eerste in het vliegtuig. Helaas vlogen we pas om 2 uur weg, we moesten wachten tot een ander vliegtuig geland was en de mensen uit dat vliegtuig weer bij ons er in gingen.

Ik zat goed alleen was de zitplek erg krap zodat ik met niet meer kon bewegen en dus iedere keer een dode kont kreeg. Achter me zat een vrouw met twee kinderen die de hele weg hebben gejankt en of de vrouw of het oudste kind zat tegen mijn stoel aan te duwen zodat ik dus steeds heen en weer ging en niet kon slapen. Het was een afschuwelijke reis. Ik heb nog tegen die vrouw gezegd dat haar dochter de hele tijd aan mijn stoel zat maar het hielp niets. Ze deed het ook bij de vrouw naast me die er ook iets van zei (dat was zelf een Chinese dus ging dat makkelijker) maar de vrouw werd alleen maar boos. Toen werd de man van de vrouw naast mij ook boos en noemde haar meermaals een takkewijf. Je ziet een heel gezellige terugreis.

Eenmaal op schiphol had ik als een van de eersten mijn koffer en had dus mazzel. Mijn ouders, Mel zijn moeder en Ian en Axel en Anne stonden me op te wachten dus dat was geweldig. We hebben lekker koffie gedronken en ik heb Mel even gebeld dat alles goed is gegaan. Hij zat op mijn telefoontje te wachten.
Mama had gepanneerde scholletjes gemaakt (had ik speciaal om gevraagd) en die gingen er lekker in. Om half 11 ben ik naar bed gegaan maar had veel last van buikpijn dus slapen ging minder. Ook is het even wennen geen geluiden te horen van auto's.

Gisteren ben ik op de fiets naar Nwe Niedorp gegaan en heb lunch gekocht om bij Axel en Anne op te eten als pap en mam terug waren van sporten. Daarna weer terug naar Lut en niet veel gedaan. Lekker snert gegeten en toen kwam Axel ons halen om naar Kirsten te gaan voor haar feestje. Dat was erg gezellig. Om 12 uur was ik klaarwakker en ik ben dus naar huis gereden in Axel zijn nieuwe auto. Een prachtig ding met alles erop en eraan. Vandaag hoop ik Marleen even te zien en verder weet ik het niet.

Ik weet niet of Mel nog gaat schrijven ik denk dat hij erg druk is met zijn werk.
Zie iedereeen snel!!!
Tot morgen!
Sagra

• 08 Januari 2006 - 08:56

Ellis:

Hoi Sagra,
    Heel dicht bij ben je! Jippie!
    Kunnen we afspreken. Bel nog.

• 08 Januari 2006 - 11:19

Bao Rou:

Heerlijk om je weer te zien Sag! Je zag er heel goed uit, ondanks de waardeloze reis. Hoop dat je nu weer aan het tijdsverschil bent gewend.
    Heel veel plezier toegewenst - maak je niet te moe met van hot naar her vliegen!
    Mel, kun je het een beetje aan zo alleen? Niet te lang doorwerken hoor - morgen weer een dag. Nog een paar weekjes dan ben je ook weer hier - zie er erg naar uit!
    Veel liefs uit N-V

• 08 Januari 2006 - 12:29

Nathalie:

welkom thuis saag!
    ben heel blij voor je dat je weer even in nl bent!
    wat een kutreis heb je gehad zeg!
    even rustig aan doen hoor!
    tot gauw!
    liefs, nathalie

• 09 Januari 2006 - 20:34

Sandra:

Hoi Sagra,

welkom terug in het koude kikkerlandje. 't is wat, reageer ik pas weer terwijl je gewoon in Nederland ben. Ik heb jullie site niet elke dag bekeken en weet dus niet precies hoe lang je hier blijft. Het lijkt mij erg leuk om je ff te spreken of te zien maar realiseer mij dat dat er vast meer willen. Harro en ik zijn druk bezig om een ticket te boeken en een grove planning te maken voor onze reis naar China. Ik hoop dat je dan nog daar bent want ik ga OP ZEKER. Mede je verhalen hebben mij overtuigd dat ik nu echt wil gaan. Gelukkig dat Harro ook wil. OK geniet van je bezoek en wie weet spreek ik je nog.
    liefs Sandra

• 10 Januari 2006 - 18:01

Marion:

Hoi Sagra, welcome home. Hoor dat je zaterdag naar Marlies wilt, zullen we afspreken? Mail even je telefoonnummer.

• 11 Januari 2006 - 14:32

Malio:

lang zal tie leven lang zal tie leven, lang zal tie leven in de gloria in de gloria in de gloria

welkom nieuwe wereldburger

• 11 Januari 2006 - 21:39

he Mel,

hoe is het alleen in het door koude en kippengriep geteisterde sjina?
    niks te doen zeker, alleen een beetje werken om de tijd door te komen zeker

morgen heb ik tentamens, oa. filosofie. Lessen zijn leuk maar wat ik moet verwachten van het tentamen??????
    ach we zien wel.
    hier gaat voor de rest alles zijn gangetje, ik heb van de week welgeteld 1 dag gewerkt en morgen dan tentamens en dan denk ik dat ik vrijdag ook maar eens ga werken, anders gaan ze je niet meer kennen bij het koffieautomaat

wil je weten wat echt droevig is?
    onze gemeente zit zwaar in de financiele problemen
    het college komt met een voorstel (belastingverhogingen met name) en de raad verwerpt dit
    het college krijgt van de raad de opdracht om intern schoon schip te maken en flink te bezuinigen
    klinkt niet verkeerd, maar hoe lossen ze dat op denk je dan?
    niet door de organisatie tegen het licht te houden en ook niet eens te kijken wie en wat de grote problemen al die jaren heeft veroorzaakt, nee hoor, we gaan gewoon alle koffiezakjes, suikerzakjes en smaakjesthee weghalen bij de koffieautomaten
    want daar zit natuurlijk het grote geld
    en om nog wat extra milioenen te besparen gaan we ook besluiten dat niemand meer op kleurenprinters en met A3 en groter mag printen/plotten

je begrijpt wel dat ik me geen zogen maakt, want met zulke maatregelen zitten we volgend jaar weer mooi in de positieve cijfers

dus als je in sjina klaar bent om het hele sjineze bedrijfsleven te herstructureren heb ik hier nog een echte uitdaging voor je

ik ga hangen, nog effe wat voorbereiden voor morgen en dan naar bed

mazzel

• 11 Januari 2006 - 22:10

he Mel,

hoe is het alleen in het door koude en kippengriep geteisterde sjina?
    niks te doen zeker, alleen een beetje werken om de tijd door te komen zeker

ach we zien wel.

wil je weten wat echt droevig is?
    onze gemeente zit zwaar in de financiele problemen
    klinkt niet verkeerd, maar hoe lossen ze dat op denk je dan?
    want daar zit natuurlijk het grote geld

ik ga hangen, nog effe wat voorbereiden voor morgen en dan naar bed

mazzel

• 11 Januari 2006 - 22:33

Sonja:

Zie ik je zondag in Steenwijk?

• 12 Januari 2006 - 15:13

Kim:

Sag, Heb problemen gehad met m'n email en computer en had zelf je site niet genoteerd (dacht dat ik het wel zou onthouden). Je snapt dat ik wel even de tijd nodig had om enigsinds een beeld te krijgen van wat je allemaal hebt meegemaakt in de tussentijd!! Jeetje joh, gefeliciteerd ten eerste natuurlijk. Je loopt een beetje gelijk met mij, vorig jaar dan. Ik zat rond nw jaar ook op de helft. Leuke tijd om te bevallen hoor! Hoe lang blijf je nu in Nederland? Misschien kan ik je nog komen opzoeken? Nou, veel geluk. Liefs van Kim.