Dag 63 in Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Dag 63 in Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Dag 63 in Beijing

Door: Shang Sa La

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

08 November 2005 | China, Beijing

Zo het is alweer een tijdje geleden dat we geschreven hebben. Mel heeft het heel erg druk met de supermarkt. Hij moest zaterdag ook naar kantoor en zondag heeft hij de hele dag thuis gewerkt. Toen hij zaterdag op het werk kwam en hij en Ding Ming aan de andere werknemers vroegen wat ze hadden ontworpen bleek het allemaal prut te zijn. Ding Ming is tegen ze uitgevallen en toen Mel later met hem in bespreking was had hij waterige ogen. Het was de bedoeling dat er die dag een test gedaan zou worden om de werknemers in te schalen. Daar hadden ze zelf om gevraagd. Ze zouden een opdracht krijgen om iets te ontwerpen en aan de hand van dat ontwerp zou hun salaris bepaald worden. Er zou dan ieder half jaar een functionerings/beoordelings gesprek plaatsvinden om te kijken of er vooruitgang wordt geboekt. Helaas is het daar niet van gekomen omdat het met het ontwerp zo slecht ging. De presentatie zou eigenlijk dinsdag zijn maar is nu verzet naar woensdag. Dat geeft Mel weer even tijd om alles helemaal goed te krijgen. Mel heeft de wijnafdeling van de winkel ontworpen en die ziet er wel erg mooi uit. (heeft de trip toch inspriratie opgeleverd).

Ik voelde me zaterdag en zondag nog steeds niet lekker dus heb lekker een boek gelezen. Zondag avond zijn we bij een Nederlands stel op visite geweest. We waren uitgenodigd om te komen eten en we aten hutspot dus ik was helemaal blij. Ik heb het even gehad met dat Chinese eten. Ze hebben in augustus hier in Beijing een kindje gekregen een jongetje dus die was er ook. Zij wonen al 2 jaar hier en zij heeft het inmiddels wel gezien en wil wel graag terug naar Nederland. Maar zijn contract loopt langer door dus weten ze nog niet precies wat ze gaan doen. Ze had een heleboel oude tijdscchriften die ik mocht hebben dus ik heb weer lekker wat leesvoer.

Van mijn sollicitatie bij het kinderdagverblijf heb ik nog niets gehoord (heb ik dat eigenlijk wel verteld??? Ik heb via Alanyia het adres gekregen van het kinderdagverblijf waar haar dochter verblijft. Ze had daar gevraagd of ze nog een engelse juf konden gebruiken en dat konden ze. Ik heb daar dus een brief en mijn cv ed naartoe gestuurd maar nog niets gehoord) Alanyia gaat er morgen heen om haar dochter op te halen om een nachtje thuis te slapen. Zij neemt mijn geprinte brief mee om er wat extra druk achter te zetten. Hopen dat het lukt. Het is een duur verblijf en het ziet er goed uit. Ze doen ook aan art dus wie weet. Duimen maar.

Verder niets nieuws het is jammer dat Kirsten en Lennard alweer weg zijn het was erg gezellig. Ik heb twee bezoekjes gebracht aan een fietsenmaker onderweg van school naar huis. Een keer zat mijn remblok weer verkeerd om en was compleet afgesleten en een keer om zelf mijn band op te pompen. Naar het postkantoor geweest om twee kaarten te versturen en verder niets.

Ik moet nodig naar de kapper dus een dezer dagen zal ik daar een bezoek gaan afleggen erg spannend vind ik dat. Morgen weer bijles en zo gaat de week voorbij. Ik moet zeggen dat 7 uur tijdsverschil toch wel veel is vergeleken bij 6 het duurt zo erg lang eer er iemand online is.

Nou het wordt dom geleuter dus ik stop.
Mingtian jian!!
Shang Sa La (die bijna met een sjaal en handschoenen in huis zit)

  • 08 November 2005 - 13:38

    Jennifer:

    Hallo Daar!!

    Ik hoop dathet wat wordt Sag met dat kinderdagverblijf. Zal wel heel leuk zijn denk ik!
    Vervelend zeg dat de verwarming het niet doet, zou iig niets voor mij zijn, ik ben zo'n koukleun.
    Ik zit te wachten op de uitslag van het uwv of ik een opleiding mag doen..voor secretarieel medewerker. Moet ik 2 dagen in de week naar school voor zo'n 18 weken en daarna 12 weken stage lopen..ik heb er zin in..ben ik ook 2 dagen onder de mensen dat heb ik nodig op het moment.Ik hoop deze week iets te horen.

    Doei!!

    liefs jen

  • 09 November 2005 - 21:38

    Malio:

    he hallo koude sjineesjes

    heb nog geen electra verwarmingsding gevonden? gewoon een flinke lamp doet al wat, maar desnoods eens zo'n terrariumlamp of een hoogtezon
    je kan toch geen kou lijden!

    lekker stel gasten daar op dat werk, zou dat bewust gebeuren of zijn ze gewoon zo stom?

    hier was een weer een lekker dagje, vanochtend vroeg werden we uit bed gebeld of we een bevriend stel wilden helpen met noodopvang (ik ga niet uitleggen hoe of wat op de site, want dat vind ik zelfs te prive) maar ilse is naar hun huis gevlogen (samen met Finn, zodat de source of milk in de buurt blijft)
    ik heb de meiden maar wakker gemaakt en megan maar klaar voor school gemaakt
    daarna ben ik nog effe heen en weer naar antwerpen gesjeesd om iemand op te halen, het verkeer viel niet tegen dus dat was redelijk snel gepiept

    thuis gekomen hebben we de draken mee naar het bos genomen om ze daar achter te laten (ik zou ze niet aan boom vastbinden hoor! das onmenselijk), maar we wilden ze daar gewoon achterlaten, helaas was het te druk en kunnen ze best snel rennen
    lekker effe herftspul verzameld want Megan wil een herfsttafel hebben (ik weet zeker dat ze dat heeft opgepikt bij de creabea's uit NV)
    tussentijds een nieuwe dvd-speler gekocht want die van ons begon kuren te vertonen en dat kan dus echt niet als je dat ding ook gebruik als kinderenrustigmaakmasjien

    we zijn weer de mediamarkt binnen geweest, verbazendwekkend wat die dingen maar kosten, vergeleken bij de prijs die we bijna 4 jaar geleden voor ons set betaalden
    ze hebben daar prachtige grote flatscreens voor aan de muur met leuke Bose-spulletjes maar dan moeten we de volgende trip een paar jaar uitstellen als we zulke dingen willen kopen

    dus laat maar

    thuis gekomen was het pannekoeken eten, altijd een feest en daarna dus kids in bed en dan de dvd-speler in de rest van het set inbreiene

    drie uur later is het dus 22.00 en ik heb nog geen ... gedaan aan huiswerk en voor morgen moet ik 100 blz voorbereiden, dus......
    we zien wel

    leuk dat kinderdagverblijf idee, dan ben je helemaal aan het integreren en kan je nog wat ervaring opdoen voor op je cv, nooit verkeerd

    hier is het weer leuk op het werk, mijn wethouder kreeg en huisjesmelker op bezoek en die beweerde doodleuk dat ik hem een .....terrorist zou hebben genoemd
    nu is dat niet eens waar, maar ik ben wel blij dat wij meestal een pand betreden met twee personen, want dit moet weer onderzocht worden en als zo'n kerel maar genoeg schreeuwd blijft er altijd wat hangen

    het ouderschapsverlofverhaal is ook nog slepend, maar dat komt allemaal wel goed denk ik en anders dan, wat dan, dat zien we wel

    ik ga maar eens ophangen en nog wat aan de studie

    mazzelos

    mario

  • 10 November 2005 - 08:34

    Bao Rou:

    Het kleed is af! He-he. Op naar de volgende! Nog geen stof maar vandaag even naar Elma wat uitzoeken. De lezing maandag was erg leuk, nu weet ik alles van het gebruik van kleur in quilts. De vrouw die de lezing gaf is Amerikaanse uit Washington State, dus ik heb leuk met haar kunnen praten over dat gebied. Vandaag zou ik met 2 anderen naar Zwolle gaan voor een workshop. We moesten er om 9 uur zijn! Maar het is niet doorgegaan - uitgesteld tot januari.
    Sag heb je al nieuws over die baan bij het kinderdagverblijf. Ik hoop dat het wat wordt. Fijn als je iets naast het studeren hebt. Jullie hebben zo te horen lekker gegeten bij die nederlandse mensen. Echt hollandse kost!
    Jammer dat die mensen op het werk zo'n zooi ervan gemaakt hebben terwijl je zelf zo vreselijk hard werkt. Maar goed dat ze de wind van voren hebben gekregen van de baas!
    Ik hoorde van Nan dat zij jullie een kaart heeft gestuurd met gebruik van het adres in Chinees - die had ik haar gestuurd. Ben benieuwd of hij al aangekomen is. Mijn laatste brief aan haar heeft er 2 weken over gedaan naar Engeland! Normaal 2 tot 3 dagen. Nou dat was het weer voor nu. Eerst nu even naar de markt en de bieb en dan - stoffen kopen!
    Veel liefs uit N-V

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

Wij, Melle en Sagra, zijn samen naar China gegaan om te wonen en te werken. In China hebben we een dochter gekregen, India. Omdat India ziek is moesten we terug naar Nederland en daar wonen en werken we nu. Het hoofdstuk van dit moment gaat over de reis die we samen met India maken, nu ze net 2 jaar is om medisch advies en therapie in Japan.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 315300

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 08 Mei 2017

Florida 2017

23 April 2015 - 30 April 2015

China, een trip down memory lane

13 April 2014 - 03 Mei 2014

Florida!!

22 September 2012 - 10 Oktober 2012

Curacao 2012

20 Juli 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: