Niet alleen verzorgen - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Niet alleen verzorgen - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Niet alleen verzorgen

Door: Sag

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

14 November 2016 | Nederland, Nederland

Onderstaand verslag is nu niet het meest leesbare stuk wat ik ooit geschreven heb maar ik dacht dat het wel goed was om ook eens te laten zien waar ik me naast de verzorging van India nog meer mee bezig houd. Ik heb er één item uitgehaald omdat die nu speelt maar het had net zo goed iets anders geweest kunnen zijn. Lees en verbaas!! Verbaas over de tijd dat dit project, zo kun je het wel noemen, gekost heeft. Over het geld dat alleen het voortraject gekost heeft. Over de verspilling van het geld. Over de slechte communicatie. Over de afhankelijkheid van de burger tegenover de overheidsinstantie. Over de machteloosheid. Over of ik nu alvast een nieuwe aanvraag moet gaan doen. En over hoe lang mijn dochter, en dat is het ergst van alles, nu al in een slechte zitvoorziening zit.

Even wat verduidelijking van de verschillende partijen.

Gemeente afdeling Wet Maatschappelijke Ondersteuning: daar geef je aan wat je nodig hebt (alleen dingen van vervoer, badkamer en huis). Zij bepalen of je een hulpmiddel krijgt en moet beslissen over de offerte van de tussenpersoon.

Welzorg; instantie die als tussenpersoon en leverancier fungeert tussen gemeente en in dit geval, rolstoel fabrikant. Die ook zou moeten kijken naar wat de beste en meest adequate oplossing is voor de aanvrager van het hulpmiddel.

HMC; Zelfde als Welzorg maar zij zijn het contract met onze gemeente kwijt.

Veldink: rolstoelbouwer

Summit: orthese bouwer (die maken de kuip van de rolstoel op maat)

De aanvraag van een rolstoel;

10 sept 2015 Sag belt gemeente. De rolstoel van India voldoet niet meer. Ze zit niet goed meer in de stoel.

26 okt 2015 Sag belt gemeente. Waarom hoor ik niets?

03 dec 2015 Gemeente komt langs bij Mel, Sag en India.

09 feb 2016 Welzorg komt langs maar vindt dat de huidige leverancier HMC eerst naar de stoel moet kijken omdat de gemeente net een contract met Welzorg heeft afgesloten en zij liever geen dure rolstoel leveren voor weinig geld van de gemeente (volgens de man van Welzorg).India thuis van school.

-- feb 2016 HMC komt langs en constateert dat zij niets meer met deze rolstoel kunnen. Volgens hen moet Welzorg het overnemen en een compleet nieuwe rolstoel leveren. India thuis van school.

13 apr 2016 Brief gemeente, Toekenning individuele maatwerkvoorziening, een op maat gemaakte kuip-orthese incl basisframe en verende voetopvang.

02 mei 2016 Gebeld met Welzorg, 40 min in de wacht gestaan, word terug gebeld.

04 mei 2016 Gebeld met Welzorg 25 min in de wacht gestaan en weer wordt gezegd dat ik terug gebeld word.

09 mei 2016 Consulent Welzorg belt terug. Zeer onvriendelijk gesprek waarin niet geluisterd wordt. Er ontstaat een ruzie waarin door de medewerker zeer onprofessionele dingen gezegd worden.

09 mei 2016 Gebeld met gemeente om mijn beklag te doen en vragen te stellen over de rolstoel nav gesprek met consulent Welzorg. Ik word terug gebeld.

09 mei 2016 Gemeente belt terug het lijkt ze beter elkaar persoonlijk te spreken samen met Welzorg.
17 mei 2016 Geprek gemeente, Welzorg, Mel, India en Sag over de rolstoel.

26 mei 2016 Sag gaat naar de Supportbeurs om info op te doen over de verschillende rolstoelen op aanraden van Welzorg consulent.

-- jun 2016 Gebeld met consulent Welzorg, weer een naar gesprek over welke rolstoel. Hij bepaalt ik heb geen zeggenschap.

-- jun 2016 Sag belt Firma Veldink over mogelijkheden rolstoel.

16 aug 2016 Passing Rolstoel met nwe ZZP consulent Welzorg, Veldink en Sag en India.

02 sep 2016 Afspraak met Welzorg consulent, Summit (orthese maker), Sag en India. Summit is de vacuumpomp vergeten terwijl we al een half uur op hem hebben gewacht omdat hij te laat kwam. Afspraak verzet.

09 sep 2016 Afspraak met Welzorg consulent en Summit met India en Sag. Proef orthese wordt gemaakt.

12 sep 2016 Afspraak met Welzorg consulent, Summit en India en Sag. Afspraak gaat ter plekke niet door omdat Summit niet op komt dagen.

13 sep 2016 Afspraak met Welzorg consulent, Summit en India en Sag. Summit komt een uur te laat. Orthese wordt bijgesteld.

-- sep 2016 Welzorg stuurt offerte naar de gemeente.

21 sep 2016 Gemeente stuurt akkoord offerte naar Welzorg.

-- sep 2016 Summit stuurt orthese naar Veldink.

03 okt 2016 Sag stuurt mail aan Welzorg man, hoe staat het ervoor?

03 okt 2016 Welzorg man stuurt mail terug, hij weet het niet.

26 okt 2016 Veldink stuurt kant en klare rolstoel naar Welzorg.

31 okt 2016 Sag belt gemeente, is er een akkoord gegeven voor de rolstoel door de gemeente? Gemeente kan niets over de rolstoel vinden. Ze laten me terug bellen door iemand die er meer van moet weten.

31 okt 2016 Sag stuurt nog een mail naar Welzorg man, weet hij inmiddels meer?

31 okt 2016 Welzorg man mailt terug, hij denkt dat de levering eind november zal plaatsvinden.

04 nov 2016 Welzorg stuurt kant en klare rolstoel zonder begeleidend schrijven naar Summit.

07 nov 2016 Summit stuurt een mail naar Welzorg. Wat moeten ze met deze rolstoel?

10 nov 2016 Sag belt gemeente, de betreffende persoon heeft niet terug gebeld. Ze laten hem nog een keer terug bellen.

10 nov 2016 Mail van gemeente , ze hebben Welzorg meerdere keren met spoed gevraagd contact met mij op te nemen. Zij hebben akkoord gegeven op de offerte.

10 nov 2016 Sag mailt gemeenteman terug en vraagt hoe het zit met de aanvraag voor de strandwielen bij de rolstoel.

14 nov 2016 Sag belt naar Veldink, hoe staat het ervoor? Wordt verwezen naar Welzorg.

Sag belt naar Welzorg, wanneer gaan jullie de stoel leveren? Wordt verwezen naar Summit.

Sag belt naar Summit, de stoel staat om de een of andere reden bij jullie wat nu? Normaal gesproken leveren ze niet maar omdat het al zolang duurt gaan ze dat nu wel doen.

Sag stuurt een email naar de ZZPer van Welzorg met alle nieuwe informatie en de datum van levering.

ZZPer stuurt een mail terug dat hij bij de levering aanwezig zal zijn.

Gemeenteman stuurt mail dat de strandwielen nog in aanvraag zijn bij onze gemeente consulente (die weer terug is van vakantie).

23 nov 2016 Summit zegt de rolstoel te gaan leveren!!! Als ze de afspraak niet vergeten......

• 14 November 2016 - 21:11

Caroline:

Jeetje...ik ben er stil van.
    Dit kan toch niet? En dat arme meisje zit nu al bijna anderhalf jaar in een niet passende stoel? :-(

• 14 November 2016 - 21:14

Ellis:

Lieve Sagra,
    Wat een lange lijst, een lange tijd en wat ben jij een enorme doorzetter! Met mij zullen heel veel mensen wensen dat alles op 23 november in een keer goed gaat.
    Liefs Ellis

• 14 November 2016 - 22:18

Rogier:

Wat een vreselijke bureaucratie…
    Ongelofelijk dat jullie de moed niet verliezen. Hopelijk kan India voor december in haar nieuwe stoel zitten. Liefs, Nathalie en Rogier

• 14 November 2016 - 22:35

Martha:

Pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff......ik word al opstandig als ik het alleen al lees!
    Je vraagt je af wie wie nu aan het werk houdt en waarom. En jullie maar wachten. Schandalig. Hopelijk verloopt alles op 23 november zoals toegezegd. X Martha

• 15 November 2016 - 03:02

Mieke:

Lieve Sagra. Ik word al moe als ik al jullie stappen lees, dus laat staan als je dit in werkelijkheid mee maakt en al die stappen moet maken om op.....,eindelijk......?!
    Laat ze hun woord nu houden en 23 november a.s. een mooie nieuwe stoel voor India komen brengen.
    Ik duim voor haar maar ook voor jullie. Heel veel liefs. X

• 15 November 2016 - 16:08

Julia:

Hoi Sagra, wat een gedoe! Heel veel sterkte , en hou vol! Ik duim voor jullie,
    lieve groetjes Julia

• 18 November 2016 - 08:57

Manon:

Wat een ontzettende lange adem moet je hebben, frustratie ten top... Hopelijk komen ze nu hun afspraak na! Lfs Manon