Donder en Bliksem - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Donder en Bliksem - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Donder en Bliksem

Door: Sag

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

27 September 2012 | Curaçao, Curaçao

Om half 6 melden de kinderen zich. We doen boos en daardoor zijn de kleine dames nog een klein uurtje stil en omdat het stil is geworden valt India ook weer in slaap. Ze slaapt om half 8 nog maar dan maken we haar toch voorzichtig wakker omdat ze toch moet gaan eten. Ze komt voor de tweede keer (gisteren ook) zonder gillen uit bed en heeft ook geen insult. Ze heeft sowieso erg weinig epileptische activiteit. Mel zei nog toen hij uit bed kwam ‘Het regent in ieder geval niet.’ Hij had het nog niet gezegd of het begon en een uur later barste het los. Enorme knallen en bliksem, onweer hadden we hier nog niet meegemaakt. Ik denk dat we kunnen constateren dat het regenseizoen nu officieel is begonnen.
Voor Mel begint de dag helemaal vreemd want hij heeft vandaag een brief van de curator gekregen dat hij vanaf vandaag geen werk meer heeft. Het bedrijf waar hij werkt is failliet verklaard. Natuurlijk wisten we dat het er aan zat te komen maar nu het zover is is het een trieste gebeurtenis en geeft het veel onzekerheid voor iedereen die er werkte en natuurlijk ook voor ons.

Gelukkig is het weer droog wanneer we vertrekken naar de therapie en tijdens de therapie vielen er nog een paar druppels. De vroege ochtend therapie kinderen hebben geen watertijd gehad vandaag maar die mogen vanmiddag die tijd inhalen. Terwijl India binnen is gaan wij maar weer een rondje door het aquarium. Deze keer raken we de zeeegels aan en mag Brida zelfs twee babyzeeegeltjes vasthouden. Ze vindt het behoorlijk spannend omdat ze gaan lopen op haar hand. Mel die pakt een zeekomkommer die Brida kan voelen maar dat vindt ze maar vieze beesten (ben ik met haar eens). Dan is het tijd om weer terug te gaan. Brida en Yuna mogen meteen mee naar het dock met India. Yuna vindt het te spannend en wordt vrij snel weer bij ons teruggebracht. Brida vindt het wel weer erg leuk. India doet het weer heel goed. Het is verbazingwekkend te zien hoe makkelijk ze op haar rug ligt. Anja was tevreden ze kon India haar gezicht heel goed masseren op het dock India genoot zichtbaar. Binnen had ze twee gil momenten op haar rug en Anja heeft ‘stop’ gezegd en ze zijn achter India gaan zitten. India had zich vrij snel weer onder controle en toen beloonde Anja haar natuurlijk. Ik ben heel benieuwd of dit thuis ook gaat werken en dan vooral tijdens het douchen. Ze kleden haar op een andere manier aan dan wij thuis doen met veel meer rotaties maar wel in lig, dat gaan we morgen bekijken. Ook heb ik Anja om tips gevraagd hoe om te gaan met India haar voorkeurshouding tijdens het eten. Logopedisch is het namelijk het beste wanneer India tijdens het eten met haar hoofd recht zit. Ze vraagt meteen of ik een bepaalde houding van mijn vingers om haar mond ken. Die ken ik wel maar niet tijdens het eten. We spreken af dat we morgen eten meenemen zodat we kunnen kijken wat het beste werkt. Hier voel ik me altijd wel kwetsbaar in vooral als iemand gaat kijken hoe ik het doe maar het zou fijn zijn om tips te krijgen om zo ook weer verder te komen in India haar mondmotoriek. Op zich is Anja trouwens niet ontevreden over India haar mondmotoriek. Ze hangt niet ontzettend met haar mond en ze kwijlt ook niet de hele tijd.

We gaan naar huis. Ik ga India eten geven en probeer meteen die manier uit en India doet haar beide lippen op elkaar en slikt ook nog door dus dat is super. Het kost mij alleen wel behoorlijk wat kracht (al zie je dat niet af aan de foto) en zit ik ook meteen onder de olie en glibbert India haar kin onder mijn vingers ☺. Mel is met Brida naar de supermarkt en Yuna ligt lekker te slapen. De schoonmaakster komt nog langs maar we spreken af dat ze morgen terugkomt omdat Yuna slaapt.

Ik ga als Mel thuis komt zwemmen met Brida en dan eten we heerlijke nasi met gebakken banaan, gemaakt door Mel en gaan de kinderen naar bed lees ik mijn boek, De overwintering op Nova Zembla, uit (heerlijk om te lezen als het hier bloedheet is ☺) en schrijf nog even dit stukje.

Liefs,
Sag

  • 27 September 2012 - 16:11

    Claudia:

    Hoi Sag,

    Wat super om te lezen dat het zo goed gaat met India haar therapie.Ik hoop dat het zo goed blijft gaan.En wat betreft je kwetsbaarheid...dat siert je!!Je meiden treffen het maar met je ( hoe moeilijk het soms ook is ). Ik wens jullie nog veel plezier toe daar en maak er samen wat moois van.

    Xxx Claudia

  • 27 September 2012 - 16:59

    Martha:

    Wat is die derde foto een plaatje! Leuk!

  • 27 September 2012 - 17:46

    Simone:

    Geweldige foto's van India en haar vrienden. Sterkte met alles !! nog een keer afspreken?? als jullie thuis zijn liefs simone

  • 27 September 2012 - 19:46

    Mieke:

    Lieve allemaal,
    Heerlijk jullie verhalen te lezen.Wat Martha zegt, de derde foto is prachtig! India straalt vertrouwen en rust uit en maakt contact. Op foto twee straalt haar plezier er af, dat maakt je blij want daar doe je het ook voor.
    Melle heel veel sterkte. Ook al 'wist' je het, zo'n definitief bericht maakt je toch verdrietig.
    Blijf genieten, ik blijf jullie verhalen lezen. Liefs Mieke.


  • 29 September 2012 - 17:24

    Ellis:

    Echt wel, de hele BHS leest met je mee en leeft met jullie mee. En natuurlijk al die andere mensen ook. Jouw verhalen, Sagra, zijn mooi om mee te lezen, maar dat wist je al dat wordt vaker gezegd. En super dat je meteen die houding bij het eten gaat uitproberen. Mel, jij veel sterkte. Liefs voor alle kids.
    Ellis

  • 29 September 2012 - 19:23

    Lennard:

    Wat een bericht voor Melle. Daarentegen heb ik al het vertrouwen in Melle dat hij met zijn inzet, kennis en kunde snel het kan oplossen. Zit je dan in Curacau. Met recht donder en bliksem. Zie dat India echt een meisje geworden is en opgelucht dat progressie toch mogelijk is.

    Laterzzz Lennard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

Wij, Melle en Sagra, zijn samen naar China gegaan om te wonen en te werken. In China hebben we een dochter gekregen, India. Omdat India ziek is moesten we terug naar Nederland en daar wonen en werken we nu. Het hoofdstuk van dit moment gaat over de reis die we samen met India maken, nu ze net 2 jaar is om medisch advies en therapie in Japan.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 444
Totaal aantal bezoekers 314643

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 08 Mei 2017

Florida 2017

23 April 2015 - 30 April 2015

China, een trip down memory lane

13 April 2014 - 03 Mei 2014

Florida!!

22 September 2012 - 10 Oktober 2012

Curacao 2012

20 Juli 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: