Een stralende lach - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Een stralende lach - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Een stralende lach

Door: Sag

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

25 September 2012 | Curaçao, Curaçao

Om 6 uur zijn de kinderen weer wakker. Het regent behoorlijk buiten en een aantal lampionnen van Brida haar slingers zijn er door de wind afgeblazen, het is behoorlijk tekeer gegaan vannacht. India heeft van 6 tot 6 geslapen en had dus een hele goede nacht.

We doen lekker koeteldekoet en na het eten gaan de kleintjes schilderen en India gaat aan het water. Ik heb het gevoel dat ik een migraine aanval ga krijgen dus duik mijn bed weer in in het donker. Na een uur gaat het beter en gaan we op weg naar het CDTC. India gaat met Anja en Eva (nu heb ik wel goed opgelet ;-)) naar binnen en ik ga met Brida en Yuna naar het broertje/zusje gebeuren ook wel de kidsclub genoemd. Er zit nog een jongetje van 2,5 bij en daar zijn de activiteiten ook op afgestemd. Ze gaan puzzeltjes doen en Brida krijgt zo’n houten peuter puzzel te doen. Dat niveau is ze wel voorbij ze maakt zelfstandig puzzels van 50 stukjes, ze doet enorm onnozel en gedraagt zich als een baby. Ik snap haar wel maar kan er niet goed tegen het is tijd dat ik vertrek. Als we ze na de therapie weer spreken hebben ze het leuk gehad en hebben ze ook de schidpadden weer geaaid en de haai eten gegeven. Volgens Brida zijn ze ook bij de zeehond geweest maar of dat waar is weten we niet.Alle kinderen waren al in het water maar India nog niet ze kwam pas om half 12 naar buiten. Anja vertelde dat ze dacht dat het nu beter was om een uur binnen te blijven en een half uur in het water en dan niet tussendoor nog op het dock te gaan. India zat veel beter in haar vel dan gisteren ze had weer een grote lach op haar gezicht en we zagen haar werken. Anja liet haar weer veel op haar rug liggen en dat ging super goed, zelfs op het surfboard op haar rug ging goed en toen Chabelita onder haar door zwom en met haar buik het board verder bewoog ging het heel goed. Het was fijn om haar weer zo in het water te zien.
Tijdens de nabespreking gaf Anja aan dat ze India binnen ook veel op haar rug had en dat India daar ook een paniek aanval had. Ze heeft toen het contact met India verbroken, dus niet meer vast gehouden en ook niet gesproken. Het duurde heel even en toen werd India zelf weer rustig. Ze heeft ons aangeraden om dit ook te proberen en te kijken of het werkt. Als het gedrag is zou India moeten merken dat het geen resultaat oplevert. Ik ben heel benieuwd. Bij het uit bed halen is het denk ik wat anders maar met douchen en verschonen wil ik het wel proberen. Anja gaf aan dat India veel meer visueel contact met haar maakte en dat zagen wij ook wel.

Toen ik India haar lunch gaf en ik het idee had dat ze genoeg had gehad (na goed gegeten te hebben natuurlijk) vroeg ik haar of ze wilde stoppen. Ze ging meteen met haar hoofd naar beneden dat was dus heel duidelijk. Ik gaf op mijn beurt weer duidelijk aan dat het klaar was en het gekreun was over, geweldig!

Na het eten zijn we naar de apotheek gegaan maar ze hadden mijn mail niet ontvangen zeiden ze en dus waren er geen luiers besteld. Nu hebben ze sowieso geen Tena slip meer op het eiland dus kwam Mel de apotheek uit met een centimeter band om India haar middel te meten om te kijken welke luier maat het dan moest worden. Morgen moeten de luiers er zijn. Daarna gaan we naar het centrum van Willemstad en eten een ijsje en wandelen over de brug naar de overkant. Dan is het al half 4 en moeten we weer op huis aan want om 4 uur begint family happy hour. Het is leuk om even op een andere manier met Anja te praten over de keuze om hier te gaan werken (ze is hier pas vanaf maart) en hoe dat gaat en het wonen hier het is een leuke vrouw. Ik drink twee wijntjes en een flesje water we eten wat hapjes en we praten wat met een ander gezin. Dan gaat iedereen naar huis en wij ook. Brida mag eindelijk met mij zwemmen en Yuna gaat ook mee. Mel geeft India eten.

Nu ligt het kroost weer te slapen, de kleintjes met alleen de hapjes in hun buik maar ze waren zo moe dat we geen eten meer gingen maken.
Morgen wordt een spannende dag voor Brida en Yuna want dan mogen ze met India mee het dock op en Chabelita knuffelen en kusjes geven. Wij mogen dan achter het dock mee kijken. Donderdag is de family swim dus ook dat is weer spannend.

Liefs,
Sag

• 26 September 2012 - 11:35

Ellen:

Ha lieve allemaal,
    Met heel veel plezier lees ik het dagboek en dat komt omdat jullie zoveel plezier hebben! Wat gaat het lekker, goed om te lezen. En Brida natuurlijk nog een dikke verjaardagsknuffel, ook al ben ik te laat (sorry....). Ga zo door en in Nederland is het rotweer, dat is ook altijd fijn te horen als je ver weg bent en jullie gewoon lekker buiten zwemmen. Veel liefs, Ellen

• 26 September 2012 - 11:35

Ellen:

Ha lieve allemaal,

• 26 September 2012 - 13:30

Caroline:

Geweldig dat het zo goed gaat met India, spannend dat de zusjes ook mee mogen!

• 26 September 2012 - 15:58

Laar:

Lieve allemaal,
    Wat heerlijk om je verhalen te lezen en de foto's te zien!!!
    Goed te horen dat India zo goed reageert en dat er zulke duidelijke behandeldoelen zijn waar ze ook goed mee aan de slag gaan!
    Lekker, zo'n man die een zeester op je hand legt, wat had je gedaan als het een schorpioen was...?
    Het is in ieder geval een leuke foto. hihi!
    Geniet lekker daar en ik zal duimen voor wat beter weer.
    Dikke kus van hier. X Laar.

• 26 September 2012 - 17:22

Kirsten:

Waow wat heb je weer een mooi verhaal geschreven. Ik heb het plezier gelezen. Ik kan merken dat je lekker in je vel zit en dat je duidelijk geniet van de resutaten die India heeft behaald.
    Dat is ook niet meer dan logisch. Wie geniet er nou niet van al je eigen kind pesier maakt en lol heeft.
    Ga zo door India en fam
    Liefs tante Kirry

• 26 September 2012 - 21:25

Yvonne:

Hallo Sagra, Melle, India, Brida en Yuna
    Ik zie nu pas dat jullie weer naar dolfijntherapie zijn, wat gaaf dat jullie er weer zijn.
    Mooi om te zien en te lezen hoe India zich gestaag verder ontwikkelt en door steeds meer mensen om haar heen begrepen wordt. Ook nu weer heerlijk om je verhaal te lezen Sagra en dan ook over Brida en Yuna.
    Het lijken me heerlijke meiden en fantastische zusjes.
    Nog een goede tijd voor jullie allen, liefs van Yvonne

• 26 September 2012 - 21:44

Ilse:

Leuk om je verhaal te lezen! Fijn dat India zo veel plezier heeft met de dolfijnen. Heel bijzonder. Liefs, Ilse

Tags: CDTC