Terug naar huis - Reisverslag uit Yeosu, Zuid-Korea van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Terug naar huis - Reisverslag uit Yeosu, Zuid-Korea van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Terug naar huis

Door: Sag

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

19 Mei 2012 | Zuid-Korea, Yeosu

Tijdens een heerlijke vaste slaap gaat mijn wekker om 5 uur af. Mel en ik wassen ons even en pakken de laatste spullen in. We proberen Brida slapend op te tillen en in de auto te zetten maar dat lukt niet. Ze is meteen in het land der wakkeren en houdt niet op met praten. We besluiten niet te luisteren naar Woori maar de nieuwe weg te nemen waarvan we weten dat die er is. Het lukt ons om er te komen en dit scheelt heel veel tijd. Woori zei dat we er 5,5 uur over zouden doen maar uiteindelijk kost het ons 4 uur en een kwartier om op het vliegveld te komen. De reis gaat voorspoedig we stoppen tussendoor even voor een plas en tankpauze en kopen een kop koffie en een broodje omelet met bacon op een zoet broodje (mwah niet echt mijn eerste keus maar ja). We zijn al om kwart voor 10 in de parkeergarage bij het vliegveld van Incheon en vliegen om 14.15 uur. We window shoppen wat en drinken nog wat koffie en gaan dan door de douane en gaan lekker in de business lounge zitten. We zijn alle drie total loss. Brida kijkt lekker een dvdtje en Mel ligt te slapen of computert wat. In de lounge zijn prachtige toiletten en zelfs douches. We eten er nog wat toastjes en broodjes drinken nog meer koffie en jus ‘d orange en stappen dan uiteindelijk het vliegtuig in. Mel heeft ons, terwijl ik in mijn vaste slaap lag stiekem geupgrade, dat kon voor een goedkoper tarief dan normaal het geval is. Ik vind het heerlijk. We zitten ruim en rustig en ik houd de 11 uur vliegen prima vol. Ik kijk 3 films waaronder een hele grappige Belgische film, Hasta la Vista.

En dan staan we weer op Nederlandse grond. Thuisgekomen ligt Yuna net op bed als ik naar boven ga om haar even te zien is ze nog wakker en moet als ze me ziet heel hard huilen en strekt haar armpjes naar me toe. Ze heeft ons dus wel gemist. Ze laat ons niet meer los en wil niet meer alleen in haar kamertje slapen. India zien we de volgende ochtend als ze thuis wordt gebracht, het is heerlijk haar weer te knuffelen.
Ondanks dat het maar een week was lijkt deze vakantie veel langer te hebben geduurd. Het was een heerlijke reis en we hebben ontzettend genoten met elkaar.

Het weggaan zonder India heeft echter ook een keerzijde. Ik realiseerde me door die week met Brida ook hoe makkelijk het is om alleen een gezond kind te hebben. (of moet ik zeggen een kind als Brida te hebben?) En de vrijheid die dat met zich meebrengt. Het is niet erg als ze een paar dagen onregelmatig eet en slaapt en je hoeft je niet af te vragen waar je haar gaat verschonen of wanneer ze haar medicijnen of water moet krijgen. Het enige dat je mee hoeft te nemen is geld en verder hoef je nergens aan te denken. Deze plotselinge openbaring heeft me twee weken van mijn stuk gebracht ik was er echt somber en verdrietig van, voelde me schuldig naar India dat ik me zo voelde en kon niet meer stoppen met denken over de toekomst en alle dromen die ik had.
Nu de weken verstreken zijn is dat sombere gevoel weer naar de achtergrond verdwenen en weet ik ook dat het goed is voor mij, Mel, Brida en Yuna om af en toe zonder India weg te gaan ondanks het gemis naar haar.

Liefs,
Sag

Ps: Ria het verhaal heeft een eind gekregen ;-), je had gelijk!


  • 09 Juli 2012 - 17:53

    Caroline:

    Wat een emtioneel stuk weer Sagra! En ja, het is waar, het is een geluk om gezonde kinderen te hebben. Voor India is het een geluk dat ze jullie heeft!

  • 09 Juli 2012 - 18:17

    Martha:

    Lieve Sagra, al deze gevoelens te hebben bewijst dat je een heel groot moederhart hebt en tegelijkertijd met beide benen op de grond staat. Het leven is soms een achtbaan aan emoties waar je zelf af en toe van schrikt!
    Je bent een geweldig mens,

    xxxMartha

  • 09 Juli 2012 - 20:39

    Ria:

    Dank Sagra, ik vond het prettig om te lezen en probeer ook je gevoel wat betreft India te begrijpen. Jullie zijn fijne mensen en zorgen erg goed voor India maar om eens even samen of met de andere kinderen weg te gaan is naar mijn gevoel erg belangrijk. Zeker omdat er fijne mensen op de achtergrond aanwezig zijn voor India. Verder wens ik jullie voor nu een fijne vakantie en tot ziens. Liefs Ria

  • 14 Augustus 2012 - 15:56

    Sonja Markowski:

    Ik lees dit stukje nu toevallig voor het eerst, maar wat raakt het me, juist omdat het zó herkenbaar is. Als ik nu India's stralende oogjes zie denk ik: Ze lacht gewoon, 'ook al zijn jullie even weg geweest'. Het kán dus wel. Fijn dat jullie al zo ver zijn, voor jullie zelf en Brida & Yuna. Wij hebben nog even wat tijd nodig....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

Wij, Melle en Sagra, zijn samen naar China gegaan om te wonen en te werken. In China hebben we een dochter gekregen, India. Omdat India ziek is moesten we terug naar Nederland en daar wonen en werken we nu. Het hoofdstuk van dit moment gaat over de reis die we samen met India maken, nu ze net 2 jaar is om medisch advies en therapie in Japan.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 552
Totaal aantal bezoekers 314660

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 08 Mei 2017

Florida 2017

23 April 2015 - 30 April 2015

China, een trip down memory lane

13 April 2014 - 03 Mei 2014

Florida!!

22 September 2012 - 10 Oktober 2012

Curacao 2012

20 Juli 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: