Er is er een jarig.... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Er is er een jarig.... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Er is er een jarig....

Door: Sag

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

24 September 2011 | Nederland, Amsterdam

Het is 24 september en ons tweede schatje is vandaag 3 jaar geworden. De dag begon voor mij al vroeg, 3 uur ’s nachts. De dames zijn nog niet gewend aan het tijdverschil ze worden steeds rond 3 a 4 uur wakker. Brida haar bed was nat van de plas en het tweede bed op haar kamer was nat van het airconditioning vocht. Er zat dus maar een ding op bij mij in bed. Yuna ligt ook bij mij dus ik zag de bui al hangen dat werd niet meer slapen. Ik heb ze tot 6 uur bezig weten te houden in bed en toen ben ik er maar uit gegaan om te ontbijten. Mel had India om half 3 stecolid moeten geven omdat ze zo gespannen was en die was bij haar blijven liggen dus hij kon gelukkig wel tot 7 uur slapen.
Toen hebben we de kadootjes, die eigenlijk voor in het vliegtuig bedoeld waren als zoethoudertje, als verjaardagskado’s gegeven en dat was eigenlijk erg leuk. Brida vond het allemaal geweldig. De duikbril die ze van T en R had gekregen viel goed in de smaak net als het tekenboek en de stickers van haar tante I. De tatoeage van opa en oma Kippie moest op haar arm en de piratenbotenkaart van tante N uit Maastricht was ook een goede zet. Bedankt ook voor de mailtjes en smsjes, super leuk dat jullie er allemaal aan denken.
We zijn meteen het worteltjes spel gaan spelen en Brida hield het zowaar vol tot het eind.
Toen werd India wakker en die had ook nog twee kadootjes voor Brida. Terwijl Mel India eten ging geven ben ik om half 9 met Brida naar het andere zwembad gegaan. Of het is niet zo druk in het resort of de zwembaden zijn niet erg in trek want Brida en ik hadden weer het zwembad voor onszelf.
Vandaag begonnen we met regen maar toen wij in het zwembad lagen ging de zon schijnen en hij schijnt nog steeds met af en toe een wolkje. Gisteren hadden we veel regen ook toen we op het strand lagen maar het zijn steeds korte buitjes met veel regen, daarnaast ben je toch al nat van het water dus wat maakt het uit. Ik vond het wel jammer dat de zon steeds zo kort scheen want alles ziet er toch wel mooier uit met een zonnetje erop. Het is constant warm ook ’s nachts maar als het windje er is is het best te doen.

Gisteren zijn we naar het strand geweest en dat vinden de kinderen toch wel het leukst. Yuna kan heerlijk in het zand spelen en in de branding zitten vindt ze ook leuk. Brida is helemaal weg van zwemmen en met haar bandjes kan ze ook in de zee best goed boven water blijven. Ze pikt mijn aanwijzingen snel op. Alleen benen bewegen en je armen stil houden dan blijf je boven water. We gaan steeds samen naar ‘de boot’ een vlot wat in het water ligt. India geniet in het zeewater. Ik denk dat het ‘levende’ bewegende water haar meer doet dan het water in het zwembad. Ik laat haar steeds op het zand in het water staan en laat haar lopen naar het strand. Telkens doe ik haar ene been voor haar andere en af en toe doet ze het zelf. Ze vindt het leuk om te doen. Vandaag hebben we samen in de branding gezeten, zij op mijn been met haar voeten in het zand, heerlijk vond ze het.

Vandaag waren we eerst wat gaan eten bij het restaurant van het resort omdat het Brida haar verjaardag is. Mel had een toetje geregeld met zo’n vuurwerkding erin. De dames hebben genoten van het ijs en de cake.
Toen we thuiskwamen was ons huis (Brida zegt iedere keer ‘Gaan we naar ons grote huis?’) schoongemaakt en zag het er weer spik en span uit, ze heeft zelfs het beetje afwas wat er nog stond gedaan! En als we het paadje naar ons huis lopen dan ruikt het er zo lekker naar een of andere bloem. De hele aankleding van planten en bloemen is hier erg mooi gedaan. Er zijn ook veel gele vlinders, leuke kleine zwart gele vogeltjes (die Brida Dora’s noemt) ,colibrietjes en helaas veel muggen, India en Mel zijn het zwaarst getroffen die zitten ondanks de deet helemaal onder de dikke bulten.
Nu liggen ze (en India zit bij Mel) lekker te slapen, niet te lang want vannacht wil ik slapen tot zeker een uur of half 7.

Liefs,
Sag

• 24 September 2011 - 20:42

Caroline:

Gefeliciteerd! Mooie leeftijd, 3 jaar.
    Heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten (alleen de nachtrust nog), welterusten vannacht!

• 24 September 2011 - 20:54

Heidy:

Van harte!!!

• 24 September 2011 - 22:45

Francisca:

Hai, net iets te laat maar geef Brida nog een dikke kus voor haar verjaardag van ons. Wat een stress op de heenweg. Zeker het reisbureau er op aanspreken als je terug bent over dat je geen begeleiding had op schiphol. Wat een coole zonnebril heeft India.... Ik vind dat jullie meiden het super hebben gedaan met de reis. Hoop voor jou en Mel dat ze snel aan de tijd wennen. En wauw wat een foto op de Julianabrug met die wolken..
    Geniet ze, liefs Francisca en Salvador

• 25 September 2011 - 06:18

Ellis:

Hieper de piep.....HOERA

• 25 September 2011 - 08:01

Jeroen:

Hey luitjes, wat heerlijk voor jullie, geniet lekker van elkaar en de kinderen, geniet van de speciaale momenten in de zee en op het strand, maar vooral omdat je even niets MOET. Veel respect hoe jullie het allemaal doen. Zolang je daar ben geniet, geniet, geniet. Zodra jullie weer in Nederland zijn is het weer haasten.. Wat dat betreft kan je beter in Suriname wonen, alles lekker slo...ik spreek jullie later........

• 25 September 2011 - 15:29

Yvonne:

Gefeliciteerd nog met Brida. Ik geniet van je verhalen. Wat zullen jullie trots zijn op jullie meisjes dat ze het zo goed doen. Maar jullie zijn ook geweldige ouders. Ik hoop dat India de dolfijnen geweldig gaat vinden maar dat kan haast niet anders. I
    Ik kijk uit naar je volgend verslag Sagra. Geniet!
    Yvonne

• 25 September 2011 - 17:37

Julia:

Hoi Sagra,

wat een enige foto's!
    groetjes Julia

• 25 September 2011 - 18:23

Trix:

Jullie zijn zoveel in mijn gedachten en dan is het zo fijn om alweer over de dag te kunnen lezen. en wat een prachtige foto's!morgen de grote dag!!!!ben heel benieuwd welke begeleidster er voor India zal zijn EN welke dolfijn? En het allerbelangrijkste, hoe vindt India het? Dikke kus van Roeland, Fygo en Trix
    PS, gauw klamboes kopen, roept Roeland vanuit de keuken.

• 25 September 2011 - 18:24

Corine:

Wat een heerlijke verhalen, fijn dat jullie zo genieten....:)
    Natuurlijk nog van harte met Brida en aan de foto's kun je zien dat iedereen volop geniet. Houden zo!!

kus

• 26 September 2011 - 07:59

Irma:

Wat een heerlijk verhaal om te lezen. Door de foto's kleurt het helemaal op! Geniet ervan met elkaar, hoop dat ze snel gaan doorslapen... Pfff... dat zijn geen leuke tijden! ;-)

Irma