Acclimatiseren (22-9-2011) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Acclimatiseren (22-9-2011) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Acclimatiseren (22-9-2011)

Door: Sag

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

23 September 2011 | Nederland, Amsterdam

Het is ongeveer 18.00 uur en ik lig bij Brida op de kamer op bed. Brida vindt het spannend in haar eentje op het kamertje met twee bedden. Vanmiddag hebben we ook geprobeerd zo haar te laten slapen en te laten wennen aan het kamertje maar slapen deed ze niet en nu lijkt het er ook nog niet op. Ze is wel stil maar ligt op haar rug naar de draaiende fan te kijken. Bij mij vallen mijn ogen bijna dicht maar zij wil zich nog niet over geven.

Toen het eindelijk half 8 was vanmorgen en we allemaal lekker gedoucht in de zomerkleren in de zon naar het ontbijt liepen kregen we echt het vakantie gevoel.
We waren de eersten op het terras maar al snel kwamen er meer mensen. We bestelden twee broodmandjes en daar hebben we met ons vieren (klinkt altijd zo lullig want India was er natuurlijk ook bij) van gegeten. Het terras is aan het strand, je kunt ook op het strand eten maar dat is niet handig met die rolstoel. De mensen zijn hier heel erg vriendelijk en behulpzaam.

De planning voor vandaag luidt;
- Naar de receptie vragen om een plattegrond van Curacao en het babybedje.
- Naar de apotheek rijden voor de luiers van India, die ik vanuit Nederland heb besteld.
- Naar het vliegveld om de buggy te halen.
- Naar de supermarkt om eten en drinken te kopen.
- Dan naar huis om te eten en de kinderen laten slapen.
- ‘S middags nog zwemmen.

De receptie zou het babybed brengen en ze hebben op een plattegrond aangegeven waar de apotheek zich bevindt. We rijden er bijna in een keer heen. We moesten over de Julianabrug en daar had ik al naar uitgekeken, het leek me zo gaaf over zo’n hoge brug. En het was ook gaaf, het lijkt me helemaal indrukwekkend als er op het zelfde moment dat ik eroverheen rijd er ook een cruiseschip onderdoor vaart.
Bij de apotheek staan de luiers netjes klaar het zijn er alleen geen 90 maar 32 genoeg voor ongeveer 8 dagen. Dat houdt in dat we nog een keer moeten halen maar ik zag ze in het winkel gedeelte van de apotheek ook gewoon in het schap staan dus het lijkt me geen probleem. Kosten voor 32 luiers, ($ 54,- dit krijgen we van de verzekering weer terug)
Wanneer ik in de auto stap slapen alle drie de kinderen, wat een genot om te zien. Er loopt een man langs die stopt en weer terug loopt. Hij vraagt ons of het drie meisjes zijn die daar liggen te slapen. ‘Ja.’ Zeggen wij. ‘ Nou dat worden vast allemaal stewardessen bij de KLM.’ Zegt hij.

Tijdens het rijden valt het ons op dat het een beetje een zootje is Curacao. Maar we bedenken ons ook dat heel veel landen dat eigenlijk hebben en dat Nederland toch wel erg netjes is. We vinden allebei dat Curacao erg gezellig en vriendelijk aandoet.
Bij het vliegveld duurt het behoorlijk lang voordat Mel weer terugkomt met de buggy. Ik had ook niet anders verwacht, met deze temperatuur doen de mensen het rustig aan. We hebben gelukkig wel de buggy terug. De supermarkt is voor mij een walhalla. Ze hebben er heel veel en veel dingen die wij niet hebben, ik vind dat altijd heerlijk om rond te snuffelen in een supermarkt in het buitenland. Het voelde daar ook wel luxe, ik kon niet met mijn kar door naar het kassa gedeelte. Zegt de kassiere leg de spullen maar op de band en laat de kar maar staan. Toen alles op de band stond kwam er een jongen de kar meteen ophalen. Ook werden we geholpen met het inpakken van de boodschappen in dozen, alle dozen werden op een karretje gezet en de jongen liep mee naar de auto en zette alles erin. Mel zei nog dat hoeft niet want de rolstoel moet eerst maar de jongen had schijnbaar opdracht om alles in de auto te zetten dus dat deed hij. Wij alles er weer uithalen toen hij weg was om de rolstoel erin te zetten;-). Het lijkt een beetje net als in China of er werk wordt gecreeerd maar of dat zo is weten we natuurlijk niet zeker.

Toen we thuiskwamen was het 12 uur en zijn we meteen maar gaan eten. Yuna ging gelukkig wel even slapen in haar (kapotte) roze campingbed. Je raadt het al, toen Brida dat campingbed zag wou zij daar natuurlijk in slapen en toen we zeiden dat dat niet ging bedacht ze dat ze hem dan wel konden delen. Toen werd het vooruitzicht van een gewoon bed in een kamer alleen natuurlijk nog minder aantrekkelijk. Gelukkig is ze nu in diepe slaap en Yuna ook en India zit te slapen op de bank zonder dat ze gegeten heeft. Het zwemmen vanmiddag heeft er behoorlijk ingehakt te samen met het tijdverschil de reis en het klimaat. India vond het zwemmen ook geweldig. Ze ging heel goed met haar benen bewegen tijdens het zwemmen dat was leuk om ook eens mee te maken (de PGBer van vrijdag zwemt altijd met haar en die had het al gezegd).

Ik hoop dat de kinderen morgen iets meer gewend zijn en dat we ‘s morgens lekker kunnen gaan zwemmen.

Ik duik ook mijn bedje in het is inmiddels 19.00 uur.

Sag

• 23 September 2011 - 13:24

Evelien:

Heerlijk om dit allemaal te lezen. Was en ben zo benieuwd hoe het allemaal zou gaan.Na al het regelwerk komt nu het grote genieten.De foto's vertellen een hoop!

• 23 September 2011 - 14:05

Trix:

heerlijk om snel weer van jullie te horen! en wat een geweldige foto's, echt leuk dat jullie ons zo laten meebeleven.kus, trix

• 23 September 2011 - 14:39

Caroline:

Wat geweldig! Fijn dat het zo goed gaat na al het geregel en de lange reis! Genieten maar!

• 23 September 2011 - 14:43

Martha:

Mooie foto's e leuk om weer eens wat van Curacao te zien. Wij zijn in 1994 voor het laatst op Curacao geweest. Dat lijkt wel lichtjaren geleden!

• 23 September 2011 - 17:14

Heidy :

Wat klinkt het allemaal heerlijk! Geniet er van!

• 23 September 2011 - 17:32

Emilie:

Lieve Sagra, wat ziet het er geweldig uit! En zo te lezen doen de kinderen het hartstikke goed! Op een van de foto's hebben Brida en Yuna elkaars hand vast bij het slapen, te lief! Geniet! Ik lees je verhalen met veel plezier overigens!
    Liefs Emilie

• 23 September 2011 - 19:17

Manon:

Hoi lieve Sag en Mel, wat ontzettend leuk om over al jullie avonturen te lezen. Ik bewonder jullie en wat doen de meiden het goed zeg. Het ziet er geweldig uit, dat belooft wat voor wat er allemaal nog gaat komen! Geniet ervan, maar dat komt helemaal goed natuurlijk!
    Veel liefs uit Schagen

• 23 September 2011 - 19:46

Ellis:

Wat heb je alles goed gedaan! Luiers bestellen, eten mee, bedjes organiseren. Topper!

En nu lekker genieten. Zwemmen, dol -fijn!

• 24 September 2011 - 13:44

Rob En Sylvia:

Wat leuk om jullie reisverslag te lezen en jullie foto's te zien.
    We genieten met jullie mee!
    Heel veel plezier!!

• 24 September 2011 - 17:53

LKMB Kraak:

Brida, VAN HARTE GEFILICITEERD !!!!!!

Wel speciaal op vakantie jarig zijn, maar zo te zien is het daar heel mooi en lekker weer. Ik hoop dat je nog vele keertjes samen met je zussen lekker mag zwemmen in het zwembad.

Een hele dikke kus van Lennard, Kirsten, Maren en Boas (en een knuffel van Sjolie)