4 maanden na dieet - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu 4 maanden na dieet - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

4 maanden na dieet

Door: Sag

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

08 Juni 2010 | Nederland, Alkmaar

Na 4 maanden ketogeen eten en koken kunnen we inmiddels zeggen dat het dieet een succes is. Al na een paar dagen ketogeen eten werd India rustiger en zagen we minder epilepsie. Dit heeft zich doorgezet ze heeft dagen dat ze helemaal geen zichtbare epilepsie laat zien. Ze is veel blijer en we kunnen weer wat meer met haar ondernemen. Ze kijkt veel alerter uit haar ogen. Het is heerlijk om haar zo weer mee te maken.
Het gaat zo goed dat we besloten hebben de fenobarbital (het enige medicijn dat ze nog krijgt) af te bouwen. Daar zijn we inmiddels 10 weken mee bezig er is een halve milliliter afgebouwd. Het gaat dus heel traag maar we willen het voor India zo comfortabel mogelijk doen.

Het drinken via de sonde gaat ook goed. Het enige lastige is haar ontlasting. Ze poept erg slecht en heeft daar af en toe ook last van. Ze krijgt van ons als ze een week niet gepoept heeft een klisma maar eigenlijk willen we dat liever niet.

Het koken blijft een grote klus. We worden er wel handiger in en je weet met het wegen sneller hoeveel een bepaalde hoeveelheid is maar het blijft lang duren. Gisteren heb ik 7 porties zalm met peultjes gemaakt en ben daar 1,5 uur mee bezig geweest. Vanmorgen 4 pannenkoeken in een uur. India eet 21 maaltijden per week dus ga maar na hoelang ik daarmee bezig ben.

India is een maand geleden gestart op een speciaal kinderdagverblijf. Ze gaat nu nog maar een middag maar waarschijnlijk gaan we het uitbouwen naar een dag. Vandaag is ze voor het eerst alleen daar geweest en het is heel goed gegaan. Ze had een leuke middag gehad. Ze heeft een paar weken geleden ook paard gereden toen we op vakantie waren. De eigenaresse van een manege wou met haar rijden. Ze is in die week 3 keer geweest en de mevrouw vond het erg leuk om te doen en voor ons was het geweldig om haar blije gezichtje te zien.

Afgelopen weekend hebben we op de rommelmarkt gestaan in onze straat. De opbrengst gaat naar India haar stichting (IPS). We hebben voor € 337,20 verkocht met hulp van Harcko, Marieke en Tiny.

Liefs,
Sag

OPROEP!!
Begin september wordt ons 3de kindje geboren, daar kijken we heel erg naar uit. Ik ga een keizersnede krijgen, net als de vorige keer. Een keerzijde is dat ik dan een tijd lang niets kan. Het koken is best intensief en ik ben bang dat ik dat na de operatie een tijdje niet kan. Het zou fijn zijn als iemand, of een aantal mensen gedeeld, het van mij over kan of kunnen nemen. Mijn oproep is dan ook of er mensen gedurende de 8 weken dat ik het niet kan, mij kunnen helpen met maaltijden maken voor in de vriezer. Mel moet werken en het is teveel voor hem om 's avonds en voor de kinderen te zorgen en ook nog te koken. Als er iemand is die dit zou willen dan is het handig om van te voren af te spreken zodat ik je kan leren hoe het moet.

Ik weet dat het een brutale vraag is maar als je niet vraagt dan kom je nergens.

• 08 Juni 2010 - 21:07

Corine:

Ik vind het ook erg bijzonder om te zien hoe goed India op het dieet reageert. Ik heb het al een paar keer gezegd maar ook ik zie dat ze rustiger en vrolijker is. Fijn hoor!
    Tuurlijk wil ik onder begeleiding voor jullie koken en/of helpen met de kids. Als ik vrij ben en de jongens op school of als Frank thuis ik kom ik gewoon lekker naar jullie toe!
    Dikke kus

• 08 Juni 2010 - 21:09

Corine:

Ps: Er moet weer eens een andere foto op je profiel hoor, deze is achterhaald. Je meiden zijn al zoveel groter en wijzer geworden:)

• 09 Juni 2010 - 08:25

Esther J. , ZieZeZo.:

Hallo Sagra en Melle,
    wat fijn te lezen dat het intensieve dieet zo'n effect heeft.
    Wat betreft je vraag: logisch dat je het vraagt! Ik bied mij aan om in mijn eigen privetijd jullie te helpen straks met het koken in september a.s.
    Mag ik vragen naar welk gespec.KDV India gaat?
    Tot ziens, Esther Jutte.

• 09 Juni 2010 - 17:35

Brenda, ZieZeZo:

Hallo, Sagra, Melle, India en Brida,
    wat goed om te lezen dat India zo goed op het dieet reageert!
    Als ik jullie kan helpen met koken in September, dan wil ik jullie graag helpen.
    Groetjes, Brenda.

• 24 Juni 2010 - 08:21

Helen:

Hé Sagra,

Wat een werk komt er dan op je af zeg met zo'n dieet! Gelukkig dat de India er zo goed op reageert. Hoop dat het met je buik lekker gaat (en de kleine er in). Ik lig/zit/hang zelf al 7 weken op bed, maar wordt met een ebetje mazzel volgende week uit mijn lijden verlost en hoop onze vierde te verwelkomen.

Kan je helaas niet helpen met je vriezer vullen dus. Heb je al vrijwilligers?

Groetjes,

helen

• 24 Juni 2010 - 16:41

Simone:

Wat een mooi verhaal en je ziet aan India op het paard dat ze het heel leuk vind. Ik wil wel een keer in September bijvoorbeeld op een zondag koken voor die hele week/maand. we hebben nog contact Den Haag is wel onhandig. liefs simone,

• 05 Juli 2010 - 14:10

Annemarie (rentenaar:

Hoi Sagra,

Ik zat je verhalen te lezen en kwam je oproep tegen. Zou je best willen helpen met koken! Kan ik het na jouw uitleg ook gewoon thuis voor je maken? (is wat makkelijker i.v.m. kinderen) Ik hoor het wel

veel groetjes Anne