operatie - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu operatie - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

operatie

Door: Sag

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

03 Maart 2010 | Nederland, Alkmaar

Even een update vanuit het ziekenhuis (ja ze hebben sinds een maand wifi).

De operatie stond gepland voor 3 uur maar om kwart over 1 kwam de zuster al dat we naar beneden konden. Gelukkig was Mel net op tijd om mee te kunnen en India nog even een kus te geven.

India kreeg om kwart voor 2 het kapje om haar mond. Ze vond het niet leuk en hield even haar adem in als protest maar dat hield ze niet lang vol en viel, volgens de zuster, snel in slaap.

Toen moest ik natuurlijk weg, dat is altijd het moeilijkste stukje want dan realiseer ik me pas dat ze haar gaan opereren.

Om kwart over 2 mocht ik al naar de uitslaapkamer toe. Ik liep mee met een zuster en twee ouders en een kindje dat ook een PEG kreeg. We gingen naar een andere verdieping en dat vond ik al een beetje vreemd. Toen ik bij de recovery kwam zei de zuster 'het heeft wel even geduurd maar hij ligt er nu rustig bij'. Ik denk hij???? Ik kijk naar het kindje dat daar ligt en zie een bos donker haar. 'Sorry maar dit is niet mijn kindje' zeg ik. De verpleegster vindt het heel naar en gaat meteen informeren waar India is. Ik vertede haar dat ze op de 6de verdieping is geopereerd. Daar was ze nog steeds. De ouders met het andere kindje waren ook verkeerd en moesten op de de 6de etage zijn.

Toen eindelijk zag in India liggen in haar bed. Ze deed toen ik haar naam zei haar ogen al even open. Ze werd snel wakker en hoefde niet te huilen zoals bij het plaatsen van de buisjes. Ze was redelijk ontspannen. Helaas voor deouders van het andere kindje ging de plaatsing bij hun dochter niet door, ze konden geen plek in de maag vinden waar ze een gaatje konden maken. Het kindje moest wel heel erg huilen, heel zielig. Zo zat ik daar tussen twee kinderen in en heb het andere kindje ook een beetje proberen te troosten tot haar moeder er was.

De operatie is goed gegaan. Haar glucose was prima en ze hoefden geen glucose door het infuus te geven alleen een zoutoplossing. Nu ze op de kamer is wordt ze wat onrustiger en lijkt het of ze wat pijn heeft. Gelukkig mag ze nu weer paracetamol, hopen dat dat helpt.

Om half 8 mag ze voor het eerst wat vocht door de nieuwe sonde hebben. Het ziet er vreemd uit zo'n slang uit haar buik en het gaatje dat je ziet. Morgen krijgt Mel les in hoe we het moeten verzorgen en volgende week moet ik weer heen om nog een keer les te krijgen in hoe het dan moet.

Tot zover,

Sag

  • 03 Maart 2010 - 17:20

    Trix & Roeland:

    Goed om te horen Sagra, hopelijk heeft India niet lang/veel last van de wond.
    Tot morgen, veel liefs,

    T&R

  • 03 Maart 2010 - 17:38

    Marlon:

    Gelukkig is het gelukt. Zoals ik nu begrijp uit jouw verslag is dat dus helemaal niet zo vanzelfsprekend! Ik hoop dat India snel herstelt. Kan ze er zelf bij als het irriteert? Sterkte! Tot wanneer zijn jullie in het ziekenhuis? Kus, Marlon

  • 03 Maart 2010 - 18:37

    Corine:

    Wat fijn dat de operatie goed gegaan is. Hopelijk knapt India snel op. Ik spreek je morgen en hopelijk heb je kunnen genieten van je "vrije" avond. Kus

  • 03 Maart 2010 - 19:14

    Ellen:

    Ik heb heel veel voor jullie geduimd vandaag en ben altijd heel blij als de operatie weer voorbij is en de lieve patient weer wakker. Gelukkig dat bij India de peg wel kon worden geplaatst, daar denk je zo niet eens over na. Heel veel sterkte voor jullie allemaal en nog meer liefs!! Ellen (en pootje van Bootje)

  • 04 Maart 2010 - 08:17

    Irma:

    Jeetje, Melle en Sagra, wat fijn dat het zo goed is gegaan. En wat een dappere, stoere meid hebben jullie!

    Ik wens jullie heel veel succes vandaag.

    Irma

  • 04 Maart 2010 - 14:08

    Esther J, ZZZ.:

    Hallo Sagra en Melle,
    heerlijk dat het allemaal voorspoedig gaat hoor. Natuurlijk is het voor jullie als ouders heel raar dat India nu een gaatje heeft met een slang uit haar buik, dat heeft zeker tijd nodig om te wennen. Sterkte in het ziekenhuis nog even en tot ziens, waar dan ook, groet en liefs van Esther J., ZZZ.

  • 06 Maart 2010 - 15:57

    Simone:

    heel veel lieve kusjes van Livia voor India. Dappere meid die India.

    Heel veel liefs en tot gauw.

  • 07 Maart 2010 - 10:39

    Mirjam:

    Veel sterkte en liefs voor jullie allemaal!

  • 08 Maart 2010 - 08:28

    Casper:

    He Saag,
    Fijn om te lezen dat de operatie goed is gelukt. Inderdaad hopen dat ze er niet te veel last van zal hebben. Good luck!

    XC

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

Wij, Melle en Sagra, zijn samen naar China gegaan om te wonen en te werken. In China hebben we een dochter gekregen, India. Omdat India ziek is moesten we terug naar Nederland en daar wonen en werken we nu. Het hoofdstuk van dit moment gaat over de reis die we samen met India maken, nu ze net 2 jaar is om medisch advies en therapie in Japan.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 314692

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 08 Mei 2017

Florida 2017

23 April 2015 - 30 April 2015

China, een trip down memory lane

13 April 2014 - 03 Mei 2014

Florida!!

22 September 2012 - 10 Oktober 2012

Curacao 2012

20 Juli 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: