Sponsorloop - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Sponsorloop - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Sponsorloop

Door: Sag

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

10 Oktober 2009 | Nederland, Alkmaar

Een paar weken geleden kreeg ik een mailtje van mijn lieve schoonzus Marieke en haar vriendin Anouk. Anouk heeft Marieke voor haar verjaardag een sponsorloop kado gedaan. De 4 mijl van Groningen. Omdat ik niemand onder druk wilde zetten heb ik het mailtje maar naar een aantal mensen doorgestuurd maar een vriendin zei tegen me dat mijn trouwe lezers op waarbenjij.nu misschien ook wel de kans willen hebben om iets voor India en alle andere meervoudig gehandicapte kinderen te kunnen doen. Vandaar hier alsnog de mail van Marieke. Wil je haar en/of haar vriendin sponsoren dan kun je dat hieronder laten weten of je kunt kijken op de volgende link: http://www.31v.nl/2009/09/steun-de-india-pama-stichting/

Daar staan al berichten van mensen die sponsoren.

Of voor info over de stichting op www.indiapama.org

Inmiddels wordt Marieke voor 40 euro en Anouk voor 55 euro per minuut gesponsord dus dat gaat vast een mooi bedrag worden voor de stichting.

Hier de mail van Marieke en Anouk;

Oproep voor lieve vrienden, familie, buren, collega's, bekenden!

Steun de India Pama stichting en laat Anouk (al heel lang een hele goede vriendin van mij) en mij rennen voor haar leven!

Waarom?
India is mijn nichtje. Ze is een meisje van 3 jaar en meervoudig complex gehandicapt.
Haar liefdevolle ouders (mijn broer en schoonzusje) houden haar graag thuis, samen met haar gezonde zusje Brida, maar haar zorg kost veel tijd en geld.
We hebben voor India (en kinderen met dezelfde problematiek) de India Pama Stichting opgericht, een stichting die ouders en kinderen in vergelijkbare situaties ondersteunt en informeert.
Voor mijn verjaardag heeft mijn vriendin Anouk een kleine sponsorloop voor de India Pama Stichting georganiseerd!
Wij willen volgend jaar op professionele(re) manier een sponsorloop organiseren voor de stichting.
Anouk en ik gaan met ons luie werk/trein-lichaam de 4 mijl rennen en kunnen wel wat motivatie gebruiken!

Hoe?
Alle beetjes helpen!
De 4 mijl is een hardloopwedstrijd op zondag 11 oktober in Groningen. 4 mijl is 6.437 km.
Als we 10km/uur gemiddeld rennen, doen we er afgerond 39 minuten over. Anouk denkt 10km/u of harder te lopen. Ik ga voor 8km/u (48 minuten) te lopen en het liefst harder dan dat.
Sponsor (een van) ons voor een klein bedrag per minuut die we sneller lopen dan dat!
Bijvoorbeeld 1, 2, 5, of 10 euro per minuut die we sneller lopen.

(- Voorbeeldcase voor studenten: je sponsort Anouk voor 1 euro per minuut sneller. Anouk rent 11 km/u, doen er afgerond 35 minuten over. Dat is 4 minuten sneller, dus 4 euro sponsorgeld namens jou voor India.
- Voorbeeldcase voor juppen: je sponsort ons beide voor 2 euro per minuut sneller. We rennen respectievelijk 12km/u en 10 km/u, doen er afgerond 32 minuten en 41 minuten over. Dat is 7 minuten sneller, dus 14 euro pp = 28 euro sponsorgeld namens jou voor India.
- Voorbeeldcase voor mensen die geen last hebben van de crisis of het gewoon een goed initiatief vinden: je sponsort ons beide voor 10 euro per minuut sneller. We rennen dan natuurlijk minstens 14km/u, doen er afgerond 28 minuten over. Dat is 11 minuten sneller, dus 110 euro pp = 220 euro sponsorgeld namens jou voor India.

Mocht je de rekensom te moeilijk vinden, of denken, 'die Anouk rent toch altijd harder dan ze denkt', dan kun je ook
- een vast bedrag storten,
- ons komen aanmoedigen in het Hoge Noorden om anderen meer sponsormogelijkheid te geven :-)

FYI: toen ik een afgetrainde wedstrijdroeigarnaal was liep ik er ongeveer 28 minuten over en een stukje sneller dan Marieke, dus de schade kan beperkt blijven.)

Wat nu?
Mail/SMS/bel/twitter/vertel/schrijf/tamtam/rooksignaal aan mij en Anouk (zie cc):
--> 1. of je dit een goede actie vindt en ons wilt laten rennen voor Indias leven. (Of mail dat je liever niet meedoet, dan bellen we je ook niet na ;-)
--> 2. wie van ons je wilt sponsoren (beide mag ook)
--> 3. je bedrag per minuut die we sneller lopen dan 39 minuten/ 48 minuten of je vaste bedrag
--> 4. schep op tegen anderen hoeveel je wel niet sponsort en baggetaliseer onze hardloopkwaliteiten
--> 5. Mail/SMS/bel/twitter/vertel/schrijf/tamtam/rooksignaal dit voort!!!

Anouk en ik zullen:
--> A. braaf trainen en zondag 11 oktober heel hard rennen!
--> B. na afloop laten weten hoe het gegaan is en je te sponsoren bedrag mailen. (--> 6. Dat kun je op Anouks rekening storten. Of meteen op de rekening van India en erbij vermelden dat je Anouk niet vertrouwd ;-)
--> C. India bezoeken en het volledige bedrag overmaken aan de stichting!!!

Hopelijk wil je meehelpen! Je kunt voor meer info over india ook surfen naar: www.indiapama.org

Superbedankt!
Lfs Marieke en Anouk

PS: Alle lieve mensen die al sponsoren heel erg bedankt.

• 13 Oktober 2009 - 07:27

Irma:

Wat een super initiatief, hoor! Ik had de mail gelezen en nu ga ik ook actie nemen om echt te sponsoren... Had het al veel eerder kunnen doen, ik weet het! Sorry.
    Liefs, Irma