Op vakantie met India - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Op vakantie met India - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Op vakantie met India

Door: Sagra en Melle

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

07 Augustus 2007 | Nederland, Alkmaar

Een vakantie met India begint bij de apotheek.
Ik vraag de assistente om een medisch paspoort omdat ik met mijn kind naar Gran Canaria ga. Het meisje (want het is echt nog een meisje) kijkt moeilijk maar gaat dan toch aan de slag en komt na een minuut of 10 terug met een medisch paspoort.
"Kan ik hiermee nu ook met de Fenobarbital drank het vliegtuig in?" vraag ik het meisje. Weer kijkt ze moeilijk en zegt dat ze het niet weet. Ze gaat naar achteren en ik hoor iemand zeggen dat dat niet zomaar kan. In het verdrag van Schengen staat namelijk dat sommige medicijnen niet zomaar over de grenzen vervoert mogen worden. Ze komt terug en zegt me dat Fenobarbital onder de opiumwet valt en ik daar een medische verklaring voor nodig heb. (Oke denk ik en wat als ik het nou niet had gevraagd dan stond ik op Schiphol en dan zouden we niet mee kunnen gaan?) Ze gaan de verklaring laten ondertekenen door de huisarts zegt ze en ik kan hem woensdag ophalen (zondag vertrekken we).

Het is woensdag een uur of 5 en ik sta weer bij de apotheek, ik tref het niet want ik krijg de stagiere voor mijn neus. Ik heb een recept voor 5 klisma's en Frisolax (ook wel bekend onder poeppoeder).
Ik was namelijk diezelfde dag bij de revalidatie en India was niet in haar goede doen (absoluut niet kan ik wel zeggen) en het leek de fysio en ergo therapeut beter als ik toch maar even naar de kinderarts ging. Toen ik "denken jullie echt"?? zei zeiden ze alletwee van "ja, en je bent geen overbezorgde moeder!". Kinderarts gebeld, hij had geen spreekuur maar we mochten tussen 3 en 5 komen. De kinderarts vond India's symptomen toch ook wel erg veel op epilepsie lijken en het leek hem goed om alle eventuele bijzaken uit te sluiten vandaar klisma's, poeppoeder en een bloedonderzoek om te kijken naar de bloedspiegel van de Fenobarbital.

Goed weer terug bij de stagiere, inmiddels heeft ze de medicijnen op de balie liggen en ik geef aan dat er ook een medische verklaring moet liggen. Ze kijkt heel moeilijk staat stil lijkt na te denken en loopt vervolgens naar achteren. Daar zie ik een discussie ontstaan en ik vrees het ergste. Ja hoor, mijn vrees wordt bevestigd er is geen verklaring. De apotheker himself verschijnt op het toneel. Hij zegt "ja we hebben de verklaring nog niet want ik wist niet van wanneer tot wanneer u op vakantie gaat. Ja right denk ik bij mezelf, dan bel je toch even? Ik vertel hem de data. Dan moet hij weten welke arts het medicijn heeft voor geschreven want die moet het ook tekenen. Ik zeg dat dat de arts in het VU is geweest. Hij zegt dan stuur ik het daar heen. Ik zag mijn geest al dwalen, als het naar het VU gaat dan heb je het over een maand nog niet. Ik zeg de apotheker dat hij het naar Dr Blok in Alkmaar moet sturen dat gaat sneller. Hij gaat daarmee akkoord en verteld me nog wel even dat het daarna nog naar de Internationale gezondheids dienst moet voor goedkeuring.
Ik zeg hem dat het nu woensdag is en ik zondag wegga. "Ja." zegt hij "Dat moet lukken."

Inmiddels sta ik in de rij bij de Hema en ik wordt gebeld. Het is de apotheker, "Wat is India haar volledige naam en waar is ze geboren en wat is haar paspoort nummer"? Huh???? Hij had alle gegevens toch? Ik geef hem alle gegevens (ja, inderdaad in de rij bij de Hema) en hij zegt nu echt alles te hebben.
Het is donderdag.... ik word gebeld door de apotheker. Hij is persoonlijk bij dr Blok langs geweest en die heeft getekend. Nu verstuurd hij het naar de IGD en die bellen mij op als ze het hebben verstuurd op vrijdag en dan moet ik het zaterdag hebben. Daar word ik een beetje zenuwachtig van, maar hij zegt me maar op de postbode te vertrouwen.

Vrijdag, ik bel de apotheker, de IGD heeft nog niet gebeld...... Hij belt naar hun en vervolgens weer naar mij. Ze sturen het op.
Ik heb later die dag ook nog contact met dr Blok over de bloeduitslag (de spiegel is aan de lage kant we kunnen als we dat willen verhogen met 0,4 ml per dag). Ik vraag hem of als ik die verklaring niet op tijd binnen heb hij nog een briefje kan schrijven voor de zekerheid. Dat vindt hij geen probleem, als ik het zaterdag niet heb dan kan ik bellen met de dienstdoende kinderarts en die schrijft dat dan voor me.

Zaterdag..... 3 uur, jawel de verklaring is binnen!!!!

Hoe bedoel je vakantie stress.....

Morgen schrijf ik over hoe onze vakantie is geweest.

Tot dan,
Sagra

  • 07 Augustus 2007 - 18:08

    Bianc:

    Hemeltjelief, ik krijg het er terstond benauwd van, grrrrrr. Wat een moedeloos gedoe!!! Enerzijds allemaal begrijpelijk vanwege de opiumwet enzo maar wat een vervelende rit.
    Desalniettemin hoop ik dat het alle stress en moeite waard was en dat jullie een WERELDvakantie hebben gehad met zijn drietjes..... Tot morgen, dan ga ik verder lezen :-). Liefs!

  • 07 Augustus 2007 - 20:01

    Rhana:

    ... en ik hoop dat het een topvakantie is geweest en dat jullie het er goed van genomen hebben, want alleen al op basis van dit verhaal hebben jullie de aankomende 40 weken al vrij!!!!!!

    Kijk uit naar het volgende verhaal!

    Groeten, Rhana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

Wij, Melle en Sagra, zijn samen naar China gegaan om te wonen en te werken. In China hebben we een dochter gekregen, India. Omdat India ziek is moesten we terug naar Nederland en daar wonen en werken we nu. Het hoofdstuk van dit moment gaat over de reis die we samen met India maken, nu ze net 2 jaar is om medisch advies en therapie in Japan.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 314649

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 08 Mei 2017

Florida 2017

23 April 2015 - 30 April 2015

China, een trip down memory lane

13 April 2014 - 03 Mei 2014

Florida!!

22 September 2012 - 10 Oktober 2012

Curacao 2012

20 Juli 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: