India goes Holland* - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu India goes Holland* - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

India goes Holland*

Door: Sagra en Melle

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

16 Juni 2006 | China, Beijing

Goed zoals ik vorige keer al schreef vliegen we morgen om half 11 met KLM richting Amsterdam. De ambulance komt hier om 7 uur en ik en dokter Boode (kinderarts/neonatoloog) zullen samen met India in de ambulance meereizen. Melle gaat in de shuttlebus van het ziekenhuis naar het vliegveld.

Dr Boode, ik en India hebben een greencard wat betekent dat wij in de ambulance het platform van de vliegtuigen op mogen. Wat er dan met Melle en de bagage gebeurt weten we nog niet dat is het ziekenhuis aan het uitzoeken. Waarschijnlijk zal Melle de bagage in moeten checken en zal er iemand van KLM klaar staan om hem te helpen. Ik ben wel bang dat Mel, India en ik al bij het ziekenhuis afscheid van elkaar moeten nemen want ik denk dat dat bij het vliegveld niet meer kan.

In Amsterdam zal ik dan zelf de bagage weer van de band moeten halen en bij de uitgang aan mijn ouders moeten meegeven. Wij gaan dan weer in de ambulance en rijden dan naar het VU. Het heeft dus geen zin om naar Schiphol te komen want we zullen daar alleen tijd hebben om de bagage af te geven en verder niets.

We zullen waarschijnlijk in het VU blijven ter observatie. Voor hoelang dat weet ik niet, ik hoop dat het niet al te lang hoeft te zijn want ik wil heel graag naar huis.

Vanmorgen is dr Boode aangekomen en hij is erg aardig. Hij heeft al een gesprek met dr Horton van dit ziekenhuis gehad en heeft ook mij gevraagd om te vertellen wat er is gebeurd. Hij heeft India even bekeken en wat dingen onderzocht (wat precies hetzelfde was als wat de neuroloog laatst deed). Hij heeft er nog geen uitspraken over gedaan maar ik denk dat hij dat misschien doet als hij weer terugkomt vanmiddag als Mel er ook is.
Hij vertelde dat het VU erg goed is op dit gebied en dat hij weet dat ze in het ziekenhuis in Alkmaar ook een hele goede revalidatieafdeling hebben speciaal gericht op kinderen. Dat is dus mooi aangezien wij op 5 minuten lopen wonen van het ziekenhuis.

Mel gaat zijn baan deze week opzeggen en hoopt dat hij dan over 3 weken ook in Nederland kan zijn. Hij gaat ook zorgen voor de verscheping van onze spullen naar Nederland. Gelukkig heeft mijn vaders neef contacten in China wat betreft verscheping en kan hij ons helpen. Dat is erg fijn want anders had Mel dat ook nog allemaal moeten uitzoeken. En nu weet je ook dat het betrouwbare mensen zijn die het regelen.

We hebben voor de leuke zusters en de dokters van India twee fotos van haar laten ontwikkelen en hebben dat in een envelopje samen met een sleutelhanger met een klompje eraan aan ze gegeven. Twee zusters hebben hun email gegeven zodat we ze op de hoogte kunnen houden van wat er verder met India gebeurt.

Gisteren zijn al mijn leuke klasgenoten langs geweest. Linda had dit georganiseerd, het moest een soort babyshower zijn. Het was erg leuk Hilde had noorse cake gemaakt en had een knuffel voor India mee en Linda had twee jurkjes voor haar gekocht. Max had kinderchocola uit Duitsland mee. Verder waren Catherine, Josh, Dan, Kuyuzi en Jia Jia er. Iedereen behalve C vertrok na twee uurtjes en C bleef gezellig om te kletsen. Ze vertrok s'avonds en ze moest erg huilen. Het is wel bijzonder hoe je in korte tijd zo aan iemand gehecht kunt raken.

Straks komen Jo en TJ nog langs en misschien ook nog mensen van Mel zijn werk maar dat weet ik niet zeker.

Gisteren was er nog sprake van dat de hele terugreis uitgesteld zou moeten worden aangezien we nog geen uitreisvisum voor India hadden. Maar met hulp van het ziekenhuis is het toch waarschijnlijk gelukt. Mel kan het paspoort om 3 uur afhalen. Gisteren heeft hij haar paspoort bij de ambassade opgehaald.

Ik was nog vergeten te vertellen dat de ambassade Mel de 22ste had gebeld om te vertellen dat ze een foutje hadden gemaakt met de erkenning. Blijkt dat het toch gratis is ze hadden even verkeerd gekeken. We hebben dus ons geld terug gekegen. En het is mooi dat ze ons nu kennen want toen Mel heenging voor het paspoort zeiden ze hem dat het niet nodig was om naar de notaris te gaan en we hoeften ook niet met India langs te komen, wat normaal wel moet. Ze gingen gewoon het paspoort maken zonder verder gezeur dus dat is toch wel weer erg aardig van ze.

Dit was het tot zover. Natuurlijk zal ik zodra de gelegenheid er is jullie via de site op de hoogte houden van ons wel en wee (maak je geen zorgen Yana, wel jammer dat we elkaar uiteindelijk niet hebben ontmoet. Misschien dat je Melle nog kunt ontmoeten tijdens een voetbalwedstrijd in Browns als je daar heen gaat, houd je ogen dan open voor een kleine kale jonge vader.)

Voor de laatste keer vanuit China (met weemoed in mijn stem), Zaijian!!!!!!!

Sa La

Ps: Jan ontzettend bedankt voor je hulp, zo zie je maar weer dat familie altijd voor je klaar staat ook al zien we elkaar zo weinig.

Ps ps: Familie Kwakye :-) hartelijk bedankt voor de mooie giraffe mobiele hij zal mooi staan in India haar kamertje. Wel grappig dat hij gemaakt is in China (hij is hier ook te koop, mijn moeder heeft hem gezien en vond hem ook al zo leuk), naar Nederland is verstuurd. Jullie hem vanuit Nederland weer naar China hebben verstuurd en wij hem nu weer vanuit China mee naar Nederland nemen.

Ps ps ps: Karin, Harrie en Tinie, Bert en Riet, bedankt voor de kaarten.

Ps ps ps ps: Sonja, lees net je bericht op de site. Onwijs bedankt, dat zal goed van pas komen. Vliegt deze man ook mee met ons (weet niet goed wat een stationmanager is)? Toch handig dat mijn familieleden zulke handige connecties hebben :-).
En wat je schreef in de email aan mama lijkt me een goed idee, ik had er zelf ook al over gedacht een weblogfeestje. Maar het zal nog wel even op zich laten wachten ben ik bang, ik ieder geval tot Mel terug is vanuit China. Dikke kus en veel plezier op de hei zondag!

* De eer voor deze leuke titel gaat geheel naar Nathalie, ik heb hem van haar gepikt ;-)

• 16 Juni 2006 - 08:43

Brenda:

Lieve Sagra en Melle en kleine mooie India,

Wat fijn dat jullie naar Nederland kunnen, wel jammer dat Melle niet meteen mee kan. In iedergeval een goede terug reis, Ook vast voor jou melle. En sterkte de komende weken.

Heel veel liefs, Danny & Brenda en Isa

• 16 Juni 2006 - 08:43

Ellis:

Een goede reis!

• 16 Juni 2006 - 09:00

Lawrence En Simone:

Hoi Lieve Sagra en Melle,

Te gek dat jullie naar Nederland komen. Een goede terug reis.

Simone, Lawrence en Livia

• 16 Juni 2006 - 09:00

Lawrence En Simone:

Hoi Lieve Sagra en Melle,

Te gek dat jullie naar Nederland komen. Een goede terug reis.

Simone, Lawrence en Livia

• 16 Juni 2006 - 09:12

Sonja:

Ha, ik ben blij dat je het bericht ontvangen hebt. Jullie krijgen stoelen direct achter de cockpit. Een stationmanager is in dienst van de KLM en hij moet zorgen dat alles in de afhandeling goed verloopt en die problemen op allerlei gebied oplost . Hij vliegt niet mee.
    Heel veel sterkte met de laatste uurtjes in China, nog 1 nachtje slapen! Melle, nog even doorbijten, drie weken moet te behappen zijn.

• 16 Juni 2006 - 09:22

Axel,:

Hey zus en melle,

Blij dat jullie naar huis komen, ik zie je zaterdag in het ziekenhuis.

goede reis,

en probeer van de bussiness class te genieten. wie weet wordt je laatste keer dat je daar zit....

• 16 Juni 2006 - 11:20

Ilse:

Hoi broer en Sagra,

Succes met de terugreis. Sag, nog 2 praktische tips voor onderweg: neem de buikdraagzak mee onderweg, dan kan je India lekker dicht tegen je aanhouden en heb je toch je handen vrij. En voor het 'ontpoppen' van de oortjes van India moet je proberen haar tijdens het opstijgen te laten drinken. Door het slikken 'ontpoppen' haar oortjes vanzelf. Dus wacht zolang mogelijk (niet tijdens het taxieen al beginnen want dan heeft ze geen honger meer als je gaat opstijgen). Als ze niet wil drinken, probeer dan of ze op je vinger wil zuigen.
    Tot gauw.

Mel, veel sterkte met de laatste loodjes in China. Zet je verstand op nul dan gaat de tijd hopelijk snel voorbij.

Liefs,
    Ilse

• 16 Juni 2006 - 12:57

Casper:

Lieve Saag, Mel en India,

Ik was drukkig de afgelopen weken en heb weinig mail gecheckt. Ben nu weer volldig op de hoogte. En Hoe! Lees dat jullie weer deze kant op komen! Leuk en ook weer jammer van jullie avontuur. Maar voor India wel het beste lijkt me toe.

Ik zal jullie "snel" komen opzoeken, als het jullie goed valt.

Kus Cas

• 16 Juni 2006 - 14:55

Marieke:

Lieve Mel, Sag en India,

Fijn om te horen dat jullie naar Nederland komen. Dat is volgens mij het beste. Een goede reis gewenst en we komen jullie (als het kan) volgende week opzoeken. Heel veel liefs, Marieke en Gabi

• 16 Juni 2006 - 15:43

Carla:

Goeie reis en tot gauw.

• 21 Juni 2006 - 10:48

Bianc:

Toch wel heel erg fijn dat jullie snel hier zijn. Ik was even een paar daagjes weg, dus waarschijnlijk zijn jullie al hier. Jammer dat Mel niet direct mee kan komen. Voelt toch wel toffer met alle communicatie hier in NL. Ik hoop dat alles goed is gegaan en ik neem snel contact op! Heeeeeeel veeel liefs!

• 21 Juni 2006 - 21:03

Riet:

Zijn jullie goed aangekomen? Ik leef erg mee en ik hoop dat jullie nu in goede handen zijn. Veel sterkte!

• 22 Juni 2006 - 12:17

Kim Beentjes:

Lieve Sagra, Melle en India,

Virussen op mijn pc en druk met onze trouwerij dus tijdje geen mail gecheckt...dit heeft tot gevolg dat ik het goede nieuws van jullie komst gemist heb en dus een pakketje naar China heb gestuurd met kleine kado'tjes en een brief voor jullie! Ik hoop dat het teruggestuurd wordt.

Onze trouwdag is morgen. Ik zou je graag even bellen maar ik heb geen telefoonnummer van je. Mijn telefoonnummer is 0229545388. Bel me als je tijd hebt.

Veel sterkte en succes in Nederland.

Liefs van Kim.

• 22 Juni 2006 - 21:39

Dunja:

A daughter is a wonderful blessing,
    A treasure from above.
    She's laughter, warmth and special charm,
    She's thoughtfulness and love.

A daughter brings a special joy,
    That comes from deep inside.
    And as she grows to adulthood,
    She fills your heart with pride.

With every year that passes,
    She's more special than before.
    Through every stage, through every age,
    You love her even more.

Allereerst natuurlijk heel erg gefeliciteerd met jullie kleine meisje! Ten tweede is er op dit moment zoveel te zeggen dat ik niet weet wat ik zeggen moet...

Ik hoop dat jullie heel snel weer met z'n drieën zijn zodat jullie samen jullie nieuwe leven vorm kunnen geven.

Sterkte, maar nog belangrijker, geniet van elkaar.

Liefs Dunja, Michael en Gaia

• 30 Juni 2006 - 20:39

Naomi En Richard:

Hallo Sagra, Melle en lieve India,

Groetjes uit Zuid-Afrika! Hoe gaat het in Nederland? Ik was een paar weekjes met vakantie naar Namibia, Rich was thuisgebleven en ik hoorde via sms dat kleine India uiteindelik er was! Van harte gefeliciteerd! Wat een schatje!! Sterkte met alle behandelingen, heel veel liefs van ons!
    Naomi en Richard

• 30 Juni 2006 - 22:05

Naomi En Richard:

En natuurlijk ook van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Een goed jaar word je toegewenst!