Dag 143 in Beijing, 07-05-06 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Dag 143 in Beijing, 07-05-06 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Dag 143 in Beijing, 07-05-06

Door: Sa La

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

07 Mei 2006 | China, Beijing

De heerlijke geur van bloeiende jasmijn kietelt mijn neus en als ik mijn ogen dicht doe waan ik mijzelf in Zuid-Italie in een dorpje dat net ontwaakt, waar ik samen met de lokale bevolking geniet van een kopje espresso op het terras........

Maar het tuteren en het constante geluid van rijdende auto's doet me beseffen dat ik nog steeds in Beijing ben en dat die heerlijke geur afkomstig is van een door mij gekocht jasmijnplantje van de Carrefour. De stad is om 8 uur allang ontwaakt en iedereen is al druk met vanalles bezig. De smog maakt de lucht vandaag geel, de zon probeert er doorheen te komen maar tevergeefs.

De congierge belde net (ja inderdaad om 8 uur smorgens op een zondag) om te zeggen dat er een postpakje voor ons is. Ik zit echter nog in mijn slaapkostuum en Mel is nog aan het dromen dat hij in zijn spaceship ergens door de ruimte vliegt (hij heeft gisteren avond nog Starwars zitten kijken op zijn computer). We halen het pakje, hoe nieuwschierig ik ook ben, straks wel op.

Donderdagavond was Mel pas om 11 uur thuis van zijn werk (waar hij volgens de Chinezen maar een uurtje zou hoeven te zijn) en vond het dus niet erg om vrijdag lekker rustig aan te doen. Ik was om 8 uur uit bed en was om kwart over 9 begonnen aan mijn uur lopen voor de dag. Ik liep richting Johanna haar huis (de Australische zwangere vrouw) maar het was tever om in een uur te lopen dus heb ik na een uur een taxi genomen om het laatste stukje te doen. We zouden gaan zwemmen maar het zwembad was dicht en ging pas om 2 uur open. Om 2 uur zou ik met TJ een voetmassage gaan doen, dus stelde ik Jo voor om TJ te bellen of ze ook eerder de massage zou willen en dan na de massage weer naar Jo haar huis te gaan om te zwemmen. TJ stelde echter voor dat we in haar gebouw konden zwemmen dus dat hebben we gedaan. Terwijl wij aan het zwemmen waren bereidde zij een lunch voor ons dus dat was goed geregeld. Het zwembad heeft alles, een 25 meterbaan, kinderbad, koud dompelbad, heet bubbelbad (mochten wij niet in was te heet), sauna en stoomcabine. Je hoeft ook niet je eigen handdoek mee te nemen want ook die krijg je daar. Er was zelfs koud water met citroen en een koelkast met natte koude handdoekjes voor als je uit de sauna komt. Voor Jo was dit alles normaal die woont zelf ook zo maar voor mij was het echte verwennerij. We hebben een half uur gezwommen en zijn toen bij TJ gaan lunchen. Na de lunch ging Jo naar huis en gingen TJ en ik naar de voetmassage. Dat was erg prettig, duurde 90 minuten en kostte maar 6 euro 80. Terwijl we gemasseerd werden kregen we thee, cherrytomaatjes en watermeloen. Daarna ben ik naar huis gegaan en heb met Mel een rare film gekeken, You I Love, en daarna de lange versie van de film Ray. Hij duurde 3 uur en daar hadden we niet op gerekend. We gingen pas om half 1 naar bed en we moesten er om half 7 weer uit omdat we naar Tianjin gingen met C.

De treinreis erheen was door minder mooi landschap dan toen ik met school ging helaas maar we zaten softseat en dat was wel erg comfortabel. Het was wel weer warm in de trein.
Tianjin is een aparte plaats waar veel oude gebouwen staan die daar door Europesen zijn neergezet. Tianjin ligt redellijk dichtbij de zee dus vandaar dat veel handelaren zich daar zettelden. De meeste van die gebouwen zijn nu in gebruik als bank. Het is een vreemd gezicht en gevoel als je daar loopt, het voelt veel minder of je in China bent. Na een tijdje gelopen te hebben kwamen we bij het Astorhotel en de Lonely Planet gaf aan dat het de moeite waard was om binnen te kijken. Dat deden we en het was een mooi oud houten interieur. Ze hadden een Japans restaurant en daar hebben we gegeten. Ik vond het niet zo lekker en ook niet echt Japans smaken.
Vandaar zijn we verder gaan lopen en hebben op een gegeven moment de taxi naar de antiek markt genomen. Het zag er wel mooi uit, het was in een Hutong maar de spullen die ze verkochten waren niet zo bijzonder. We hebben weer een eind gelopen en kwamen toen bij een katholieke kerk. We zijn naar binnen gegaan en hij was erg mooi licht met gele en blauwe kleuren. Tegenover de kerk was een Starbucks en daar hebben we lekker in de zon op het terras een kop koffie gedronken. Ik had weer veel bekijks met mijn buik en de diverse foto's zijn ook weer in het geniep van mij gemaakt. Er was een podium (wat veel voorkomt in China) en daar werd een show opgevoerd door verschillende mensen. Het is vaak erg grappig omdat het zo triest is. Deze keer waren er drie jongens die gingen dansen. Daarna kwam er een goochelaar en dat was echt om je dood te lachen.
We zijn met de taxi naar Chinatown gegaan (ja klinkt inderdaad gek Chinatown in China) dat was een nieuw gebouwd gebied in Chinese stijl. Er waren allemaal winkeljtes en kraampjes met meuk. Op een gegeven moment zijn we een straat ingelagen en daar waren nog een paar wat oudere gebouwen. Het waren een soort steegjes en in een van die steegjes was een kerk. Er was een man en die heeft ons vol trots rondgeleid in de kerk erg leuk. Het was een hele simpele kerk van meer dan 100 jaar oud. Buiten stonden ongeveer 10 mensen te bidden en te zingen erg apart.

Vandaar zijn we naar de cultuurstraat gelopen wat eigenlijk een zelfde soort gebied was als China town. Daar hebben we twee batikdoeken gekocht als dekentje voor het ledikant voor als het erg warm is.
Toen hadden we alles wel gezien wat er te zien was en zijn we langs het water gaan lopen en hebben nog een bakje koffie gedronken bij een andere Starbucks. De mensen zien daar niet veel buitenlanders en waren erg enthousiast als wij langskwamen. De sfeer in die plaats was erg prettig heel anders dan Beijing maar dat kan ook komen omdat het vakantie is. Om 19.20 ging de trein weer terug en we waren om 10 voor 9 weer in Beijing. Het was poepie druk en de meeste mensen gingen met de metro dus daar stonden echt een rijen zoals ik nog nooit gezien heb Maar C had de kaartjes zo gekocht, ik liep te modderen om met die buik door al die mensen te komen. Gelukkig ging er iemand voor me opstaan en waren we om half 10 thuis. Ik had overal pijn en mijn hele lijf zat vol met vocht dus een koude douche was meer dan welkom. Toen ben ik lekker gaan slapen en is Mel film gaan kijken.
Vandaag gaan we op kraamvistite bij het Nederlandse stel en de rest van de dag doen we rustig aan.

Mingtian jian!!
Sa La

Ps: Malio en Ilse hoe was het in Engeland?

  • 07 Mei 2006 - 04:36

    Yana:

    HEE! ik was nog heel benieuwd of ik je afgelopen week zou zien op de borrel van de ambassade, maar ik heb geen dikke buiken gezien!!1 Haahah... Volgende keer beter, dan zoek ik " vrouw met baby" en dan maken we eens kennis.. onbekende gezichten achter bekende verhalen.. Leuk! Groeten, Rhana ( www.rhana.waarbenjij.nu)

  • 08 Mei 2006 - 02:34

    Ni Bao Rui:

    Wou dat wij zo'n zwembad hadden. Je doet wel veel voor een hoogzwangere vrouw, heb je ook al ernstige schoonmaak neigingen, dan komt A. er snel aan.
    Onze cameratas is gevallen tijdens het biken, de camera is nog heel maar de lens is ontzet. We proberen hem naar jullie op te sturen, want het is een heel onhandig pakket om mee te slepen. Daarbij gaat een rol papier voor mijn hobby thuis. We hebben een andere lens gekocht, dus we kunnen foto's blijven maken.
    Vanmiddag gaan we naar Dali.
    Mel sterkte met werken en Sagra met Ambrosius.
    Liefs uit China

  • 08 Mei 2006 - 10:24

    Caroline:

    Hoi Sagra,
    wat fijn dat je nog zoveel kunt met je dikke buik. Ik kon toen geen hele dagen meer lopen hoor! Geniet er maar van en doe rustig aan, want als Ambrosius er is, kost je dat energie genoeg! Groetjes Caro.

  • 08 Mei 2006 - 21:17

    Carla:

    Hi lieve sagra je bent lekker bezig zwemmen en op reis, geniet er maar van straks heb je je handen vol en lig je niet meer 1 2 3 in het zwembad en zo. Ben blij te merken dat het goed gaat met jou en Ambrosius. Ik bel je van het weekend (hoop ik, niet te vergeten, meestal ben ik te laat).
    Hou je taai,(ook Mel; trekt ie 't nog een beetje) het zijn de laatste lootjes. Tot van de week,
    liefs van ons 3en

  • 09 Mei 2006 - 13:00

    Ruud:

    Helaas kunnen wij al enige dagen niet via hotmail contact krijgen, er schijnen problemen te zijn met Hotmail. Sagra, er zijn 2 pakjes onderweg, wil je het pakje waar het papier in zit uitvouwen en oprollen, misschien wordt het papier dan weer vlak.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

Wij, Melle en Sagra, zijn samen naar China gegaan om te wonen en te werken. In China hebben we een dochter gekregen, India. Omdat India ziek is moesten we terug naar Nederland en daar wonen en werken we nu. Het hoofdstuk van dit moment gaat over de reis die we samen met India maken, nu ze net 2 jaar is om medisch advies en therapie in Japan.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 314752

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 08 Mei 2017

Florida 2017

23 April 2015 - 30 April 2015

China, een trip down memory lane

13 April 2014 - 03 Mei 2014

Florida!!

22 September 2012 - 10 Oktober 2012

Curacao 2012

20 Juli 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: