Dag 240 in Beijing, 04-05-06 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Dag 240 in Beijing, 04-05-06 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Dag 240 in Beijing, 04-05-06

Door: Sa La

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

04 Mei 2006 | China, Beijing

Na maanden van stilte klonk daar het heerlijke getik van de regen op de ruit van de taxi. Ik was even bang dat het maar een buitje van niets zou zijn, had ook mijn paraplu niet meegenomen naar het ziekenhuis, maar het blijkt een echte regenbui.

Het heeft hier maanden niet geregend in September was denk ik de laatste motregenbui. Er begon dus ook een tekort aan water te ontstaan. Volgens het weerbericht gaat het morgen ook regenen dus dat is mooi dan worden de reservoirs weer een beetje gevuld en hoeven de planten twee dagen lang niet besproeid te worden. Ik vind het heerlijk om na zo lange tijd weer in de regen te lopen zeker nu het lekker warm is buiten.

Ik zou met Johanna en TJ naar de zwangerschapsyoga in het ziekenhuis gaan en daaraan sluitend naar de dokter. Ik was er een kwartier van te voren en die meiden waren er om drie uur en er was nog een meisje. Er was alleen geen instructeur. In het ziekenhuis wisten ze ook niet waarom die vrouw er niet was. Ze probeerden haar te bellen maar ze nam niet op. Na een half uur gewacht te hebben zijn we met zijn vieren koffie gaan drinken vlakbij het ziekenhuis. Het andere meisje komt uit Polen ik geloof dat ze Camilla heet maar weet het niet zeker. Ze woont 2,5 jaar in Beijing en spreekt een beetje Chinees maar is nu Engels aan het leren omdat ze dat meer nodig heeft dan Chinees (dan weet je denk ik al genoeg). Het was gezellig met de meiden.

Gisteren had ik het gevoel dat de baby niet meer met zijn hoofd naar beneden lag maar was gedraaid omdat ik opeens twee harde bulten voelde aan iedere kant van mijn buik. Hij bewoog zich ook heel anders opeens dus ik maakte me een beetje ongerust. De dokter, een nieuwe ze heet dr Zhou, ging voelen door hard te drukken op de plek waar de baby's hoofd moet zitten (geen fijn gevoel) en zei dat hij nog goed ligt. Hij is wel groot zegt ze maar je bent zelf ook dik. Gelukkig hadden Johanna en TJ me verteld dat ze dat bij hen ook heeft gezegd dus ik voelde me er niet heel erg door aangevallen hoewel het natuurlijk wel een botte opmerking is volgens westerse begrippen. Ik zei dank je tegen haar en daar moest ze wel om lachen.

De baby is nog niet ingedaald zei ze en daarom heeft ze me huiswerk meegegeven. Ze zei: ' You have to work every day one hour outside but somewhere where there are not many cars, in the park or just around your appartment block'. Ze bedoelde dus niet werken maar lopen. Ze zegt dat dat helpt om de baby in te laten dalen. Ze zei ook dat ze volgende week weer gaat checken en dat ze dus kan zien of ik mijn huiswerk heb gedaan of niet :-). Een uur lopen is best wel veel zonder een doel dus ik moet even gaan kijken hoe ik dat ga aanpakken. Ik heb morgen met Johanna afgesproken om te gaan zwemmen in haar gebouw, ze is daar zondag heen verhuisd. Ze woont een behoorlijk eind weg dus misschien ga ik wel naar haar toelopen en als ik het niet red in een uur dan neem ik voor het laatste stuk gewoon een taxi of de metro. Ik heb wel veel zin om te gaan zwemmen.

Na de dokter wou ik een voetmassage nemen en ben dus in de regen naar de massage salon gelopen. Waarschijnlijk kun je je al bedenken wat er gebeurde....... Ja inderdaad ze wilden het niet doen. Ik zei dat ik nu 9,5 weken zwanger ben (een week gelogen voor eigen bestwil) en dat het dus niet uitmaakt voor de baby, dat de baby sowieso iedere dag geboren zou kunnen worden. Maar nee ze bleven bij hun standpunt. Toen zei ik dat de dokter had gezegd dat het goed was maar ze waren niet te vermurwen. Op een gegeven moment was er ook een klant die zich ermee ging bemoeien, wat hier heel normaal is, die zei het is niet goed voor de baby. Toen was ik het zat en zei dat ik dan wel naar een andere salon ging en ben toen weggelopen. Buiten gekomen regende het hard en dat was mooi want zo vielen mijn tranen niet op. Die tranen komen snel tegenwoordig waarschijnlijk door de hormonen (woede uitbarstingen of onredelijkheid daar heb ik geen last van alleen maar van tranen). Soms dan trek ik het gewoon even niet dat Chinese gezeik en dat bemoeizuchtige gedrag (dat kun je je misschien niet voorstellen en je denkt misschien stel je niet zo aan maar als je hier ook 8 maanden woont terwijl je zwanger bent, dan begrijp je waar ik het over heb). Ik heb lekker een kwartier door de regen gelopen (ik dacht laat ik een uur doen dan heb ik die voor vandaag gehad) in mijn shirt en toen het water uiteindelijk mijn bh bereikte heb ik maar een taxi naar huis genomen.

Mel is nog op zijn werk. Hij had om half 4 afgesproken maar om 5 uur was er nog niemand dus die is nog wel even weg.

We hebben maandagavond gegeten met C, Josh, Max en Manuel en dat was gezellig, wel jammer dat ik niet ook een biertje mocht want het was erg warm. Dinsdag zijn we verder gegaan met de babykaart en werden we gebeld door TJ en Sameer of we zin hadden om te komen bbqen bij hun in de tuin van het appartement. Dat wilden we wel dus zijn we zelf naar de supermarkt gegaan en hebben lekkere watermeloen salade met olijven gemaakt en pasta/tonijn salade gevulde eieren en een kruidenboter. Bleek bij aankomst dat ze zelf hamburgers en kip hadden en dat het andere stel wijn mee had. Het was lekker en gezellig we gingen om half 12 naar huis.

Woensdag zouden we naar Tianjin met C dus hadden we om half 9 bij haar in de metro afgesproken. Helaas bleek toen we bij de emergency ticketdesk kaartjes wilden kopen dat er alleen nog plaats was in de trein van 11 uur. Dat was wel erg laat dus besloten we om dan maar kaartjes voor zaterdag te kopen. We gaan dit keer softseat dus ik ben benieuwd hoe luxe dat is. Omdat we wisten dat er in Dashanzi een kunstfestival is zijn we naar dat district gegaan. Het is heel apart want er zijn in allemaal oude fabrieken galerieen, exposities en cafes gevestigd. We waren erg vroeg dus veel was nog gesloten daarom zijn we maar gaan ontbijten in een cafe daar. Daarna zijn we door het gebied gaan lopen. Er was een hele mooie foto tentoonstelling. En er was een oude fabriekshal met allemaal communistische leuzen op de muur die ook communistische kunst vertoonde. Er hing een hele serene sfeer bijna alsof je in een kerk zit. We werden er helemaal rustig van.
Mel en ik hebben een mooie schaal gekocht en ik heb een boekje gekocht met mooie fotos van China. Ons fototoestel stopte er al na een halfuurtje mee terwijl we net nieuwe oplaadbare baterijen hadden gekocht. Erg jammer want het is een mooi foto gebied.

Toen we alles gezien hadden zijn we naar de Carrefour gegaan en hebben daar eten gekocht voor een late lunch. C ging met ons mee en het was gezellig. Om 5 uur ging ze naar huis en toen hebben wij het werk voor de kaart afgemaakt. Mel gaat maandag meteen de drukker bellen om te vragen of hij een proefdruk kan maken. Als het allemaal lukt dan wordt het wel mooi denk ik.

Er heerst een heerlijke sfeer in de stad. Het is niet druk op de weg, de mensen zijn niet aan het haasten maar lekker rustig en gemoedelijk heel fijn. Iedereen is in een vakantiestemming. Jammer dat het maandag weer voorbij is ik vind dit wel heel fijn zo. Het is warm buiten vandaag rond de 25 graden maar gisteren wel 28. Binnen is het 24 graden nu dus ook warm.

Mingtian jian!
Sa La

Ps: mijn ouders zijn vertrokken uit Kunming maar ik weet niet hoe de plaats heet waar ze nu zitten. Alles gaat goed met ze en ze vermaken zich prima. De eerste dagen waren erg druk dus vanaf nu gaan ze het wat kalmer aan doen. Ze doen iedereen de groeten.

Ps ps: iedereen die morgen vrij heeft een fijne dag gewenst op bevrijdingsdag!

  • 04 Mei 2006 - 13:53

    Dieuwke:

    Gisteren en vandaag was het "eindelijk" korte broeken weer d.w.z. 25 graden. En korte mouwen - of helemaal geen mouwen.
    Met twee van deze dagen ben je 't direct vergeten dat het vorige week flink koud was.En de weken / maanden daarvoor.
    Morgen wordt er op Sliedrecht niet veel gedaan, tenminste .....niet voor iedereen. In Bleskensgraaf is er morgenavond ringsteken. Met paarden en solexen...
    Dus, daar wordt echt feest gevierd. Gezellig.
    Dinsdag avond j.l was het ook erg leuk in Molenaarsgraaf. Gelachen en dolle pret. Echt feest! Gezellig.
    Solexrace en prijsuitrijkingen van de best versierde straat.
    Nou, ik moet nu weer even wat anders doen.
    Tot de volgende keer
    Dieuwke

  • 05 Mei 2006 - 12:32

    Ni Bao Rui:

    Even een korte reactie vanuit China. We zijn weer helemaal bij met de verhalen, hartstikke leuk. De plaats waar we nu zitten heet Jinghong (ook wel Xishuanbanna o.i.d.) en ligt vlak bij de grens van Birma (tegenwoordig Myanmar). Het is hier 35 graden en vochtig. Tot onze verrassing is het hier 's middags erg rustig (soort siesta tijd), dat hebben we in china nog niet meegemaakt. 's Avonds komt de stad weer tot leven en gaan hele families aan de wandel over de nieuwe brug over de Mekong. Wij hebben dat gisteravond ook gedaan. Best leuk. Vandaag gemountainbiked (echt in de bergen) en morgen gaan we raften op de Mekong. Daarna zien we weer verder. Al het goede voor iedereen. Liefs uit China

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

Wij, Melle en Sagra, zijn samen naar China gegaan om te wonen en te werken. In China hebben we een dochter gekregen, India. Omdat India ziek is moesten we terug naar Nederland en daar wonen en werken we nu. Het hoofdstuk van dit moment gaat over de reis die we samen met India maken, nu ze net 2 jaar is om medisch advies en therapie in Japan.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 314688

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 08 Mei 2017

Florida 2017

23 April 2015 - 30 April 2015

China, een trip down memory lane

13 April 2014 - 03 Mei 2014

Florida!!

22 September 2012 - 10 Oktober 2012

Curacao 2012

20 Juli 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: