Dag 235 in Beijing, 30-04-06 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Dag 235 in Beijing, 30-04-06 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Dag 235 in Beijing, 30-04-06

Door: Sa La

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

30 April 2006 | China, Beijing

Oranje boven oranje boven, leve de Koningin!!! Hoop dat jullie allemaal een leuke dag hebben gehad en ik hoor graag jullie verhalen over het zaklopen, koekhappen, bierdrinken, biergooien enz....

Dag lieve vriendjes en vriendinnetjes,

Ha ha eigenlijk heb ik niets te vertellen want er is niets bijzonders gebeurd in het Chinese maar ik heb gewoon even zin van me te laten horen.

Het was weer een nacht van niet slapen en wel moe zijn. Mel en ik waren een mooie film aan het kijken van de Zoutmannen van Tibet. Een film waarin eigenlijk niets gebeurt maar die wel hele mooie beelden geeft van het leven daar. Eigenlijk meer een soort documentaire. Mel lag al na 40 minuten te slapen op de stoel en ik kon ook met moeite mijn ogen open houden. We hadden allebei het gevoel dat het een uur of 12 was maar het was nog maar 9 uur. Toch hebben we besloten om onze ogen te sluiten en het hoofd ten ruste te leggen op ons zachte matras.

Opeens word ik met een schok wakker van geluiden op de gang. (Je moet je voorstellen dat je een huis hebt met een voordeur(dat kan niet moeilijk zijn je dat voor te stellen) maar die voordeur zit in je woonkamer. De gang buiten de deur is betegeld met marmer en geeft dus een prachtige echo waardoor alle geluiden 3 keer harder zijn dan in werkelijkheid. ) Hett leken wel geluiden in mijn slaapkamer. Toen ik een beetje meer wakker was hoorde ik dat het de buurvrouw was met haar huilende 3 jarige dochter. Ik werd al een beetje boos want wie gaat er nu midden in de nacht staan schreeuwen en huilen op de gang, Met een been was ik mijn bed al uit om ze even stevig toe te spreken maar toen ik op de wekker keek was het tot mijn verbazing nog maar half 11. Gelukkig dat ik nog even keek.... Verder natuurlijk de vele bezoeken aan het toilet en wakker worden van een snurkende Melle. Om kwart over 4 was ik klaarwakker maar ben er pas om half 7 uitgegaan.

Gisteren lekker geluncht met C. ze had weer een vervelende ervaring gehad dit keer met Bruno de Fransman. Is het eindelijk een beetje over met die Chinees krijgen we dit weer. Ze moest weer huilen dus ik weer troosten. Dat mannen zo wreed kunnen zijn daar sta ik toch van te kijken. Door al haar verhalen word ik bijna zelf nog paranoide.

Ik heb in heel mijn leven nog niet zoveel verhalen gehoord over getrouwde mannen die er een relatie op nahouden met een andere vrouw als hier in China. Ik weet niet of dat in China meer voorkomt dan in Nederland of dat ze er in China op de een of andere manier meer open in zijn. C. heeft zelf 3 keer een relatie gehad met een getrouwde man (die haar natuurlijk van alles beloofden maar nooit iets waarmaakten). Kuyuzi, het japanse meisje heeft nu een relatie met een getrouwde man. C haar vriend in Taiwan heeft een relatie met een getrouwde vrouw, waarvan haar man het weet en toelaat. Daarnaast heeft C. veel verhalen over mensen die ik niet ken die ook verhoudingen hebben of met haar een verhouding zouden willen. Heel bizar allemaal. Misschien is het ook zo dat het meer gebeurt op deze leeftijd zo na je 30ste dat dit soort verhoudingen meer voorkomen en dat ik het daarom ook nu hoor.

Het is wel apart, Chinezen hebben geen hoge pet op wat westerlingen betreft. Ze denken dat westerlingen met iedereen sex hebben en ook heel makkelijk het bed in te krijgen zijn. Eigenlijk wat veel mensen uit Arabische landen ook over ons denken. Ik kan me er wel iets bij voorstellen aangezien westerse vrouwen zich uitdagender kleden dan Arabische of Chinese vrouwen (ik vond dat al shockerend om tijdens die cabaretavond te zien. Mijn beeld is in deze maanden dus veranderd aangezien ik voornamelijk Chinezen om me heen heb.) Chinezen trouwen vrij snel en op jonge leeftijd. Maar ondertussen hebben wel veel Chinezen een minnaar of minnares naast hun man of vrouw. Mijn juf zei laatst ook dat dat een groot probleem is in China. Ik vind het dan wel weer apart dat ze die mening hebben over westerlingen terwijl ze zelf geen haar beter zijn.

Even wat anders. Tijdens de koninginneavond bij de ambassade raakte Yvonne spontaan mijn buik aan. Ze schrok er zelf van en zei ' o nee sorry, dat mag niet zomaar he?'. Ik vertelde haar dat ik het niet erg vind en dat in China niemand mijn buik aanraakt. Ik had het er later met Mel over en ging toen tellen hoeveel mensen (behalve de doktoren) mijn buik hebben aangeraakt. Dat zijn er maar 8. Dat is toch wel schrikbarend weinig. Zo zie je maar dat Chinezen niet zo van het aanraken zijn. Ik mis dat wel, zo nu en dan even een aanraking op zijn tijd en ik vind het jammer dat niemand mijn buik aanraakt. Ha ha terwijl vriendinnen in Nederland er helemaal gek van werden dat mensen op straat zomaar hun buik aan gingen raken. Het enige wat ze hier doen is staren en over je praten. Af en toe vind ik dat heel naar en bedreigend dan heb ik het gevoel dat ik weer iets fout doe in hun ogen maar meestal lach ik maar naar ze, zo weten ze ook dat ik weet dat ze kijken en over me praten. Ik kan meestal wel verstaan wat ze zeggen en dat is vaak 'Kijk moet je die buitenlander met die dikke buik zien'. Dat is wel grappig. Maar soms kan ik het niet verstaan en gaan ze ook een beetje fluisteren dat vind ik wel naar.

Het belooft volgens internet vandaag 29 graden te worden met een heldere lucht dat is dus prima naar buiten gaan weer. Misschien ga ik even lezen in het park genieten van de zon.

Dat was het weer voor vandaag.
Mingtian jian!
Sa La

Ps: mijn ouders maken het goed, ze hebben Hong Kong verlaten en zitten nu in Guilin. Een erg mooie plek als ik het zo op C haar foto's zag.

Ps ps: Nog een goede tip kijk ook eens op biancaatje1.waarbenjij.nu, voor een prachtig verhaal over Bianca haar reis in Jordanie met schitterende foto's!!

  • 30 April 2006 - 08:52

    Bianc:

    Haha, bedankt lieve Sa... en de mooie dingen moeten nog allemaal komen... :-)... Ik wou dat ik even je buikje kon aanraken. Heb ook altijd die aandrang, heel vreemd.. :-).... Liefs!

  • 01 Mei 2006 - 14:30

    Dieuwke:

    De koninginnedag van dit jaar viel wat weer betrefd reuze mee, in Sliedrecht. Er was wel wat regen gevallen, maar dat mag eigenlijk geen naam hebben in vergeleken met wat er viel, waar de koningin zoal was.Als je dat zag op TV.
    De zon was bij ons ook aanwezig.Het was wat aan de koude kant, maar als de wind de andere kant op stond, dan zou het best nog lekker geweest zijn. Want als de zon scheen, die stralen waren goed op themperatuur.
    We hebben hier altijd vrijmarkt, die vooral door kinderen worden bemand. Daar is die eigenlijk voor bedoelt, dat juist kinderen hun spulletjes konden verkopen. Maar veel volwassenen , al dan niet ouders van de desbetreffende kids, maken daar ook gebruik van.
    Zo stond ik met twee maten van me, met de oldtimer brommers en solexen op die markt.
    Zo'n beetje 15 brommers bij elkaar. 2 Kreidlers , een Sparta , 1 Vespino , Peugeot 103 en +/-10 solexen.
    Mijn dochters waren ook spulletjes aan het verkopen. Elk jaar is er wel een programma. Zo was er nu een hondenshow, van de hondenbrigade. En een valkenier, met joekels van roofvogels. Ste-vast is er altijd een springkussen en een kop van Jut. Nou ja, kinderen vermaken altijd wel.
    Niet alleen kinderen overigens...... Het is gewoon gezellig.
    Geluidswagen met een dj erin. Er was een terrasje neer gezet.
    Nu is er Sliedrecht deze week niet echt iets bijzonders. Maar verderop in de polder, bij Bleskensgraaf en Molnaarsgraaf is het kij gezellig de hele week. Dat zijn dorpen langs de Graafsroom.Is een rivier. Die dorpen zijn helemaal versierd en is er de hele week feest.Morgenavond is er dan een solexrace in Molenaarsgraaf en vrijdag avond is er ringsteken. Eerst zijn de paarden aan de beurt en daarna de solexen.
    Met de solex , ringsteken.
    Deden we vorig jaar voor het eerst en dat was kikke !!
    Lol!!!
    Verder weet ik het programma niet , van die dorpen, maar elke avond is er iets , van feest.
    Dus....kijleuk.
    Nou, vanavond ga ik eerst lekker trainen. Spinning. Ken je dat?
    Nu schijnt m'n broer Harcko, dat ook te doen.
    Hier op Sliedrecht , is het nog maar sinds kort. Januari van dit jaar.
    Spinning is , fietsen op muziek, zeg maar. Lijkt op aerobics. Maar dan op speciale spinningfiets.
    Zo'n spinningfiets, lijkt in eerste instantie op een zeer luxe hometrainer.
    Model van een race fiets/ mountainbike. Op deze fietsen zit dan een weerstandsknop op, wat een hometrainer niet heeft. Die weerstands knop moet je dan zodanig steeds bijstellen , zodat de fiets niet "uitzichzelf" fietst.
    Want dat doen die fietsen,maar dat mag dus niet.Dan heb je kans dat je gelanseerd wordt. En, het is de bedoeling dat je zelf traint d.m.v de weerstand zwaarder te maken.Als je dt voor het eerst doet, is het best zwaar. Je fietst op muziek, dus dat betekend ook nog allemaal oefeningen. En dat drie kwartier.
    Na een aantal keer, krijg je zo'n goede conditie dat het steeds makkelijker wordt. Je verliest aardig wat calorieen. Je zit strak in je vel.En op een gegeven moment , merk je dat je je riem weer strakker moet doen. Nou, dat is niet verkeerd.
    Binnenkort organiseren ze een marathon met spinning.
    Voor Roparun, als ik het goed begrepen heb.
    Ik was wel vanplan om mee te doen.Ligt er aan , wanneer ze 't organiseren.
    Nou ja, je hoort nog van me.
    Liefs, Dieuwke


  • 02 Mei 2006 - 17:57

    Bao Rou:

    Hi kids
    En, genieten jullie nu van de vrije dagen? Is het mooi weer en kunnen jullie lekker naar buiten?
    Hier begint het eindelijk wat warmer te worden. Het was met Koninginnedag koud en nat, jammer voor de kinderen met hun vrijmarkten. Leuk om te horen dat het met Birgit & Ruud goed gaat. Hebben ze een auto gehuurd of gebruiken ze openbaar vervoer voor de reis? Wanneer worden ze in Beijing verwacht? Wij zijn nu klaar voor de reis. Hebben de visa binnen en vorige week de vaccinaties laten doen.
    M&I en de draakjes zitten nu in Engeland de boel onveilig te maken. We krijgen volgende week vast de verhalen daarover te horen van Malio.
    Hier dus een vrij stille week, wat ook wel eens lekker is. Morgen de laatste QS van dit seizoen. Gelukkig heb ik mijn eindopdracht af!
    Nou lieverds, geniet nog van de "grote vakantie" (wat zijn wij toch verwend). Tot gauw!!
    Liefs uit N-V

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

Wij, Melle en Sagra, zijn samen naar China gegaan om te wonen en te werken. In China hebben we een dochter gekregen, India. Omdat India ziek is moesten we terug naar Nederland en daar wonen en werken we nu. Het hoofdstuk van dit moment gaat over de reis die we samen met India maken, nu ze net 2 jaar is om medisch advies en therapie in Japan.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 314738

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 08 Mei 2017

Florida 2017

23 April 2015 - 30 April 2015

China, een trip down memory lane

13 April 2014 - 03 Mei 2014

Florida!!

22 September 2012 - 10 Oktober 2012

Curacao 2012

20 Juli 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: