Dag 226 in Beijing, 21-04-06 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Dag 226 in Beijing, 21-04-06 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Dag 226 in Beijing, 21-04-06

Door: Sa La

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

21 April 2006 | China, Beijing

Allereerst: Megan nog van harte gefeliciteerd met je 5de verjaardag!! Ik hoop dat je een hele leuke dag hebt gehad gisteren en dat je heel veel kadoos hebt gekregen van papa en mama en van alle opa's en oma's. Was er ook lekkere taart?

Ik was net begonnen met dinsdagavond maar dat is eigenlijk onzin want het leukste nieuws moet gewoon vooraan en vooral omdat ik apetrots ben op mijn man (dat mag ik zeggen want in China zeggen Mel en ik voor het gemak dat we zijn getrouwd zo krijg je geen vreemde misverstanden).

Wat is nu het geval? Mel heeft gisteren te horen gekregen dat hij vandaag naar een contractondertekening moet in die plaats die 3 uur rijden van Beijing af ligt. Daar gaat HY namelijk een warenhuis inrichting ontwerpen. De mensen van dat warenhuis wilden daar perse een buitenlander voor hebben die het ontwerp zou gaan maken. Dat werd dus Mel. De mensen van dat warenhuis hebben voor de contractondertekening allemaal mensen van de pers uitgenodigd. Mel dacht gisteren dat het om een krant ging maar toen hij aankwam bleken er wel 30 fotografen te zijn. Hij heeft ook nog een paar zinnen moeten zeggen waarin hij zijn dank uitspreekt voor de opdracht en dat HY erg vereerd is dat ze zijn uitgekozen om dat project te mogen doen. Zhen was ook mee en zij heeft dat meteen weer vertaald in het Chinees. Michael (Mel zijn baas) heeft Mel gisteren geadviseerd over zijn kleding. Geen pak maar iets met stijl waaruit je kunt zien dat Mel een ontwerper is (ha ha). Wat had onze Mel aan? Een spijkerbroek, een mooi trendy overhemd en zijn zonnebril alla HenkJan Smit (Idols) op zijn hoofd. Toen er getekend moest worden werd er een tafel naar binnen gebracht met bloemen erop. Mel en de directeur van het warenhuis namen eraan plaats en zetten onder vele flitslichten beide hun handtekening. Helaas heeft Zhen de fotos genomen en zijn ze dus niet scherp maar ik zet ze er evengoed op om een beetje een beeld te geven. Aan de gevel van het gebouw hangt een groot bord waarop staat wie de opdrachtgever is en dat meneer Melle het ontwerp voor de nieuwe winkel gaat maken. Ik kan helaas niet alles lezen maar wel meneer Melle en dat is al erg leuk. Ik ga de foto even naar C mailen zodat zij kan vertellen wat er nog meer op staat.
Mel heeft aan de directeur van het warenhuis gevraagd of hij een krant wil bewaren waar de fotos en het verhaal in komen te staan. Wel gaaf he!!!!

Nu over naar het gewone leven van Sagra en een beetje Melle.

Dinsdagavond zijn Mel en ik uiteten geweest met C. Florian (een duitse vriend van haar), Max, Tiffany (van school) en Manuel (uit Mexico) er kwamen ook nog 3 Chinese mensen van Florian zijn werk. Dit hele diner was Florian zijn idee en was eigenlijk alleen maar omdat hij Tiffany een lekker ding vindt en hij op deze manier haar probeerde te schaken. Zoals je je misschien nog weet te herinneren was Tiffany eerst helemaal into Max maar sinds ze Florian heeft ontmoet laat ze Max links liggen, beetje sneu voor hem.
Het was een leuk Chinees restaurant met erg lekker eten. Het is de Beijingkeuken en het was zeer de moeite waard. We gaan komende week weer met in iedergeval C.
Iedereen ging na het eten naar Florian zijn huis maar ik voelde er niet veel voor en Mel was nog niet echt lekker dus gingen wij (saaie dozen) naar huis.

Woensdag heb ik bitter weinig gedaan. Wel werd het bedje gebracht dus dat was leuk. Ik heb hem schoongemaakt want hij was heel stoffig, waarschijnlijk van de zandstorm. S'avonds zijn we weer uiteten gegaan maar dit keer met Ding Ming, Raymond (de vertaler van Mel zijn werk) en Arno een Nederlandse man die voor een Nederlands bedrijf werkt en waar Huan Yang hoogst waarschijnlijk een opdracht voor gaat doen. Omdat ze donderdag weer uiteten gingen had Mel gevraagd of ik mee mocht.

We aten in het restaurant waar we ook met Kir en Len hadden gegeten met Ding Ming. Het eten was alleen niet zo lekker dit keer. De mannen hadden weer een drank wedstrijd met bier en warme gele wijn. Het ging erg hard en ze waren behoorlijk ver heen. Ding Ming is eigenlijk ziek want hij heeft een veel te hoge bloeddruk en moet van de dokter thuisblijven en rustig aan doen maar zoals je ziet komt daar weinig van terecht. Hoe meer hij op heeft hoe losser hij wordt. Op een gegeven moment stonden we in de hal van het restaurant en toen deed hij zelfs zijn handen op mijn buik en zei dat hij van deze baby houdt. Heel grappig dat dan opeens al die gereserveerdheid als sneeuw voor de zon verdwijnt. Met Arno was het ook erg gezellig het was fijn om weer even Nederlands te praten met iemand die in Nederland woont. Aan het eind van de avond ging Ding Ming met drank op in zijn auto naar een volgende vergadering en wij naar huis.
Mel was ook erg ver heen en wist de volgende ochtend niet eens meer dat we nog een aflevering van Lost hebben gekeken.

Gisteren ben ik naar Ikea gegaan voor een matrasje voor in het bedje maar helaas zijn de bedjes van Ikea groter dan ons bedje. Toen ik in de taxi terug zat belde ik Mel om het te zeggen en die zei, O dan snijden we er toch een stuk af. Daar had ik nog niet aan gedacht maar dat lijkt me een prima plan, kopen we in Nederland wel een passend matrasje.
Ik heb wel (ik weet niet of je dat in Nederland ook hebt) een ding gekocht dat je aan de zijkanten van het bedje kan hangen. Het zorgt ervoor dat de baby niet door de spijlen naar buiten kan kijken zo lijkt zijn wereld nog wat kleiner en is het minder beangstigend. Zo maak je er een soort wiegje-idee van. (ik plaats wel even een foto dat is wat duidelijker dan mijn uitleg). Ik heb nog wat ander spul gekocht wat we nodig hadden (en ook niet nodig hadden maar gewoon leuk was). Ik ben expres om een uur of half 1 gegaan zodat ik daar warm kon eten, aangezien Mel weer uiteten ging. Ik had lekker weer zweedse gehaktballetjes en salade genomen. Toen ik aan het kijken was waar ik zou gaan zitten kwam er een blanke man op me af die vroeg of ik met hem zou willen eten. Het was een Duitse man en zijn vrouw die nog in Duitsland is is ook zwanger en hij had haar al 3 weken niet gezien dus hij vond het leuk om daar over te praten met mij. Ik vond het wel leuk dus hebben we samen gegeten. Hij komt hier wonen voor 3 jaar en zijn vrouw komt pas in Augustus omdat ze de baby in Duitsland wil krijgen. Het lijkt me helemaal niets hoe zij dat doen dat je in je eentje je zwangerschap doormaakt en dat je man zover weg is. Hij weet niet eens of hij bij de bevalling kan zijn. Na het eten zijn we ieder ons weegs gegaan. Bij de zweedse supermarkt(je) heb ik weer een voorraadje crackers gekocht en ben toen naar huis gegaan. De rest van de dag heb ik geborduurd. Het schiet niet op met dat ding ik heb er echt al heel veel uren in zitten maar het lijkt maar niet te vorderen. Ik ben heel slecht in het starten van iets nieuws als ik iets anders nog niet af heb dus dwing ik mezelf om eerst dit af te maken voor ik aan de mobiel ga. Heel dom ik weet het maar ja. Ik heb net wel besloten dat ik maandag kost wat kost toch aan de mobiel ga anders komt die ook niet af en dat zou jammer zijn.

Vannavond gaan we weer uiteten, waarschijnlijk met Arno en Rowan (een collega van Arno die in Hong Kong zit) en misschien John. Morgen zitten we de hele dag in het ziekenhuis want dan is er een hele dag cursus over bevallen. Is wel handig dat je niet 6 keer heen hoeft maar het gewoon allemaal in een dag krijgt. We waren ook uitgenodigd om met Mel zijn afdeling naar een boerendorp te gaan voor 2 dagen maar omdat wij die cursus in het ziekenhuis al hadden besproken en omdat ik niet echt meer zover van huis durf hebben we het maar afgezegd, wel jammer maar ja.

Mingtian Jian!!!
Sa La

Ps: zo zie je maar, komt die voorspelling toch nog uit Barbara!

Ps.Ps: Bij het vorige bericht heb ik ook nog foto's geplaatst dus als je het leuk vindt kun je die ook nog kijken.

• 21 April 2006 - 08:45

Marco:

dit is echt stoer!
    groeten uit rotterdam

• 21 April 2006 - 10:34

Dieuwke:

Ja natuurlijk, Megan was gisteren jarig.
    Gefeliciteerd meissie!

We hebben een bizarre week achter de rug.
    2e paasdag hebben we feest gehad van een organisatie. Youth for Christ, vierde haar 60 jarig jubileum. En de oud- directeur daarvan - George Brucks-vierde tegelijk zijn 80e verjaardag.Mijn vader oud voorzitter van Youth for Christ Nederland. Mijn vader moest Brucks halen en brengen naar de Lindenhorst in 3bergen. Ikzelf ben veel op kamp geweest van YfC en natuurlijk die boot in Utrecht. Wij waren er ook bij afgelopen maandag. Reunie YfC en verjaardag G.Brucks. Erg leuk en gezellig op het feest.
    G.Brucks heeft de hele dag plezierig mee gemaakt. Hij heeft er van genoten. 's Avonds , op die zelfde dag overleed hij.
    Deze man was ook dominee en zou 14 mei z'n laatste preek verzorgen. Dan had hij er 58 jaar opzitten als dominee.
    Hij was als dominee heel plezierig. Veel humor! Maandag dus ook. Hij liep al niet zo best,maar dan zei hij daarop: 80 jaar geleden liep ik helemaal niet,of, ik loop nu beter dan 80 jaar geleden.
    Wonderlijk.
    Vanmiddag is de begravenis en mijn ouders gaan erheen.
    Maar goed, dat was even van de week.

Zo'n kleedje wat je aan de zijkant hangen , die heb je inderdaad ook in Nederland. Ik had ze ook al. Heel verstandig. Nu weet ik niet precies meer of mijn tante die zelf had gemaakt, of dat die gekocht waren. Maar dat doet er even niet toe.
    Toen Nathan geboren was hadden we die.Dat is 13jaar geleden. Toen bestonden ze al.Of,het kwam net in dat het al wel vrij nieuw was.
    Hoe lang moet je nog?
    t'Gaat al opschieten , he.

't Ga je goed!!
    Liefs, Dieuwke

• 21 April 2006 - 18:29

Nathalie:

wat super gaaf van melle zeg!
    dat spandoek aan de gevel! ik heb rogier er even bij geroepen om te vertellen en te laten zien!
    zijn mond viel er van open! jaaaa hoor!!!! zei hij daarna!
    kortom: melle mag trots zijn!

wat die matrasjes van ikea betreft, die passen volgens mij nooit ergens in. die zweden hebben vaker van die gekke maten.
    het matrasje van ikea past alleen maar in het bedje van ikea....maar goed...

succes met het 'droog' bevallen tijdens de cursus. of je vindt het vreselijk of je doet het in je broek....
    ben wel erg benieuwd wat je aangeleerd krijgt en hoe chinezen bevallen.
    gaan jullie ambrosius ook binnen 3 maanden zindelijk trainen?
    ben wel benieuwd of dat zou kunnen of zou je daar een apart gen voor moeten hebben ofzo....hoe denken westere urologen en/of kinderartsen daarover?....

trouwens, dat adres wat je me hebt gemaild saag, hoeft daar verder niets bij geschreven te worden? ik bedoel, wat daar staat is straat, flat en stad bij elkaar?
    laat t maar weten!
    ps ook nog heel erg bedankt voor je superlieve mailtje!

fijn weekend en tot de volgende keer!

veel liefs, ook van rogier en ik denk ook van aagje.

• 22 April 2006 - 08:54

Bao Rou:

That's my boy!! Je hebt gelijk Sag, ik ben reuze trots. Wel jammer dat de foto's niet scherp zijn, maar misschien kun je afdrukken van de kranten foto's krijgen.
    Hoe is het gegaan bij de zwangerschaps cursus?
    Waren er nog andere mensen bij?
    Laat je nog een foto zien van het bedje. Hangt dat kleedje aan de buitenkant van het bedje. Ik heb ergens gelezen dat het gevaarlijk is om een zg stootkussen aan de binnenkant te plaatsen.
    Dat was het voor nu. Ik moet opschieten en de quilt afmaken - alleen nog een ophangtunnel erop zetten, dan gaan we vanmiddag naar Waddinxveen en kan ik het overhandigen - pffff!
    Morgen bellen we.
    Veel liefs uit N-V

• 22 April 2006 - 13:31

Ni Bao Rui:

helaas, ik heb mijn reactie op de vorige dag gezet, want ik was nog even de foto's daar aan het kijken.
    Groetjes

• 23 April 2006 - 06:22

Malio:

he lui het was een hele tijd weer stil
    druk en veel andere smoezen

ik ga zometeen duiken en beloof je dat ik vanmiddag een verhaaltje maak

groeten

• 23 April 2006 - 08:18

Ilse:

Super stoer Mel! Wel vreemd dat er Meneer Melle staat en niet Meneer Pama, of denken ze misschien dat dat je achternaam is?
    Het was een druk weekje. Woensdag het kinderfeestje van Megan. Nu ze 5 is geworden, konden we daar niet langer onderuit. Wel 10 kids over de vloer, dat was even heftig. Gelukkig was het lekker weer en konden we met z'n allen naar de speeltuin. De verjaardagstaart was een 'Hans en Grietje' snoephuisje en dat vond Megan ook mooi. Donderdag was Megan echt jarig en mocht ze trakteren op school. Mario en ik heb tot laat in de avond dropveters en servetjes om eierkoeken staan knopen om er piraatjes van te maken! Op het plaatje zag het er zo simpel uit, maar we zijn er een hele poos zoet mee geweest. Nu is het achter de rug en heeft Megan ook weer wat rust. Ze heeft de hele week buikpijn van de zenuwen gehad! Ik zal je snel wat foto's emailen.
    Groetjes, Ilse

• 23 April 2006 - 20:56

MIchel Van Tilborg:

Hoi Sagra,

Ik heb erg moeten lachen om de foto's bij de contractondertekeningen. Ik had er graag bij willen zijn en ben wel een beetje jaloers. Ik ben heel benieuwd wat we er van gaan maken en wat er allemaal kan. Ik krijg al een tijdje je weblog niet meer en zal me even opnieuw opgeven. Net ook de foto van mezelf op de markt gezien, erg leuk. Was sowieso een erg leuk weekend. De foto's van je schooluitje zien er ook spectaculair uit en als ik weer in Beijing ben wil ik graag meer over horen. Wil ik ook wel een weekendje naar toe.
    Gaat het verder allemaal goed met je? Melle gaf vanmiddag aan van wel. Als ik je verhalen zo lees, wel. Hou je haaks en in ieder geval tot over een paar weken,

Groetjes,
    Michel

• 24 April 2006 - 10:20

Malio:

he hallo
    sorry was dus een dag later aar Ilse heeft de honeurs wargenomen

duiken was lekker, oefeningen doen met een aspirant 2* en daarna lekker uitdeco-en op een mooi stekje
    hebben drie verschillende snotolfen gezien, volgens mij twee verschillende vrouwtjes in verschillende stadia voordat de eitjes zijn afgezet en dan nog een hoogroodmaannetje dat de eitjes bewaakt
    doe maar google afbeeldingen snotolf
    super mooi beest in de zeeuwse wateren

daarna thuis, spullen spoelen, douchen, eten, kids inladen en met de kids en zonder Ilse (tukkie doen) rondje zeeland
    godsvermogen uitgegeven in de duikshop (hint verjaardagskado's) aan nieuwe schoentjes, batterypack voor mijn lamp en een vulkaart, toen nog effe naar de smitjes (van die hoge auto) om nog effe een kadootje af te geven (mijn petekind was jarig en als niet praktiserend katholiek (of heiden is in mijn geval hetzelfde) moet je dan wel effe kadootje doen

toen na zessen thuis, kids vol met eten duwen,
    kids naar bed en beginnen aan de st rijkmarathon (als je al een hele week voor t-shirts, sokken en onderbroeken, etc. de (schone)wasmand in moet begint dat te vervelen

om een uur of 10 kijkt Ilse bij de twee draken op de kamer, Megan had zich helemaal onder gekotst en sliep gewoon verder
    de brokken zaten overal, vooral in haar haar (lekker en leuk als je lang haar heb)
    diverse knuffels waren bekotst en haar bed was er ook erg aan toe

megan onder de douche (geen gezeur of gehuil gelukkig)
    kamer de-kotsen, kind aankleden, in bed stoppen en dan jezelf de-kotsen
    de geur zat over de hele eerste en tweede verdieping,
    ramen open zetten en lekker met oude parfum rondspuiten

toen maar een pilsje genomen en nog maar eff stoer tot half een gestreken!
    het leven van de partime huisman gaat niet over rozen

maar om effe met het begin te beginnen

MELLE IS THE BEST, niks dan hulde
    ik weet zeker dat ook ik ooit een bord met mijn naam er op krijg maar dat zal hoogstwaarschijnlijk iets zijn van GEZOCHT...

Ondanks dat ik (uit jullie verhalen dan) het een gore boel daar vind en het domweg zielig vind dat je moet zuipen om baas en klanten te imponeren (he, als je wilt zuipen dan doe je dat voor vlag en vaderland, oid), is het toch een super ervaring
    geweldig wat een egostrelerderij het daar is

Sagra zit ook helemaal in het sociale circuit, lekker hoor geniet er maar van, ls die kleine is uitgepoept dan zal je het druk zat hebben

klopt het dat alle aziaten allemaal aan kindertjes willen zitten, degene die wij op reis tegenkwamen waren in ieder geval wel nogal van het voelen en bekken trekken en al laat het kind een scheet of een boer dan zijn ze helemaal in de wolken
    maak je borsten maar nat als je een rondje Pekingstad ga doen

Megan vandaag van school thuis gehouden, maar eerlijk gezegd is er niks aan de hand, geen klachten en gewoon eten
    we zullen zien wat de rest van de dag ons brengt
    ze zijn braaf aan het spelen samen en ik zal zo wat voeder in de trog kiepen

volgende week een rondje engeland (maidenhead, leeds, peterborough, maidenhead (en omstreken), dus van de week spullen bedenken die mee moeten, zal wel weer een berg zooi zijn

we zullen zien

dat matrasjesverhaal is natuurlijk wel afhankelijk van de vulling, je kan toch niet ongestraft een deel er afhalen, of ben ik nu gewoon naief?
    ik weet nog wel dat ze afraden om iets rond het bedje te doen omdat dat weer een van die dingen is die misschien wat te maken heeft met wiegedood
    het zal wel niet, maar het is knap lullig als er iets gebeurd
    maar misschien staat dat wel in een van die honderd "help ik benzwanger boekjes" die je ongetwijfeld in huis hebt, daar staat alles in en het liefst op vier verschillende manieren

dieuwke, effe uit nieuwsgierigheid, is die man overleden terwijl hij bij je ouder thuis was?

• 24 April 2006 - 21:56

Malio II:

ik dacht ik zal eens druk doen en nog een stukkie schrijven, maar het is hier akelig stil

super lekker weer, lekker de hele middag met alle draken in de tuin in de zon gehangen
    een beetje stofzuigen, opruimen en andere nuttige zaken gedaan
    de draken om een uur of half zeven in bed gepushed en toen waren ze helemaal kapot
    zo weer een dag voorbij, morgen een of andere cursus, waarvan besloten is dat iedereen die bij de gemeente werkt en die wel eens buiten komt, deze moet volgen
    woensdag " normaal" werken, donderdag cursus en dan zit de week er weer op, als dat maar goed komt al die stress

Maar he, ik heb nog steeds geen bord met mijn naam op (sagra inkoppertje; wel een voor mijn kop)

vorig jaar zijn ze van onze duikclub met 60 man naar Dahab gegaan, hebben een stel van die idioten zojuist de boel daar opgeblazen, had toen dus ook kunnen gebeuren

ik denk dat ik er maar een eind aan ga breien en ga maffen,
    de groeten aan mel, ambrosius en alle sjinezen daar

mazzel