Dag 186 in Beijing, 12-03-06 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Dag 186 in Beijing, 12-03-06 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Dag 186 in Beijing, 12-03-06

Door: Sa La

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

12 Maart 2006 | China, Beijing

Allereerst wil ik Kirsten heel veer sterkte wensen vandaag. We zullen vanuit hier de hele dag bij je zijn om je te steunen! We houden van je.

Het is een rare week geweest. Het bezoek van Manon was geweldig. Het was ook leuk dat ze er was toen Mel jarig was dan heb je toch nog een soort visite op je verjaardag.
Woensdag is Manon de hele dag op pad geweest naar de verbodenstad, Tiananmen, de tempel van de hemel en de Silk market. Ze was om half 8 thuis en bepakt met plastictasjes met leuke spulletjes. Ik had het eten klaar en toen zijn we snel naar de massagesalon gegaan. We wilden alletwee schouders en hoofd. Maar omdat ik zwanger ben kon ik niet op mijn buik liggen dus hebben ze mijn programma een beetje gewijzigd. Het was erg lekker maar niet zo hard als anders. We kregen ook nog een masker en na dat masker was ons gezicht zo zacht als dat van een baby heel lekker. We waren alletwee aan het gapen daarna dus hebben de taxi naar huis genomen en zijn toen vrij snel naar bed gegaan.

Woensdag heb ik ook een vervelend bericht gekregen over mijn zus. Ik treed niet in details maar het is ernstig en ze wordt vandaag geopereerd.

Donderdag had Manon vrij en is ze naar de Lamatempel en het park gegaan. Ik ging naar school. Aangezien ik nu iedere dag Hanze heb kan ik niet meer even twee dagen niet naar school gaan want dan mis ik heel veel. Het gaat allemaal in een rap tempo en het lijkt alsof de boeken van vorige keer en nu niet zo goed op elkaar aansluiten. Ik was voor de les met Catherine aan het praten over het nieuws dat ik had gekregen en moest toen huilen omdat ik graag in Nederland wou zijn om iedereen te steunen. Elijah zat ook in de klas en hoorde het verhaal en vroeg toen C weg was of hij voor Kirsten met zijn familie mocht bidden. Dat vond ik toch wel erg lief. Toen hij dat zei kwam Linda de klas binnen en vroeg wat er was dus toen heb ik het maar verteld en Pan laoshi kwam toen net binnen dus heeft weer een juf me zien huilen in de klas. Het was toch wel fijn dat ze het wisten/weten want ze houden heel veel rekening met je. Pan Laoshi gaf steeds voorbeelden waarin ik voorkwam en vroeg me makkelijke dingen zodat ik me goed voelde. Liu Laoshi (als een juf iets weet weten ze het allemaal hier) liet me lekker met rust dat was ook lekker. In de pauze ging C voor mij bellen met het Womens hospital. Ze had namelijk bedacht dat het wel een zou kunnen dat bij dat ziekenhuis, waar de meeste Chinese (Beijing) vrouwen bevallen, ook wel eens mama-baby winkels zouden kunnen zijn. Ze kreeg een bandje waarop iemand het adres voorlas maar C kon het niet volgen omdat het zo snel ging. Toen zijn we maar naar de juffen gegaan om het hun te vragen. Ze waren ons allemaal aan het helpen en mr Liu was op internet aan het zoeken. Hij vond daar een winkel die heel veel spullen had en ook een band tegen bandenpijn. (nu had net mijn moeder die dag al een band uit Nederland naar me opgestuurd). C zei dat ze waarschijnlijk zo behulpzaam waren vanwege wat er daarvoor was gebeurd in de klas. Ik heb nu een printje met het adres van die winkel dus kan ik er evengoed heen om nog andere dingen aan te schaffen die ik nodig heb. C wil wel met me mee dus dat is gezellig.

Die Duitse jongen zit trouwens niet meer in mijn klas. Hij is naar de eerste klas gegaan omdat zijn basis niet goed genoeg was en hij ook niet kan schrijven en lezen. Nu is schrijven niet zo erg maar lezen is toch wel essentieel als je in onze klas zit.
Nu zijn we dus met z'n vijven. Eigenlijk snap ik ook niet wat die Jim bij ons doet die kan wel naar klas 3 want hij is erg goed.

Toen ik thuiskwam hebben Manon en ik een broodje gegeten en zijn toen naar de Pearlmarket gegaan. Eerst naar de kelder omdat ze daar vis verkopen en dat er best wel spectaculair uitziet. Ik was er nooit eerder geweest omdat de stank boven al bijna niet te dragen is maar toen we beneden waren rook je er weinig meer van heel vreemd. Er waren allemaal bakken met vissen en aquaria met krabben, schildpadden, garnalen, ect wel een gaaf gezicht.
Toen zijn we boven gaan shoppen. We hadden best wel veel gekocht. Het is toch wel anders winkelen met een vriendin. Dan stap je eerder op vrouwendingen af. Ik heb niet te klagen hoor met Mel, die houdt ook heel veel van winkelen. Ik heb twee sjaals gekocht als omslagdoek voor in de lente. Twee schaaltjes, vier speciale kruikjes voor warme gele wijn, een kiplingtas (nep) een horloge (nep), oorbellen en manchetknopen (voor Mel) van zilver. We hebben daar best veel gelopen dus ik kreeg weer last. Om kwart over 5 zijn we in de taxi gestapt weer naar de massagesalon. Manon wou ook graag haar voeten nog gemasseerd hebben. Ik heb mijn schouders, hoofd en handen laten doen. Het was voor ons alletwee lekkerder dan de dag ervoor. Deze meiden deden het wat harder en dat wel lekker.
Na de massage naar huis, Mel kwam ook snel en na onze spullen te hebben geshowd zijn we naar een Koreaansrestaurant gegaan achter ons huis. We waren er nog nooit geweest maar ik was er wel eens langs gereden. Je hebt dan een tafel en boven die tafel hangt een afzuigkap. Onder die afzuigkap plaatsen ze een bakje met hele hete kolen en daarboven een rooster zodat je kunt barbequen. Het was erg lekker maar we hadden veel te veel besteld. We waren er laat 9 uur en het meisje wat alles klaarmaakte op de barbeque deed dat erg snel want ik denk dat ze graag zelf wou eten aangezien haar collega's allemaal aan het eten waren.
Manon had weer veel bekijks van alle Chinese mannen, heel grappig. Toen we afrekenden kregen we een waardebon van 30 yuan dus dat was ook leuk.
Na het eten zijn we naar huis gegaan Manon was aan het twijfelen of ze haar koffer in ging pakken of dat we film gingen kijken. Ze koos voor het laatste. Het was helaas een K film dus hebben we hem na een tijdje maar uitgezet en zijn we naar bed gegaan.

Vrijdag zijn we nog even naar de supermarkt gegaan en toen naar het vliegveld. Het inchecken ging snel dus konden we nog lekker koffie drinken en kletsen dat was erg fijn. Om half 1 is Manon door de poort gegaan en ik naar huis. C smste me of ik een bakkie koffie wilde doen dus dat heb ik gedaan. Het was gezellig en toen ik thuiskwam was Mel er al. We hebben, op aanraden van Manon, de film Prime gekeken en die was erg leuk.

Gisteren was een spannende dag met veel mailtjes, tranen en telefoon uit Nederland. Ik ben voor de eerste keer naar de yoga gegaan. Dat was wel leuk maar ik kon me niet goed ontspannen en had ook geen behoefte om nog met die meiden na de les te kletsen. Dat komt volgende keer wel. Ik denk wel dat het goed voor je is dus ik ga er wel mee door. Ik heb daar ook een yogamatje gekocht zodat ik thuis met de yogadvd die ik heb ook kan oefenen.
Vandaag gaan we naar de meubelwijk om een bedje voor de baby te kopen en een kastje voor de kleertjes. Ik hoop dat het zo beter gaat met mijn banden want ik heb nu nog wel pijn. En dan moet ik natuurlijk nog aan mijn Chinees maar daar heb ik helemaal geen zin in.
Mingtian Jian!!
Sa La

• 12 Maart 2006 - 09:27

Ellis:

Hoi Sgra,
    Ver weg, maar ik denk aan je in deze tijd.

• 12 Maart 2006 - 10:13

Jennifer:

Sag,
    Veel sterkte deze tijd, we denken aan jullie!!

liefs jen

• 12 Maart 2006 - 18:24

Sandra:

Dikke kus voor jullie alle twee en hou je haaks meid.

liefs uit DH

• 12 Maart 2006 - 18:26

Sandra:

vergeet helemaal te reageren op al je andere positieve verhalen.
    klinkt wel erg leuk dat winkelen. Ik zal zorgen dat ik wat extra zakgeld meeneem.

liefs
    Sandra

• 13 Maart 2006 - 09:39

Dieuwke:

Sagra, ik wil jou heel veel sterkte toewensen , we denken aan je.
    Het is wel fijn dat ze in China met je meeleven en ook rekening met je houden. Dat is dan weer een voordeel dat ze daar weten wat er aan de hand is met je en met je zus.
    Mag het even zo, Sagra?

Kirsten : Je kent me niet, maar door deze site , weet ik aardig wie je bent.
    Je zult het wellicht lezen , daarom wil ik via deze weg , jou heel veel sterkte toewensen.
    Ik zal aan je denken!!
    Sterkte!