Dag 170 in Beijing, 24-02-06 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Dag 170 in Beijing, 24-02-06 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Dag 170 in Beijing, 24-02-06

Door: Sa La

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

24 Februari 2006 | China, Beijing

Gisteren heb ik een heerlijke dag gehad. Ik was wel laat mijn bed uit half 11. Ik heb toch nog een beetje last van het tijdsverschil. Ik kan s'avonds niet slapen, ga ook laat naar bed, en word dan wakker als Mel weggaat maar val dan ook weer in slaap tot een uur of 10/11. Volgende week toch maar proberen om om half 11 naar bed te gaan en dan om een uur of 7 eruit anders trek ik het straks niet als ik naar school moet. Ik moet dan toch om een uur of 6 mijn bed uit omdat ik er wat langer over ga doen nu ik zwanger ben. Ik loop niet zo snel meer terwijl ik toch best een aardig stukje moet lopen en trappen op en af.

Gisteren ben ik eerst de keuken en de badkamer schoon gaan maken. Mel en ik hadden afgesproken de ayi pas over 2 weken weer te laten beginnen. Daarna heb ik twee wassen gedraaid (die duren maar 41 minuten met onze wasmachine). Toen heb ik wat gelezen en bankzaken gedaan. Ik zat net met een broodje op de bank een aflevering van West Wing te kijken (ik moet er heel veel inhalen voordat Mel en ik weer gelijk lopen) wordt er op de deur geklopt. Het is de ayi, shit. Ze zegt dat ze dacht dat we de 28ste terugkwamen (was ook zo) en vroeg zich af waarom we niet belden. Toen heeft ze zelf Mel zijn werk gebeld en die zeiden dat we er weer waren dus toen kwam ze maar.

Ze begon te ratellen in het Chinees en ik kon er geen touw aan vastknopen. Ik wist ook even een paar seconden niets uit te brengen omdat er geen Chinese woorden naar boven kwamen. Toen zei ik haar dat ik een heleboel ben vergeten omdat ik in Nederland alleen maar Nederlands heb gesproken. Maar gaande weg kwam er wel weer wat boven. Toch wel goed dat ik nog even op haar kan oefenen voor ik naar school moet. Ik heb haar de foto's van Yuri laten zien, ze vond hem erg ke'ai, wat lief/schattig betekent. Ze vroeg of ze als onze baby is geboren ze ook zo'n foto mag hebben. Ze zat natuurlijk ook meteen aan mijn buik en vond dat ik gegroeid was.

Terwijl ze bezig was ben ik naar de 'verre" supermarkt gelopen omdat ik een ronde tl-buis nodig had voor in de badkamer. Ik had de ayi gevraagd waar je dat zou kunnen kopen en ze zei dat het daar wel verkocht wordt. Dus ik naar boven, waar allemaal kleine winkeltjes zijn, naar de lampafdeling en daar verkochten ze het. Koste 2 euro 40. Toen ben ik beneden eten gaan kopen in de supermarkt en daar zag ik die lampen ook maar dan voor 1,80. Balen had ik toch moeten afdingen, maar ik denk ook dat die ik nu heb meer watt is dus misschien scheelt dat. Toen even bij het postkantoor twee telefoonkaarten gekocht en weer naar huis. Daar ben ik begonnen met een knuffelpopje met een rammelaartje erin voor de baby en die heb ik vandaag afgemaakt.

Ik dacht bij mezelf ik ga het weer eens proberen en heb de ayi laten koken. Wortels met prei en komkommer met ei en natuurlijk rijst. Wat ze met die wortels gedaan had ik weet het niet maar het was echt niet lekker. Die komkommer met ei was wel oke. Ik heb dus niet zoveel gegeten dus nam daarna nog maar wat yogurt (als je het zo kan noemen want het smaakt meer naar vanille yogurt met heel veel suiker). Wat later op de avond kwam het hele zaakje er via mijn mond weer uit, het was dus niet zo goed gevallen. Ik hou het voorlopig maar op Nederlands eten want mijn maag is schijnbaar nog steeds niet helemaal oke.

Mel heeft het heel druk deze week en is aldoor rond 8/9 uur thuis. Hij heeft alweer een presentatie gehad en hij moet dinsdag naar Shanghai voor een andere presentatie en dan blijft hij daar slapen en gaat de volgende dag naar een andere plaats voor een bedrijfspresentatie en vliegt dan woensdag weer terug. Niet zo leuk vind ik maar ja niets aan te doen. Volgende vrijdag gaat Mel een presentatie geven aan Michael (de grote baas) over de trip met de Chinezen. Hij heeft al een compliment van Michael gehad en die heeft ook gezegd dat als de afgelopen trip iets oplevert ze in juli maar naar Amerika moeten gaan, wat Mel dan weer moet regelen. Onze Mel is dus nog steeds goed bezig met zijn carriere.

Morgen gaan we een kado kopen voor Mel zijn verjaardag. Het is wel leuk dat Manon er ook is als Mel jarig is. Ik heb bedacht dat het wel leuk is om die dinsdag uiteten te gaan met Manon en Ding Ming en Catherine als ze het leuk vindt. Dan heeft Mel toch een soort feestje. We gaan morgen ook naar IKEA om een dikker dek voor op het matras te kopen. Ik krijg veel last van mijn buik omdat die als ik op mijn zij lig boven het matras zweeft en daardoor erg trekt. Als het matras iets zachter is dan vangt het matras die buik op. Het dunne dek kan dan op het andere bed zodat onze gasten ook wat zachter slapen. Vannavond komt Mel als het goed is redelijk optijd thuis (hij gaat zondag werken) en dan gaan we bij de supermarkt een stofzuiger kopen. We hadden ze daarvoor nooit gezien maar nu zagen we er een aantal staan (allemaal Phillips) en het is toch wel prettig om er een te hebben in plaats van steeds met dat kinderbezempje te vegen en dan te moppen. Ik had wel verteld dat we een nieuwe strijkbout hebben gekocht toch? Dat hebben we zaterdag gedaan. Die ander lekte als een gek en de ayi was ook steeds aan het zuchten en steunen over dat ding dus nu hebben we, ook met het oog op de baby, een nieuwe (Phillips) strijkbout die het redelijk goed doet. Ayi heeft er gisteren trouwens niets over gezegd........

Waarschijnlijk kunnen we volgende week al naar een ander huis kijken. Mel heeft aangegeven dat we groter willen wonen maar wel in het zelfde complex willen blijven. Personeeszaken is nu voor ons aan het zoeken. Ik ben benieuwd wat het gaat worden.

Verder geen spannende zaken het is een troosteloze dag, veel smog en bewolkt, niet warm en de lucht ziet er gelig uit.

Mingtian jian!!
Sa La

  • 24 Februari 2006 - 09:22

    Wei:

    Hoi saag,
    ik ben een tijdje uit de lucht geweest maar ik ben er weer. Op het werk is het redelijk druk. We gaan iemand inhuren die samen met ons een communicatie/pr-plan gaat opzetten voor ons bedrijf. Das wel erg spannend en leuk. Spannend omdat we natuurlijk niet weten wat het ons gaat opleveren en het toch een hoop geld kost. En dat terwijl we net een GROOT gedeelte hebben mogen afstaan aan onze grote broer De Belastingdienst. Leuk omdat het het een cursist is die 5 jaar geleden bij PHS de cursus heeft gevolgd. Ik kwam haar tegen op O&N, kaartjes uitgewisseld en van het een kwam het ander. (jammer dat ze een vriend heeft.. ze is nl leuk!) 18 maart organiseren we een open dag met Interfysiek. Voor iedereen met RSI. Ook weer leuk om te doen. Eigen baas zijn bevalt me zo na een jaartje erg goed: vanmiddag lekker de tv aan op het werk en schaatsen kijken. "Go Sven!" Cursisten mogen gewoon meekijken. Zaterdagavond bowlen met de jongens en morgen waarschijnlijk een klein sprongetje wagen op Teuge.

    Kus W.

  • 24 Februari 2006 - 12:36

    Malio:

    ha diue sjinezen

    jullie hebben al weekend toch?
    hier is het nog middag en de hele tent is uitgestorven
    ik heb gisteravond tot half drie 's nachts lopen rekenen en denk dat ik over een uurtje ga instorten (lijk me logisch)

    het is hier in het zeeuwse stralend mooi weer, strakke blauwe lucht, lekker fris, wat wil je nog meer
    gek om te bedenken dat we gisteren nog sneeuw hadden

    gaat die mel ook nog effe naar de grote satan op reis, die gast heeft het helemaal voor elkaar
    mag je met de baby ook mee?

    hier een weekje lekker relaxen geloof ik, beetje schoonmaken, hardlopen, klussen en verder heb ik geen idee, ben tegenwoordig zonder (digitale) agenda en heb nog geen grote missers gemaakt

    ik ga maar weer eens net doen of ik aan het werk ben

    groeten,

  • 24 Februari 2006 - 19:45

    Lisa Verzijlenberg:

    Hoi Sag, nie hao??
    leuk om te horen van je ouders dat alles goed gaat daar..wanneer komt de baby ? groetjes ook van Jan en de meiden.doei

  • 27 Februari 2006 - 12:04

    Caroline:

    Hoi Sagra,
    wat enorm hielp bij mij om lekker te slapen is een voedingskussen. Een soort slurf met kleine bolletjes er in, verkopen ze in NL bij alle babyzaken en HEMA. Die kun je vormen zoals je zelf wil, dus tussen je knieën, onder je buik en als de baby er is ligt hij er op te drinken (of te slapen). Ik weet niet of ze het bij jullie ook verkopen, maar anders moet iemand het voor je meebrengen. Ik gebruik het kussen nu al meer dan een jaar echt dagelijks, voor mij was het de investering waard!
    Liefs Caro

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

Wij, Melle en Sagra, zijn samen naar China gegaan om te wonen en te werken. In China hebben we een dochter gekregen, India. Omdat India ziek is moesten we terug naar Nederland en daar wonen en werken we nu. Het hoofdstuk van dit moment gaat over de reis die we samen met India maken, nu ze net 2 jaar is om medisch advies en therapie in Japan.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 314682

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 08 Mei 2017

Florida 2017

23 April 2015 - 30 April 2015

China, een trip down memory lane

13 April 2014 - 03 Mei 2014

Florida!!

22 September 2012 - 10 Oktober 2012

Curacao 2012

20 Juli 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: