Dag 167 in Beijing,22-02-06 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Dag 167 in Beijing,22-02-06 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Dag 167 in Beijing,22-02-06

Door: Sagra

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

22 Februari 2006 | China, Beijing

Balen, had ik gisteren een heel stuk geschreven heb ik het vergeten op te slaan en is vannacht mijn computer uit gegaan en nu is alles weg:-(

Gisteren ben ik naar het ziekenhuis geweest en heb de suikertest gehad. Ik moest er om half 10 zijn en kreeg toen een beker water met heel veel suiker erin dat moest ik snel opdrinken en toen een uur wachten voor ze mijn bloed gingen afnemen.
Ik werd er niet zo lekker van kreeg het onwijs heet en ging zweten en mijn hart ging als een bezetene tekeer. Ook Ambrosius werd erg druk in mijn buik (later dus maar voorzichtig zijn met suiker aan hem/haar geven).
Tussendoor namen ze mijn bloeddruk op en moest ik op de weegschaal. Ik was 4 kilo aangekomen in 6 weken. Ik schrok me kapot. Dat terwijl ik ook nog buikgriep had gehad. De dokter vond het goed vooral als ze keek naar hoeveel ik in totaal ben aangekomen. Dat stelde me weer wat gerust.

Terug in de taxi had ik een chauffeur die voor een taxi chauffeur erg goed Engels sprak. We kregen het over zijn werk en hij vertelde dat hij het geen leuk werk vond omdat hij veel stress had over zijn vaste lasten. Hij huurt namelijk de taxi van een bedrijf voor 450 euro per maand en daarnaast is hij 300 euro aan brandstof kwijt. Hij heeft dus inderdaad hoge lasten om zijn werk te kunnen uitvoeren. Mel en ik hebben uitgerekend dat hij 40 euro per dag moet verdienen wil hij uit de kosten zijn, als hij 20 dagen per maand werkt (ik denk dat hij wel meer dagen werkt). Hij werkt van 7 uur s'morgens tot 9 uur s'avonds, lange dagen dus.

Hij zei dat hij dacht dat de lente deze week is begonnen. Het is inderdaad heel lekker weer. Toen wij uit het vliegtuig kwamen was er niet veel smog en toen was het zonnetje lekker aan het schijnen. Ook vandaag is het een mooie dag. Ik zei hem dat ik had gehoord dat de winter veel langer zou duren in Beijing. Dat klopte volgens hem ook maar zei hij " the global is getting warm because of polution." Nou vervuiling genoeg hier dus ik denk dat hij wel gelijk heeft. Dat betekent dat het in de zomer waarschijnlijk nog veel warmer zal worden, dat is weer minder. Ik vind het zelf wel prettig dat het nu niet meer zo koud is en dat de zon lekker schijnt, werkt goed op mijn humeur.

Ik moet bekennen dat ik nog geen moer aan mijn Chinees heb gedaan. Ik heb namelijk een nieuwe verslaving het is een boek en het heet overleven op Antarctica. Mama heeft het me meegegeven en ik geniet er erg van. Het gaat over een Amerikaanse vrouw die arts is en gaat werken als arts op Antarctica. Ze gaat daar ook overwinteren wat inhoud dat dan de zon niet meer opkomt en het zo koud is dat er geen vliegtuigen meer kunnen landen. De mensen die er dan zitten kunnen er dus niet meer weg. De vrouw krijgt in die winter borstkanker. Het is echt gebeurd en het is mooi om te lezen. Heel bijzonder hoe het daar allemaal gaat. Een nieuwe aanrader dus.
Eigenlijk wil ik hem vandaag uitlezen en dan even gaan wandelen buiten aangezien het heel mooi weer is.

Twee weken geleden vertelde Manon W mij dat ze bij ons op bezoek komt!! En al snel ook ze komt 4 maart aan en blijft dan nog 7 dagen. Dat is mijn eerste week op school dus dan kan ik niet spijbelen daarom heeft ze het excursie programma geboekt. Zo heeft zij s'morgens iets te doen en kan ik haar s'middags weer ergens ontmoeten. Ik heb er veel zin in. Als het kan ga ik eerst voor een maand betalen op school en dan kijken hoe het gaat. Ik ben dan 33 weken zwanger dus moet ik even zien of ik dan met "verlof" ga of dat ik nog door wil. Ligt eraan hoe het lichamelijk gaat.

Nou dat was het weer even.
Mingtian jian!
Sa La

• 22 Februari 2006 - 07:27

Axel,:

Hey,

Een beetje lekker weer, das fijn. Het is hier weer gewoon 0 graden, en bewolkt. niets geen lente voor ons nog.

Gister een erg zware nacht beleeft. Zoonlief had krampen (normaal zeggen we krampjes dus moet je nagaan). Anne heeft volgens mij een groot deel van de nacht wakker gelegen, en ik ook diverse delen. het is een erg zielig gezicht als zo'n miniscuul ventje ligt te kreperen. (spelfouten te over in deze zin).

Maar goed de nacht ging weer voorbij en ik zit alweer 3 kwartier op mijn werk.

Veel plezier vandaag, en ik type je later///

• 22 Februari 2006 - 19:03

Bao Rou:

Hi kids
    Fijn dat jullie (en alle spullen) veilig aangekomen zijn, en dat je toch het gevoel had van thuiskomen. Hier eigenlijk weinig te melden. Heb zondag veel op bed gelegen - zwaar verkouden, maar het is nu een stuk beter. Komende zondag halen we de meiden op om hier te logeren (voorjaarsvakantie) en dan breng ik ze met de trein terug naar Vlissingen - altijd een avontuur voor ze. Vrijdag ga ik naar de handwerkbeurs in Zwolle - neem een dikke portemonee mee, en mijn flexible friend natuurlijk!
    Geniet maar van het lekkere weer. Hier is het nog koud en nat.
    Nou tot de volgende keer maar weer.
    Veel liefs uit N-V

• 23 Februari 2006 - 15:33

Ni Bao Rui:

Goed boek he? Niet de film gaan kijken, die doet absoluut geen recht aan het boek (vonden wij). Ben zojuist naar de tandarts geweest, veel achteraf wel mee gelukkig. Geen gaatjes en snel een nieuw stuk kies geboetseerd. Ben net klaar met het boeken van onze China vluchten. We vertrekken op 24 april naar Hong Kong, via London, en reizen op 16 juni terug van Beijing, ook weer via London. Rechtstreekse vluchten zijn zo'n € 400,- p.p. duurder, dus dan maar wat langer in het vliegtuig. de aansluitingen zijn niet al te beroerd. Hoop dat British Airways een beetje redelijke maatschappij is. Gisteren zijn we naar Nieuwe Niedorp gewandeld, hebben koffie gdronken bij Anne en zijn toen weer teruggelopen. Flink he? Vandaag gefietst naar de tandarts, dus de kilo's vliegen eraf (haha). Fijn dat met jou en Ambrosius alles goed gaat. Heeft Melle nog nader commentaar gehad op de trip? Hij zit al weer volop in met het werk natuurlijk. Nog maar een weekje, dan komt Manon al, leuk hoor. Oma's schok heeft maar kort effect gehad, het hart is alweer op hol geslagen. Balen. Ze heeft ook weer last van rug en been, maar gelukkig niet zo erg als eerst. Het riet langs het kanaal is gemaaid, dus we hebben weer vrij uitzicht, vind ik wel prettig zo'n paar maanden. Verder geen nieuws, dus voor nu Liefs uit Lut

• 23 Februari 2006 - 22:14

Malio:

he sag (en mel als je tijd heb om te lezen)

inderdaad goed boek, heb het hier ergens liggen
    film was een beetje over de top

hier hebben we ook te maken met een kleine met ziekte (kotste gisteren een hele voeding over mijn wollen trui, joepie!)
    Finn had een begin van ontstoken luchtwegen maar dat ging al over zij de docter

volgende week inderdaad de twee draken naar oma met haar flexible friend (????) en nu wilde mijn moeder ze ook nog eens hebben
    wat erg zeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hier een druk weekje, elke dag 's avonds iets te doen, Ilse zie ik morgenavond weer, gaat lekker

oma ni Bao rui, brittisch airways is naar onze ervaringen een goede maatschappij, alleen lopen die vrouwen in van die tuttige jurkjes
    je hebt een goede kans dat ze het vliegen aan een andere maatschappij overlaten hoor

ik ga stoppen want ik moet nog wat rekenwerk doen en het is al na elven

groeten,

• 24 Februari 2006 - 18:05

Nathalie:

he lieve saag en melle!
    nou, welkom thuis dan maar! fijn dat t zonnetje schijnt! dan ziet de wereld er een stuk vriendelijker uit en ik kan me voorstellen dat dat nu zeer gelegen komt!
    ik snap eigenlijk niet zo goed waar je die suikertest voor moest doen.... maar fijn in ieder geval dat alles in orde is. lekker verder groeien!
    bij mij gaat er steeds meer vanaf door de borstvoeding. net in de uitverkoop nog een hele gave spijkerbroek gekocht, maatje 38 voor het eerst in mijn leven!! staat me goed als ik even zo vrij mag zijn! ben nu wel een keertje minder aan het kolven op mijn werk en aagje krijgt nu op de creche af en toe nepmelk, maar dat vindt ze blijkbaar ook best lekker.
    aagje maakt grote sprongen, ze tijgert als een gek door het huis, kan overal bij, weet al snel hoe alle kastjes open moeten dus we moeten nog even aan de slag om het huis babyproof te maken. nou liefjes,
    heel veel succes weer met alles wat jullie gaan en moeten doen en tot de volgende keer!
    veel liefs, nathalie