Dag 164 in Beijing, 19-02-06 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Dag 164 in Beijing, 19-02-06 - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Dag 164 in Beijing, 19-02-06

Door: Sagra

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

19 Februari 2006 | China, Beijing

Jaaaaaaaaa, daar zijn we weer. Het is lange tijd stil geweest op de site maar we zijn nu weer op volle toeren terug.

Mijn vakantie in Nederland is me heel goed bevallen helaas ben ik twee keer overvallen door een buikgriep waardoor ik niet al mijn bezoeken heb kunnen afleggen maar ondanks dat was het erg prettig.
Mel zijn trip met de Chinezen is heel goed gegaan, het was vermoeiend maar wel heel geslaagd. Daarna had hij nog een paar daagjes om mensen te zien en dat heeft hij ook gedaan.

Gisteren zijn we weer in Beijing aangekomen. Ik was erg zenuwachtig voor de reis. We hadden zoveel spullen om mee te nemen dat ik me zorgen maakte of we het wel allemaal mee konden nemen. Volgens mij hadden we nog meer mee dan de eerste keer dat we gingen. Nu hadden we allemaal spullen voor de baby. Twee grote koffers vol met kleertjes en aankleedkussen, flessen, spenen, zwitsal producten (zodat onze baby toch even naar baby ruikt, hier heb je namelijk geen zwitsal alleen maar Natusan) enz. We hebben veel spullen en kleertjes van Ilse en Malio kunnen lenen dus dat is erug handig. Ook hebben we kadootjes gekregen van een aantal mensen, zelfs van Manon haar ouders en van Edwin zijn moeder.
Gelukkig konden we al de koffers de maxicosi en de dozen waar we de kinderwagen in hadden inchecken. We hadden ook veel handbagage, wat bijna nog meer woog dan de ingecheckte bagage, 2 rolkoffers met onze eigen kleren en 2 schoudertassen met de computers en voedsel.

Leuk was dat op Schiphol net mijn neef was aangekomen uit Zuid-Afrika voor een 6 daags bezoek, mijn tante thea was gisteren namelijk jarig en vierde een mooi rond getal. Ik had hem al zo'n 8 jaar niet gezien dus was het wel erg leuk elkaar nog even te treffen. Toen we koffie gingen drinken kwamen ook Marco en zijn vriendin Marjan (als ik het goed heb onthouden) om ons uit te zwaaien dus het was weer een drukke en gezellige boel. Ik was wel weer emotioneel maar.... heb niet gehuild. Wel vind ik het erg jammer dat als je hier ziet je al die kleine kinderen niet groot ziet worden. Dat had ik de eerste keer ook al toen Ilse en Jannetje net bevallen waren en Manon F bijna haar dochter kreeg. Nu had ik het weer vooral met mijn nieuwe neefje Yuri. En met Kirsten die ik niet dik zal zien worden en dat ik er niet meteen bij ben als hun kindje wordt geboren. Maar ja daar moet je niet te lang over na denken want dat vrolijkt je niet op.
Eenmaal door de douane heb ik nog even mijn nieuwe favorite geur gekocht, Flower bomb van Victor en Ralph en toen zijn we maar gaan wachten bij de gate. We hadden goede stoelen bij de nooduitgang waar de wc zit. Dat heeft een voor en een nadeel en het voordeel weegt op tegen het nadeel. Voordeel is dat je met je benen languit kan en makkelijk op kan staan en dicht bij de wc bent. Nadeel is dat er in die open plek veel Chinezen gaan staan om met elkaar te kletsen en dat je ze hoort roggellen (ik weet niet hoe je dit woord schrijft) op de wc. In de rij stoelen naast ons zat een gezin met twee kinderen. Het ging redelijk goed behalve s'nachts toen die kleine ging janken en er allemaal Chinese familieleden bij kwamen staan die allemaal tegen me aanstoten. Maar al met al is het me erg meegevallen. We waren denk ik niet optijd vertrokken maar we waren wel optijd geland. We gingen als laatste het vliegtuig uit en toen we bij de bagageband kwamen zagen we al onze koffers en dozen al liggen, het ging dus lekker vlot.
Alles was nog heel en we zijn met een busje (nep taxi maar we hebben een prijs gemaakt) naar huis gegaan. Het leek of de congierge het leuk vond ons weer te zien en hij en de schoonmaakster hielpen ons om alle spullen in de lift te zetten. Eenmaal in huis viel het me weer op hoe gezellig ons huis eigenlijk is. Het voelde best wel als thuiskomen. Mel heeft een bad voor me laten vollopen en daar ben ik lekker in geplonst. Mel kon niet wachten tot hij de kinderwagen had uitgepakt en inelkaar gezet dus toen ik uit bad kwam stond hij klaar voor gebruik in de kamer. Toen zijn we even gaan slapen en werden 4 uur later weer wakker. Alle spullen uitgepakt, ouders gebeld en toen naar de supermarkt gelopen om boodschappen te doen. Thuis gekomen 2 kakkerlakken vermoord (hopen dat het hier weer bij blijft) en een broodje gekeken. Mel zijn vader had ons een dvd met Najib Amalhi meegegeven dus die hebben we gekeken en daarna ben ik naar bed gegaan. Was natuurlijk net als altijd om kwart over 6 wakker met spierpijn van het harde bed. Het is nu half 9 en Mel ligt nog steeds in een diepe slaap. We gaan later vandaag brood halen bij de friendshipstore en avondeten kopen bij de supermarkt. Verder denk ik dat we niet veel zullen doen. Mel moet morgen weer werken dus die moet een beetje uitrusten.
De komende twee weken zal ik echt aan de slag moeten met mijn Chinees anders wordt het een nare ervaring als ik weer naar school ga. Mijn klasgenoten zijn namelijk door China gaan reizen en hebben dus goed kunnen oefenen en nieuwe woorden kunnen leren terwijl ik heel veel vergeten ben.

Nou dat was het weer.
Mingtian jian!
Sa La

  • 19 Februari 2006 - 08:11

    Malio:

    Jullie zijn er weer
    dat werd tijd ook, eindelijk weer een deul in het leven, ouwehoeren op de site

    maar gelijk beginnen ook;

    zoals je van de week hoorde heb ik bij de voorzieningen rechter gelijk gekregen
    dus slag 1 is voor moi!
    nu nog wachten op de precieze tekst van de uitspraak want het schijnt nogal een speciale te zijn, ipv het besluit te schorsen tot de uitkomst van de bezwaarprocedure heeft de rechter gezegd dat hij het besluit schorst tot 28 december 2006 en dat is nu net de dag 1 jaar na ingang van mijn ouderschapsverlof

    betekent misschien dat hij op zo'n manier de gemeente helemaal buitenspel wilt zetten

    we zullen zien, maar slag 1 winnen voelt goed, had gewoon moeite om donderdag op mijn werk niet gillend door de gangen te lopen, zo van lekker puh!!!!!!!!!!!
    maar dat is niet erg proffie

    dus het rochelen heb je gemist, had dat gezegd, ik had je wel over de telefoon een beetje willen toerochelen

    Dieuwke schreef over de Pamasage, das de oude sage, ik vind het laatste pamaverhaal veel beter 666.666 euries, das tenminste goed nieuws, ik ga me gelijk lid maken van alle loterijen in de buurt, wie weet

    heb jij (sag) nog vakantie dan? lijkt wel een ambtenaar verdorie!

    ik ga maar eens stoppen want er moet gegeten worden, stukkie rennen en ik moet vandaag op visite waar ik op een of andere manier niet onderuit kan komen
    ik heb nota bene gewoon gezegd dat ik geen zin en geen smoes had en nu moet ik toch!
    Ilse wil niet eens meedoen met niet gaan, die heeft er gewoon zin in
    gisteren dacht ik dat ik de juiste smoes had, ik was bij Smit aan het helpen schilderen en toen bleek dat we vandaag ook nog schilderwerk konden doen (jippie), dus ik gelijk aanbieden ik kom wel, mag ik niet van Ilse!!!!!!!!!!!!!

    affijn tot over een halve dag ofzo, ik bedenk me net dat ik die gekke webcam ook nog ingepakt ergen heb liggen, zal daar ook nog eens werk van maken

    groeten,

    Mario

  • 19 Februari 2006 - 09:30

    Sonja:

    Wat onaardig van me, maar ik ben blij dat je weer in China zit, vanwege dit logboek.
    Herman en ik zijn gisteravond naar Cabaret geweest. Ik had nog nooit van Ara Alici gehooord, maar hij was voor mij de ster van de avond. Aan het eind van de voorstelling heb ik zitten janken (als enige, geloof ik), zo aangeslagen was ik. Het was verder een heel chique uitje, met shuttle-bus, flessen wijn op tafel, hapjes in de pauze en na afloop. Van mij mogen ze voorstellingen vaker zo inrichten, geen stoelen op een rij maar mensen aan tafeltjes.
    Jammer dat Sagra niet alles heeft kunnen doen wat ze van plan was, vanwege zwak ziek en zielig. Hopelijk ben je er nu overheen en kun je weer volle kracht vooruit met je Chinees.
    Sonja

  • 19 Februari 2006 - 10:46

    Ni Bao Rui:

    Fijn om te horen dat alles goed gegaanis bij de douane met al jullie kilo's! Ook goed dat jullie appartement als thuis aanvoelde. We hoorden gisteren bij Thea dat jullie gebeld hadden, dat jullie goed aangekomen waren. We zijn gisteren eerst gaan sporten, daarna Oma ophalen en naar Thea. Daar tot kwart over 5 gebleven, oma naar huis gebracht, meegegeten, schaatsen gekeken en naar huis. Axel belde of we een spelletje kwamen doen, dus het was weer een welgevulde dag. Wel gezellig. Nadat we jullie hadden weggebracht, zijn we in Nieuwe Niedorp maar bij de Chinees gaan eten om een beetje in stijl te blijven. Daarna de film Sideways bekeken. Vandaag de achterstallig kranten lezen en een beetje luieren en misschien wat breien. Half 5 de 1000 m. dames, gaan we weer lekker voor de tv hangen. Wat een bestaan. Ben jaloers op Sonja, zo'n avondje Cabaret klinkt goed! Melle sterkte met je eerste werkdag weer! Liefs uit Lut.

  • 19 Februari 2006 - 12:19

    Dieuwke:

    Hej Malio!

    Heb je 't gezien op tv...van Arjen en Nieke.
    Tja....de geluksvogels!
    Maar ja....zij hebben vorig jaar wel een rot jaar gehad met de operaties en gemokuren. Waar nog steeds - maar- 50% kans op volledige genezing. Heel weinig dus.
    De straatprijs is ook al eens in Sliedrecht gevallen , maar helaas niet in mijn straat.
    Maar wie weet, valt ie ooit nog eens in Sliedrecht .....en in mijn straat.

    Hoe gaat het met Ambrosius , Sagra? Heb je je nog laten controleren in Nederland?

    Ik hoor nog van jullie en omgekeerd. Je hoort nog van mij!
    Groetjes!

  • 20 Februari 2006 - 08:20

    Ilse:

    Goed dat jullie en al de spullen heelhuids zijn aangekomen. Is het nog steeds bar koud in Beijing? Zoe heeft ook een buikgriepje achter de rug en Finn heeft nu al een paar dagen koorts. Zo heeft straks iedereen z'n portie weer gehad.
    Ondanks dat Mario niet zo veel zin in de visite had, was het toch best gezellig hoor. N u is het lekker rustig in huis. Megan op school, Mario en Zoe doen boodschappen en Finn kwijlt een beetje over mijn arm terwijl ik zit te typen.
    Leuk dat we nu je verhalen weer kunnen lezen, Sag. Die heb ik wel gemist!

    Groetjes,
    Ilse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

Wij, Melle en Sagra, zijn samen naar China gegaan om te wonen en te werken. In China hebben we een dochter gekregen, India. Omdat India ziek is moesten we terug naar Nederland en daar wonen en werken we nu. Het hoofdstuk van dit moment gaat over de reis die we samen met India maken, nu ze net 2 jaar is om medisch advies en therapie in Japan.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 314690

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 08 Mei 2017

Florida 2017

23 April 2015 - 30 April 2015

China, een trip down memory lane

13 April 2014 - 03 Mei 2014

Florida!!

22 September 2012 - 10 Oktober 2012

Curacao 2012

20 Juli 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: