Dag 34 in Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Dag 34 in Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Dag 34 in Beijing

Door: Shang Sa La

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

10 Oktober 2005 | China, Beijing

Nou mijn tweede poging om te kunnen werken op die school is geflopt. (ik zeg dit nu erg relaxed maar ik voelde me erg kwaad en verdrietig). Ik er weer heen met mijn briefje en woordenboek in de aanslag. Zit er een andere bewaker dan vorige keer. Deze doet niet de deur voor me open dus door het hek heen laat ik mijn vraag op het briefje zien. De vraag was; ik wil graag part-time op deze school werken wie kan ik hier over spreken. Hij kijkt me aan en zegt Laoshi bu da. Ik ken alle 3 de woorden maar die kloppen niet met elkaar leerkracht niet groot, slaat nergens op. Da moet dus ook iets anders zijn maar ik weet niet wat. Ik bedenk zelf dus maar dat hij zegt dat de leerkracht er nu niet is en probeer te vragen waneer dan wel, welk uur? Maar hij blijft zeggen bu da bu da. Misschien is het wel dat ze niemand nodig hebben ofzo. De telefoon gaat in zijn hokje en hij loopt weg. Ik loop ook maar weg dan naar mijn fiets en ik voel me zo kwaad en machteloos dat ik niet begrijp wat hij bedoeld en dat ik niet kan zeggen wat ik wil. GVD ik kom nog niet eens langs een bewaker. Ik bel Mel op terwijl ik op mijn fiets zit en vraagt of hij aan Robbert kan vragen wat bu da betekent. Robert kan er niets van maken zoals Mel het uitspreekt en ik heb even geen zin om met die flapfdrol aan de telefoon te zitten.

Dus besluit ik dat deze school het dus niet wordt en dat ik morgen naar die grote dure school ga. Toen ik hier naar de supermarkt fietste kwam ik langs het Nokia kantoor (naast ons appartementengebouw) en bedacht me dat als het op die grote school niet lukt ik daar naar binnen stap om te vragen of zij me dan kunnen gebruiken. Voelt erg k.. om met jezelf te moeten leuren alsof je niets waard bent. Ik heb toch wel het gevoel dat ik ergens van nut zou kunnen zijn ik heb toch genoeg hersenen in mijn hoofd om iets te kunnen doen.
Vooral naast Mel voel ik me dan erg klein worden hier. Met hem gaat het allemaal geweldig ze vinden hem helemaal top en waarderen alles wat hij zegt. Hij mag zich zelfs buigen over het organisatie model de pr en de huisstijl van het bedrijf. JA Mel gaat erg goed, (gelukkig voor hem), straks wil hij hier niet meer weg.

Verder heb ik niets te melden behalve dat ik vandaag iemand haar haar zag wassen in de goot van de Stinkstraat en dat ik twee bedden zag staan onder de burg bij het droge kanaal. Daar slapen dus gewoon de mensen in die daar onder die brug aan het werk zijn. Ik moet dus niet zeuren ik kan nog lekker onder mijn zijde dekbed slapen en mijn haar wassen onder de douche.

Tot morgen
liefs Sagra (ik voel me vandaag niet erg Chinees)

  • 10 Oktober 2005 - 10:09

    Dieuwke:

    Houd moed, meid!!!
    Wel vervelend , die tegenslag van vandaag.
    Dan lijkt het wel alsof gelijk alles tegenzit , he?
    Maar....houd moed!!
    Laat je jezelf niet ondervegen!
    Ik zal voor je duimen, dat je zelf ook snel werk vind!

    Groetjes, Dieuwke.( Melle's nicht!)

  • 10 Oktober 2005 - 10:50

    Dieuwke:

    Even een algemene reactie!
    Ik heb net even het hele fotoboek doorgekeken....Erg mooi!!
    Voel je je al een beetje thuis, in het algemeen? Vandaag heb je 't ietsje moeilijk, maar verder.... Hoe gaat het? Lukt het , met stokjes eten ,een beetje? Hoe gaat het met de taal? Spreek je 't al een beetje?
    Nou ja, evt. antwoorden op mijn vragen , kun je naar me toe mailen, he.
    Die fietsen zien er anders ook aardig uit , in China. Dat valt niet tegen. Hebben ze daar ook fietsenmakers, zoals bij ons? Het is wel een fietsland, bij uitstek.Dus...dan zal je wel verwachten dat er ook een fietsenmaker is.
    Nou, tot de volgende keer!

  • 10 Oktober 2005 - 11:19

    Menoodj:

    HE schat,

    Kop op niemand had gezegd dat het makkelijk zou zijn daar in china vreemde tekens andere taal uitspraken waarvan je geen hutspot kan maken. Je bent goed bezig en dat is een ding. En het is toch fantastisch dat het goed gaat met mell. Dat is in de eerste instantie natuurlijk ook de reden van jullie vertrek. Je hoeft je helemaal niet klein te voelen naast mel want ook jij hebt kwaliteiten zat waar hij zich klein bij voelt. Wat ik wil zeggen bekijk elkaar als gelijkwaardig en ga niet anders denken door jezelf te negatieficeren (kweet eigenlijk niet eens of dat een woord is hihihi). Enfin je bent pas een maand daar en je hebt nog 11 te gaan dat zijn er heel wat en in die periode kunnen er wonderen gebeuren. Als je zelf positief bent dan ontvang je dat in zekere zin ook echt terug geloof mij maar. Je doet het onwijs je hebt lef, moed, durf, kracht, persoonlijkheid moet ik doorgaan of is dit wel even genoeg verlekkernij. Woede mag je best hebben schreeuw het uit maar laat het niet je gehele dag beinvloeden.

    kusje menoodj

    PS mag ik jullie adres ik heb het niet of als iemand het leest die het wel hefet reageer even please

  • 10 Oktober 2005 - 21:54

    Malio:

    he hallo, weer effe terug, de laatste dagen enkel via de msn (waar was je vanmiddag, jullie avond)

    als je prins pils spreekt ga je natuurlijk praten over zijn bomenknuffelende tante, zijn opa met al zijn onbekende tantes, niet praten over zijn vrouw maar vooral met zijn vrouw (wie zegt dat vrouwen niet vallen voor geld en status) en over al die vermisten in dat zuid-amerikaans landje

    iets anders:
    ik snap wel dat je je klote voelt maar als je nu effe terugleest van een dag geleden dan weet je dus zelf ook wel dat het eigenlijk anders is.

    jij bent in een park gaan zitten, heb een gesprek aangeknoopt met een oude sjinees en die kerel heeft je zelfs nog gehlopen met studeren

    eh ik weet niet hoor maar das niet helemaal standaard en dat zie ik die vieze director nog niet doen!

    en weet je wat oplucht als je je klote voel (ik kan het weten want heb het net effe gedaan) met je motor veel te hard scheuren over de weg van Middelburg naar Vlissingen

    misschien kan je dat doen met je famous brand fiets door de stinkstraat

    om aan te geven dat hier ook ellende voorkomt wil ik je wel vertellen waarom ik zo scheurde

    ik was op de duikclub en daar ging het over een bepaalde module mbt opleidngen
    zit het daar vol met van die autistische lui die alles uit hun kop gaan stampen en die allemaal lijstjes gaan maken
    die lui zijn dan niet gewend te leren en gooien zich er helemaal verkramp voor

    kom ik daar binnen en geef aan dat ik het zaakje heb doorgelezen en dat ik nog wat vragen heb over wat uitgangspunten en of we het niet anders kunnen doen bladiebla

    men is het daar niet mee eens en wilt toch gewoon verder gaan (je hebt je zeker niet goed voorbereid he?)
    Tijdens de behandeling van de stof stel ik iemands oplossing ter discussie.
    die kerel gaat helemaal uit zijn dak en wie denk ik wel niet wie ik ben en hij heeft het voorbereid en ik val hem aan en zet hem te kakken en dit en dat bladiebla

    noooooohhhhhhhhhhhhhh
    dus ik totally opgefokt begin van ... en denkt eerst effe na (zoals ik zaterdag al mailde, helemaal vernieuwde Mario met meditatie en de hele rambam)
    en zegt tegen hem dat het niet mijn bedoeling was dat ......

    Op dat moment was de angel er wel uit maar heel de avond zaten die authistische konijnen me helemaal in de ban te doen, maar ondertussen bleek dat ik er minstens net zoveel van afwist

    dus aan het eind ben ik gewoon richting huis gegaan maar voelde me er toch niet lekker over, zo van, hallo ik probeer op mijn manier te helpen en dan dit

    oplossing voor dat semi k..tgevoel is dus effe aan het gas met de RVS en daarna mijn frustraties van me aftypen om jullie wet te vervelen

    en weet je het werkt...

    zelfs zogoed dat ik ga slapen

    mazzel en tot morgen

    Oh eh nee, noh iets wat ik was vergeten te vertellen

    we hadden het van het weekend toch over naakt spelende kinderen en andere uitwassen bij ons thuis, hier nog een:
    vorige week lopende we met kids in de fotowinkel, loopt Zoe in een volle zaterdagmiddagwinkel te zingen, "mijnmaoeder heeft haartjes op haar tut, mijn moeder heeft ...." en dat 10 keer

    dan weet je ook niet waar je moet kijken

    dat was weer ons portie onzin
    doeiiiiiiiiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

Wij, Melle en Sagra, zijn samen naar China gegaan om te wonen en te werken. In China hebben we een dochter gekregen, India. Omdat India ziek is moesten we terug naar Nederland en daar wonen en werken we nu. Het hoofdstuk van dit moment gaat over de reis die we samen met India maken, nu ze net 2 jaar is om medisch advies en therapie in Japan.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 314751

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 08 Mei 2017

Florida 2017

23 April 2015 - 30 April 2015

China, een trip down memory lane

13 April 2014 - 03 Mei 2014

Florida!!

22 September 2012 - 10 Oktober 2012

Curacao 2012

20 Juli 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: