Dag 31 in Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Dag 31 in Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Dag 31 in Beijing

Door: Shang Sa La

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

07 Oktober 2005 | China, Beijing

Raar idee dat we hier nu een maand zitten het lijkt echt al veel langer. Vandaag hadden we nog lekker vrij en we hebben jawel..... tot kwart over 9 geslapen!!! Ons bed is namelijk, door het overdekje, toch iets zachter dan het bed in het hotel. Wij weten nu ook waarom Chinezen allemaal zo vroeg hun bed uit zijn. Het is gewoon niet langer vol te houden in bed. En ze doen al die oefeningen omdat je gewoon stijf je bed uitkomt. Ik stond ook al in dat hotel te rekken en te strekken :-).

We hebben lekker rustig aan gedaan beetje koffer uitgepakt, kijken of er een reactie op de site was (niets) Harry Potter uitgelezen (ze had trouwens beter ((J.K. Rowling)) deel 6 en 7 tegelijk kunnen laten uitkomen want deel 6 is gewoon een lange toewerking naar het, neem ik aan, zeer heftige deel 7. Als deel 7 nu over een jaar of 2 uitkomt dan ben je deel 6 alweer vergeten moet je hem weer lezen ((of in Axels geval weer luisteren)) En nee ik hoefde niet te huilen aan het einde van het boek) en lekker in bad geweest, met mijn voet op de stop. Toen zijn we om half 2 op de fiets gestapt even naar de telefoonwinkel telefoonkaart kopen, naar het postkantoor een kaart op de bus doen. Dat ging overigens erg makkelijk. In het Shocking Beijing boek stond dat je er wel een paar uur zoet mee bent maar we waren zo klaar, helaas geen smeuig verhaal dus. We moesten alleen een andere enveloppe over de enveloppe die ik al had geschreven doen, maar dat wist ik al van te voren dat dat moest gebeuren. Toen zijn we door de hutong gaan fietsen het is niet zo'n grote maar je proeft wel even het sfeertje. Ik het straatje waar de Confusius tempel is zag Mel een Illy koffiezetapparaat dus zijn we afgestapt om een bakje echte koffie te gaan drinken. Het was een heel klein zaakje met maar een tafel en 4 stoelen. Niet een groot koffiehuis dus maar wel erg cosy en duur. Het bakje koste ons 2,50 euro maar was zeer de moeite waard. We hadden er overigens alletwee een hoor.
Toen wilden we met een omweg naar de supermarkt fietsen. We kwamen langs het park en het was me toch een potje druk daar. Overal auto's geparkeerd en mega veel fietsen dus dan moeten wij, nieuwschierige aagjes (sorry Nathalie), daar ook heen. Even betalen (bijna alle parken heffen entree) en naar binnen. Er was markt in het park voornamelijk boeken. Dat is voor ons niet heel interessant aangezien we ze niet kunnen lezen en het waren voornamelijk studieboeken. Maar er waren ook een aantal andere kraampjes dus het was wel leuk. We hebben 4 lijsten gekocht voor 8 euro om daar wat foto's in te doen om ons huis wat op te leuken en natuurlijk weer 4 dvds, in totaal 13 films, voor 4 euro. Daarna toch nog naar de supermarkt daar moesten we weer wat grote aankopen doen. Een mop voor ayi want ze begon te klagen over de oude (had ze ook gelijk in hoor) nieuw beddengoed aangezien we maar een overtrek en een laken hebben en die nu echt wel eens in de was moeten, en een zijden dekbed. Ja je leest het goed zijde (nu ik dit woord schrijf ziet het er erg vreemd uit maar het klopt volgens mij wel). Dit was een tip van Riet van de Cocon die zei dat dat het eerste was wat ik daar moest aanschaffen. Het is niet het eerste geweest maar ik heb er nu wel een in mijn bezit. Hij koste wel aardig wat duiten (58 euro) maar hij is lekker zwaar en voelt heel goed aan. Volgens de supermarkthulpvrouw erg goed voor in de winter tegen de kou (ja ze begreep wat ik bedoelde, met name door mijn gebaren, en ik begreep wat zei bedoelde omdat ik haar verstond). We hebben nu dus een lekker bedje en we hebben een dekbed voor als we logees krijgen (wat over 3 weken het geval zal zijn). We twijfelen nog of we voor onze logees ook een matrasovertrekdekje moeten kopen of dat we ze de echte China experience moeten laten doormaken zoals wij ook hebben gehad. Graag jullie mening hierover in het forum ha ha ha. We waren een flinke bom duiten kwijt bij de kassa welgeteld 100 euro, je had ze moeten zien kijken toen ik 10 briefjes van 100 voor de kassiere uittelde. Ik voelde me weer helemaal niet op mijn gemak. Thuisgekomen lekker het bed opgemaakt en eten gekookt. Aardappel (ja geen aardappels het was er namelijk maar een maar hij was reusachtig. Ik zei nog tegen Mel die moeten ze naar Nederland en Belgie sturen want daar is een tekort aan grote aardappelen voor de patat. Nou hier heb je ze hoor!) met broccoli en kip. Lekker Hollands en lekker gezond. Met een toetje toe in de vorm van ananasyogurt. Jummie!!!! Morgen eten we rijst of aardappel met gemarineerd rundvlees en kouseband. Ook lekker. Kijken of de verstopping dan wat minder wordt.
We hebben net de dvd van Sjakie in de chocoladefabriek gezien (Russische versie met Engelse tekst) werkelijk een hele domme film helemaal niet leuk zoals die film van vroeger. Nu gaan we even kijken of Corpse Bride leuk is, volgens mij is hij nog niet uit in Nederland dus we laten het weten.

Morgen weer naar school en Mel werken. Ik heb vandaag een afspraak gemaakt met mijn gratis bijles geefster. Haar Engelse naam is Shannon en ze spreekt erg goed Engels. Woensdag om 16.40 uur ontmoet ik haar bij de North gate van het Workers Stadium, spannend.

Jullie krijgen de groeten van Mulan.

Mingtian jian!!!
Shang Sa La

Ps: jullie allemaal een prettig weekend gewenst.

  • 07 Oktober 2005 - 13:50

    Kirsten:

    zo.hallo daar
    deze dag stond in het teken van het visum. maar na 4 uur wachten is het me toch gelukt. wij komen er nu zeker aan.

  • 07 Oktober 2005 - 13:58

    Malio:

    he zijn jullie wakker
    zet yahoo eens aan

    en eh

    de keiharde experience natuurlijk
    inclusief het scheiten, rochelen etc op de wc

  • 07 Oktober 2005 - 16:32

    Ellis:

    Sjakie niet leuk? Nou ja dan moet je nog een keer kijken hoor!Lekker dat je weer terug bent. Gezellig het babbel uurtje weer!!!!

  • 08 Oktober 2005 - 16:53

    Elisabeth:

    he hallo daar!
    goed te weten dat jullie een beetje vermaken! ik was deze week bij esther en vroeg of ze al iets van jullie had vernomen daar ik nog niets had gehoord/gezien en dacht toch wel op de algemene mailing lijst te staan maar k denk dat jullie een fout adres hebben aangezien ik nooit iets heb ontvangen! nou via deze site zie ik dat ik het een en ander heb gemist! jullie zijn eigenlijk vanaf dag 1 al aaan het mailen! hier alles prima over 2maanden kom ik ook met dennis naar azie en kan niet wachten! nou veel plezier daar samen en succes met alles! x elisabeth

  • 08 Oktober 2005 - 20:06

    Riet De Jong:

    Hoi Sagra wat ontzettend leuk om te lezen hoe het met jullie gaat. Ik heb er bewondering voor! Die taal lijkt me zo verschrikkelijk moeilijk!!! En de foto's zijn ook geweldig. sommige beelden komen me zo bekend voor, terwijl ik er maar heel kort geweest ben.
    Ik hoop dat jullie doorgaan met jullie verslag!! Groetejes van Riet

  • 09 Oktober 2005 - 07:38

    Sonja:

    zo, ik heb me weer aangemeld, heb dagenlang vergeefs gekeken; kwam via een vorig bericht weer op de site. groeten, Sonja

  • 26 Mei 2006 - 07:57

    Menoodj:

    speciaal voor jullie:

    BIJ JULLIE ZIJN

    Zo rustig, zo warm en zo zacht het voelde hier echt heel erg fijn.
    Weer hoorde ik stemmen eigenlijk al negen maanden lang maar dit keer was het anders nu wilde ik bij ze zijn.

    Het voelde goed en gaf mij kracht deze stemmen waren de bron en instinctief wist ik daar moet ik naartoe.
    Maar nu werd ik toch wel benauwd want het enige wat ik kon zien was rood en zwart en vroeg mij eigenlijk af HOE….

    Maar ik schoof al mijn angst opzij en wist “deze reis is zeer de moeite voor mij”.

    Al mijn krachten pakte ik samen en begon mijn reis, ik wist niet wat er allemaal gebeurde maar die stemmen die moest ik halen.
    Nu hoorde ik andere stemmen maar die stemmen klonken anders een ervan zei “het moet iets meer indalen”.

    Ineens was het rustig maar ik wist dit is een stilte voor de storm, heel snel erna wilde ik weer gaan want, oh jee ik kreeg geen lucht nu was het erop of eronder.
    Een enorme kracht die mij hielp op mijn hoofd voelde ik iets raars maar het was goed dus ik liet het gebeuren daar zag ik het licht oh dit was werkelijk een wonder.

    Daar zijn ze dan de stemmen met een gezicht het mooiste wat ik zag voor het eerst in mijn jonge leven, de anderen om mij heen sloot ik buiten, mijn kleine oogjes volgde hen de hele tijd.
    Zij zijn het die mij hebben gesteund in deze reis en nu moet ik ervoor zorgen en ze laten zien dat ik trots op hen ben, nu is het aan mij dat is een feit.

    Niet lang daarna hoorde ik ze zeggen oh kleine meid je bent zo sterk en we zijn zo blij dat jij er bent. Het spijt ons dat je nu al moet vechten we wilden je besparen voor deze pijn……..
    Mijn ogen roerde en mijn hart vulde zich met liefde want het enige wat ik ze wilde zeggen was “Oh Mamma, Pappa wees toch niet zo bedroefd maar zoals ik gelukkig en vol goede moed want het enige wat ik ooit heb gewenst is om bij jullie te zijn……..”


    Met liefde en knuffels

    India



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

Wij, Melle en Sagra, zijn samen naar China gegaan om te wonen en te werken. In China hebben we een dochter gekregen, India. Omdat India ziek is moesten we terug naar Nederland en daar wonen en werken we nu. Het hoofdstuk van dit moment gaat over de reis die we samen met India maken, nu ze net 2 jaar is om medisch advies en therapie in Japan.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 314759

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 08 Mei 2017

Florida 2017

23 April 2015 - 30 April 2015

China, een trip down memory lane

13 April 2014 - 03 Mei 2014

Florida!!

22 September 2012 - 10 Oktober 2012

Curacao 2012

20 Juli 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: