eerste dag Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu eerste dag Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

eerste dag Beijing

Door: Sagra

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

07 September 2005 | China, Beijing

De eerste dag in Beijing
Na uitgezwaaid en uitgekust te zijn vertrekken we door de bagagecontrolepost op Schiphol uit het zicht van onze uitzwaaiers.
We gaan meteen de dutyfreeshop in om ieder ons lievelings geurtje te kopen mel Bugari en Sag Kenzo. Ik ben altijd vrij zenuwachtig wanneer ik moet vliegen en wil dus graag meteen door lopen naar de gate. We moeten namelijk om 19.15 uur daar aanwezig zijn. Mel is een stuk relaxter en die bedenkt ter plekke dat hij toch nog even een kadootje wil kopen voor de directie van Huan Yang. Ik zie op mijn horloge dat het al 19.07 is en wil liever doorlopen maar Mel wil toch even in de souveniershop kijken. Oke dan, aangezien Mel de vorige keer kaasjes had gekocht met een kaasschaaf bedenk ik dat het wel grappig is om een kaasplank met delftsblauwe tegel te kopen. Dat vindt Mel een goed idee. Drie kaasplanken dus en Mel wil ze ook graag ingepakt hebben. Ondertussen ben ik naar de schermen met tijden gelopen en zie dat we opeens om 19.00 uur moeten inchecken. Nu voel ik me nog mee gehaast maar Mel blijft relaxed.
We lopen in een redelijk snel tempo naar de gate toe tot Mel erachterkomt dat hij iets mist, zijn ticket en paspoort....... ze zitten niet in mijn tas en hij kan zich niet herinneren dat hij ze heeft teruggekregen bij de winkel dus hij laat zijn bagage bij mij achter en rent terug.
Ik kijk op een gegeven moment toch even de dutyfree tas van Melle door en ja hoor daar zitten de ticket en paspoort gewoon in. Dus ik in draf met twee wagens terug naar de winkel (een aardig stukje lopen) en daar kom ik een verhitte Melle tegen. Bij mij loopt het zweet ook overal dus we maken een mooi stel.
Terwijl we snel teruglopen wordt Melle zijn naam omgeroepen via de speakers we denken dat dit is omdat we te laat bij de gate zijn maar daar aangekomen staan er nog mensen in de rij dus dat kan het niet geweest zijn.

We moeten dan in de wachtruimte nog een tijdje wachten met heel veel mensen en dan ervaar ik weer dat je niet teveel moet haasten en dat Mel dit keer gelijk had dat we best wat rustiger aan kunnen doen.
In het vliegtuig zit ik bij het raam en Mel in het midden. Het eten is echt vies maar volgens Mel hebben we meer beenruimte dan bij KLM, daar hoef ik dus nooit zo'n rot end mee te vliegen. We kunnen alletwee niet in slaap komen. Daarnaast heeft Melle pijn in zijn billen van de inentingen (die zijn in zijn s'middags in zijn billen geprikt).

Aangekomen in Beijing worden we van het vliegveld opgehaald door Miss Fang, de chauffeur en nog een vrouwelijke collega van Melle. Ze brengen ons meteen naar ons nieuwe huis. Miss Fang vertelt in de auto dat het houseteam erg haar best heeft gedaan om het allemaal in orde te krijgen en dat ze hoopt dat we het mooi vinden. We besluiten dat ook al vinden we het helemaal niets we toch zullen zeggen hoe mooi we het vinden. Na eerst bij het hek gechecked te zijn door de bewaking gaan we naar binnen bij gallerij 7 waar ook een bewaker binnen zit. In de lift naar de 15de etage. We zitten vlakbij de lift maar gelukkig wel aan de andere muur dus we horen de lift niet.

Het huis zit er goed uit, 2 ruime slaapkamers, prima woonkamer, kleine vieze keuken, vieze badkamer met ligbad! en een wasmachine hokje.

onze slaapkamer de woonkamer


Miss Fang is in de keuken bezig om in de gasmeter een soort telefoonkaart te stoppen maar het is zo krap gebouwd dat het niet goed lukt. De andere vrouw (erg jong) lukt het wel. We hebben nu voor 2 maanden gas en als de kaart op is moeten we "ergens" een nieuwe kaart kopen. Dan willen we graag weten hoe de wasmachine werkt aangezien daar allemaal chineze tekens opstaan. Waarschijnlijk heeft Miss Fang geen wasmachine of haar moeder doet de was want ze snapte er niets van. Ze drukte op een knop en toen begon er opeens water in dat ding te stromen toen draaide ze de kraan maar dicht maar liet de machine aanstaan. Ze kon ons niet vertellen welke knop voor witte en welke voor donkere was is dus we gaan het gewoon een keer uitproberen. (spannend).
Toen heb ik ons keiharde bed opgemaakt met een IKEA setje de badkamer schoongemaakt, alles wat in de muur zit en wat ik aanraakte om schoon te maken kwam van de muur, dat heb ik weer rustig terug in de muur geplaatst en toen ben ik lekker in bad gegaan met mijn voet op het gat anders liep het water er weer uit.
Mel had ondertussen het internet alwerkende. Hij had al tegen de twee vrouwen gezegd dat hij dat wel kon toen zeiden ze "O Melle you are so clever!" dus toen mel het inderdaad voor elkaar had voelde hij zich ook een cleverboy:-)
Toen een lekker tukje gedaan daarna boodschappen en huisraad gekocht in een grote supermarkt (3 etages met spullen waarvan je niet weet wat het is) en toen inmiddels 21.00 uur gegeten in het restaurant om de hoek. Erg lekker en super lawaaierig echt Chinees. Nu is het inmiddels 0.00uur en Melle ligt al lekker te slapen en dat ga ik ook doen.
Het is een erg uitgebreid verhaal volgende keer zal ik proberen kort en bondig te zijn.
Veel liefs Melle en Sagra

  • 07 September 2005 - 16:56

    Bianca:

    NeeNeeNee, ik wil alles weten, haha! Heerlijk joh, dat alles goed is gegaan en fijn dat we zo op de hoogte kunnen blijven! (Heb vandaag 3 waarbenjij.nu's van drie verschillende vrienden mogen lezen, dus jullie gaan goed zo met elkaar....;-)..... Onwijs fijne tijd en ik ben al benieuwd naar de volgende belevenis! Knuffels

  • 07 September 2005 - 17:28

    Axel:

    Hey,

    Goed te lezen dat alles goed gekomen is...

    Truste

  • 07 September 2005 - 19:41

    Mario:

    Hoezoo een klein appartement!!!!!!!!!!!!!!
    waar moet ik dan blijven met Ilse en drie kidz?

    En dan nog iets,
    dat gaat daar tonnen verdienen en maakt zich druk om een paar stinkluchies van een paar euro! Doet es een beetje mondiaal en niet zo hollands!

    waar is al die bewaking trouwens voor, zit osama daar ook al?


    Zeg Axel,

    als broer mag je toch wel wat meer typeminuten spenderen aan je zus?

    Nog wat onzin vragen:
    Is het weer daar nog een beetje leuk?
    Krijgen jullie nu ook een klein schoonmaakchineesje of doen ze daar niet aan?

    affijn is stop er maar mee voordat er alleen maar onzin staat

    Trouwens Finn was al meer dan een kilo gegroeid in vier weken

    mazzelos

  • 07 September 2005 - 19:41

    Mario:

    Hoezoo een klein appartement!!!!!!!!!!!!!!
    waar moet ik dan blijven met Ilse en drie kidz?

    En dan nog iets,
    dat gaat daar tonnen verdienen en maakt zich druk om een paar stinkluchies van een paar euro! Doet es een beetje mondiaal en niet zo hollands!

    waar is al die bewaking trouwens voor, zit osama daar ook al?


    Zeg Axel,

    als broer mag je toch wel wat meer typeminuten spenderen aan je zus?

    Nog wat onzin vragen:
    Is het weer daar nog een beetje leuk?
    Krijgen jullie nu ook een klein schoonmaakchineesje of doen ze daar niet aan?

    affijn is stop er maar mee voordat er alleen maar onzin staat

    Trouwens Finn was al meer dan een kilo gegroeid in vier weken

    mazzelos

  • 07 September 2005 - 19:44

    Ellis:

    Hoi Saampje Chinees,
    Wat leuk om van jullie te horen en je verteld zo beeldend dat ik alles gewoon voor me zie. Ik heb zin om snel een kijkje te nemen, maar nog even wachten. Ben je overigens in de keuken nog interessante dieren tegen gekomen! of heb je die ook gewoon terug gestopt.Ik kijk uit naar het verhaal van de boodschappen. Hebben jullie leuke dingen gekocht= Wel hier start het leven op de scholen op. Je hoort nog van me.

    Veel liefs,
    Ellis

  • 07 September 2005 - 20:01

    Tante Sonja(haha):

    Heel herkenbaar, die stress op 't vliegveld. Wij zijn ook met -tig egyptische ponden thuisgekomen omdat ik Herman de tijd niet gunde om ze op te maken tussen de check-in en de gate. Blijf lekker zo uitgebreid schrijven, lekker lezen voor ons, thuisblijvers. Andorra speelt heel gemeen tegen Oranje, Cocu is eruit gestuurd met rood omdat hij een elleboogstoot uitdeelde aan een vieze vuile etcetera die Van der Vaart onderuit schoffelde. De scheidsrechter is een Hongaat, volgens ons komt hij uit KÖTCHE (spreek ongeveer uit als kutje).
    Ik kijk uit naar verdere berichten,
    Sonja

  • 08 September 2005 - 12:53

    Menoodj:

    Ja ja fijn om te horen dat alles goed is gegaan en dat jullie heel en wel zijn aangekomen in Chinaland. Hou alles in die muur sag ik heb de Grinch (ofzo) gezien hahahahha dikke zoen allebij

  • 11 September 2005 - 15:54

    Jeannette, De Cocon:

    Hallo Sagra,
    Met veel plezier je verslag gelezen en de foto's bekeken. 'k Ben benieuwd naar de vervolgverhalen. Geniet er goed van. De eerste werkweek zit er hier weer op. Hartelijke groeten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

Wij, Melle en Sagra, zijn samen naar China gegaan om te wonen en te werken. In China hebben we een dochter gekregen, India. Omdat India ziek is moesten we terug naar Nederland en daar wonen en werken we nu. Het hoofdstuk van dit moment gaat over de reis die we samen met India maken, nu ze net 2 jaar is om medisch advies en therapie in Japan.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 314748

Voorgaande reizen:

20 April 2017 - 08 Mei 2017

Florida 2017

23 April 2015 - 30 April 2015

China, een trip down memory lane

13 April 2014 - 03 Mei 2014

Florida!!

22 September 2012 - 10 Oktober 2012

Curacao 2012

20 Juli 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: