Een zonnige zondag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Een zonnige zondag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Een zonnige zondag

Door: Sag

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

24 September 2012 | Curaçao, Curaçao

Zoals ik al schreef begon de dag om half 3 we hebben de kinderen zo lang mogelijk in bed gehouden met dvdtjes enzo maar om 4 uur was er geen houden meer aan. We hebben gewacht tot 6 uur met ontbijt om dan in ieder geval daar een ritme in te krijgen. Na het eten hebben Mel en ik even bijgepraat over belangrijke volwassen zaken (daar hadden we de afgelopen dagen niet de tijd en de puf voor) en toen was het tijd om te zwemmen. Eerst ging Mel met Brida en bleef ik bij India en een slapende Yuna en toen ging ik met Brida en bleef Mel thuis. Er hoort bij ons resort (ocean resort) een mini strandje waar je even naar toe moet lopen. Het is een heel lief strandje voor zo’n 10 personen. Veel huisjes hebben ook hun eigen steigertje met trap. De mensen gaan baantjes trekken in de zee het is een afgesloten stukje maar wel aardig wat stroming. Als je naar de overkant zou zwemmen dan kan je via het hek wellicht een leuk gesprekje hebben met de therapie dolfijnen we kijken er echt op uit.
Toen Yuna wakker was zijn we lekker met ons allen het water in gegaan en ook India genoot. Er zit hier nog een gezin met een meisje van 3,5 jaar dat ook therapie gaat volgen.
Wij weten nog niet welke tijd we moeten aangezien we ze te laat hebben doorgegeven waar we verblijven. We hebben dus geen boekje gekregen met daarin de tijd. We gaan morgen vroeg gewoon heen en zien dan wel wanneer we mogen verschijnen.
Na het zwemmen lekker gegeten en toen de kinderen naar hun kamer gestuurd om te ‘rusten’ Brida is echt in slaap gevallen en Yuna maar kort. We zijn daarna naar de Albert Heijn gegaan (zonder plattegrond nog steeds!) en die hebben we gevonden. Handige winkel een exacte kopie van die in Nederland al vind ik zelf de Centrum supermarkt fijner maar die is veel verder weg.

Toen was het tijd voor een Corona en daarna naar Hemingway om te eten op het strand aan de zee. Ze hebben op zondag alleen een buffet en dat was helemaal vol geboekt dus bleef frituur over. We hadden geen zin om iets anders te zoeken dus het maar bij frituur gehouden. Na het eten wou Brida weer zwemmen ze had er alles voor meegenomen maar wij hadden geen zwemkleding aan dus zei ik dat het niet kon. Ze was ontroostbaar en ik begreep het volgens haar allemaal niet. Toen stond er een meisje op dat zei dat ze wel met Brida wou zwemmen als wij dat goed vonden.

Dus hoppa Brida met dat Surinaamse meisje het water in, zo lief. Toen kregen we contact met de zus en zwager van dat meisje die hier op vakantie waren met hun twee kinderen en dus de veel jongere zus/schoonzus. We hadden het wat over Suriname aangezien mijn zus daar met haar gezin woont en dat zij nu voor de tweede keer op Curacao waren en ook op Aruba waren geweest. Het was een gezellig contact. Toen naar huis onder de douche en hop het bed in. Mel ligt te slapen op de bank en de kinderen uitgeteld in bed. Ik ga kijken of ik wat slingers op kan hangen en duik er dan ook in het is ook al 7 uur. Morgen een intensieve en spannende dag voor de boeg.

Liefs, Sag

• 24 September 2012 - 11:35

Barbara:

ER IS ER EEN JARIG, HOERAAAA
    Gefeliciteerd lieve Brida. We hopen dat je een heel fijne verjaardag zult hebben. Veel plezier allemaal.
    Veel liefs van oma en opa T.

• 24 September 2012 - 14:52

Janneke Dorrepaal:

Van harte gefeliciteerd met Brida. Een fijne speciale dag samen! Liefs, Janneke

• 24 September 2012 - 16:01

Kirsten:

Vandaag is ze jarig dus van harte gefeliciteerd Brida. Nu ben je echt 4. Een hele fijne dag liefs Je tante Kirsten, Oom Lennrad en nichtje Maren en Neefje Boas.

• 24 September 2012 - 16:05

Manon:

Hiep hiep, hoera voor Brida! Allemaal van harte gefeliciteerd. Geniet van jullie tijd daar en ik kijk uit naar de verhalen over hoe India op de therapie dolfijnen zal reageren. Veel liefs, Manon

• 24 September 2012 - 17:59

Ellis:

Kunnen dolfijnen ook lang zal ze leven zingen?? Ik wel hoor je het? Hoera! Voor Brida!

• 24 September 2012 - 20:43

Manon W:

Gefeliciteerd met Brida's 4e verjaardag!!!! Heerlijk om weer over al jullie belevenissen te lezen. Hoop dat jullie een mooie tijd hebben met z'n allen en dat India weer kan genieten en leren van haar dolfijn. X

• 24 September 2012 - 21:50

Manon F:

Gefeliciteerd met Brida! Liefs van R, M en girls

• 24 September 2012 - 21:58

Ilse:

Lieve Brida, gefeliciflapstaart met je verjaardag. Allemaal heel veel plezier met de dolfijnen en rust lekker uit. Dikke kus van Ilse, Mario, Megan, Zoe, Finn en Bodhi