Squirt en Dalai - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Squirt en Dalai - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Squirt en Dalai

Door: Sag

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

03 Mei 2017 | Verenigde Staten, Key Largo

India had een rot nacht. Om 10 uur begon ze al te huilen en te kreunen terwijl ze nog maar net haar medicijnen had gekregen. Toch besloot ik om haar de tweede gift al te geven. Daar viel ze uiteindelijk van in slaap en hield het vol tot kwart voor 3. Na haar steeds anders te leggen besluit ik toch dat ik maar op de bank verder ga. Ze heeft haar ogen dicht maar slikt, snurkt en kreunt steeds. Om half 8 word ik wakker gemaakt door mama. India ligt nog steeds hetzelfde maar ik maak haar voorzichtig wakker. De gebruikelijke epilepsie storm die in de ochtend plaatsvind is hevig.

We doen de icing op onze bananencake en lopen naar het IDC. India is heel erg aan het spannen in haar stoel. Ze werkt goed mee met de therapie in de klas. Ze kiest goed en haar handen zijn ontspannen. Ze werkt verder aan haar boek over de dolfijnen. Doet lijm op het papier en plakt foto's op. Ze kiest met wie ze wil werken de eerste keer kiest ze Kristen en de tweede keer Mindy. Het lukt haar niet om de tobii Mindy te laten zeggen omdat ze haar ogen niet lang genoeg op het plaatje kan houden, terwijl ik vanmorgen de tijd dat ze moet kijken heb verkort. Kim ziet dat ze het echt probeert en geeft India dan de kans om met haar hoofd en oogrichting aan te geven dat ze met Mindy wil werken. Wanneer ik haar hoofd uit de spanning haal draait ze hem meteen in de goede richting. Het is goed dat Kim vol blijft houden zo dagen we India uit tot communiceren ook al weten we wel wat ze bedoelt ze heeft het dan toch echt goed aangegeven. Toen mocht India aangeven of ze de kaft van haar boek of iets voor moederdag wilde maken. Ze koos voor moederdag dus ik moest vertrekken. Wat ik ervan hoorde is dat India heel goed de kleuren heeft aangegeven en ook dat ze aangaf dat een bepaalde kleur niet was wat ze wou. Daarna kwamen ze me alweer halen en was het tijd om de zwemspullen aan te trekken. India was helemaal zweterig van de spanning in haar lijf en de warme orthese om haar heen. Die is niet gemaakt voor een warm klimaat.

Vandaag gingen we weer op het achterste dok en mocht India weer met Squirt werken en met Dalai, Squirts 2 jaar oude dochter. Toen wij hier 3 jaar geleden waren was Squirt zwanger van Dalai. Het was geweldig om de twee dolfijnen met India bezig te zien en omdat Dalai nog aan het leren is doet ze ook dingen uit zichzelf. Ze ging Kim haar voet duwen terwijl ze er geen opdracht voor gegeven had. Die schrok even maar daarna ging het goed. Squirt kwam erbij en ze raceten door het water. Op het eind vroeg Kim India of ze nog een kus wou. Toen deed India haar lippen even op elkaar en bewoog ze naar achteren om ja te zeggen. We zijn thuis ook steeds aan het oefenen op een kus en India doet steeds vaker haar lippen even op elkaar echt heel leuk.

Na het zwemmen was het barbecue tijd. Onze cake stond er en de pannenkoeken van het andere Nederlandse gezin en een soort tortilla hapjes met spinazie en knoflook van het Poolse gezin. Wij zaten aan tafel met het andere Nederlandse gezin. Er waren ook twee Poolse en een Amerikaans gezin maar die hebben we niet gesproken helaas.

Nadat ik India heb eten gegeven gaan we nog even zwemmen bij ons appartement.