Zwemmen - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Zwemmen - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Zwemmen

Door: Sag

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

28 April 2017 | Verenigde Staten, Key Largo

Om half 5 vertrek ik richting de bank om daar verder te slapen. India is weer veel aan het slikken en knorren. Om half 7 is het tijd om op te staan want vandaag is de natural swim. We moeten om ongeveer 8.45 uur klaar staan op het dok. Mama voelt zich gelukkig veel beter ook al klinkt ze nog wel benauwd, ze heeft goed geslapen. We spreken af dat ik deze keer ga zwemmen omdat zij van de dokter geen inspanning mag leveren en omdat ze nog niet helemaal beter is. Er is nu een groot dok wat automatisch naar beneden kan. Daar gaat iedereen op en zo worden we langzaam samen nat. Ik ga het water in en Kim geeft me India aan. We zwemmen lekker, het water is heerlijk, en de dolfijnen komen af en toe langs zwemmen en kijken ons aan. Het is leuk. India lacht aan het begin veel maar na verloop van tijd niet meer zo erg. Alsof ze zoiets heeft van waar blijven die dolfijnen nu?

Na de swim lopen we naar de Starbucks voor een kop koffie en een plak cake. We zitten heerlijk in de koelte. Dan lopen we terug en nemen de groene route door het resort langs het water. Onderweg komen we de andere moeder tegen die me gisteren geholpen had en we kletsen wat. Ondertussen komen er de mooiste vogels langs vliegen. Kleine spechten zitten boven ons hoofd in de boom ruzie te maken. Een heel klein vogeltje zit erbij en een zwarte vogel met rood en witte vleugels vliegt voorbij, echt heel gaaf om te zien. Dan lopen we door en chillen even met een broodje in ons appartement. Mama doet een power nap en dan gaan we naar het John Penekamp state park. Het valt wat tegen helaas. We bekijken eerst het visitors center, maar India vindt het niet zo leuk. Dan weer naar buiten om een trail te volgen maar die is onder constructie. We lopen wel een stuk maar komen bij strandjes met veel zeegras. We lopen toch maar terug. We komen op een leuk plekje waar vogeltjes in een vogelbadje aan het baden zijn en waar de wind lekker koel waait. Er komen nog een paar mooie vogels bij dus we zitten goed. Ook India vindt het lekker. Dan lopen we toch even naar het andere strand en nemen daar een duik. Het is niet geheel pijnloos om de oceaan in te lopen. De hele grond is bedekt met kapotte stukjes koraal en dat is heel scherp onder je voeten. Het is niet prettig maar wel willen zo graag even zwemmen met India dat we het er voor over hebben. India vindt het heerlijk, de zee is warm maar de wind is lekker hard en koel. Er zijn best aardige golven dus ze deint heerlijk heen en weer omdat mama en ik haar samen vasthouden.

Er staan een aantal zeer luidruchtige mensen in de zee. Ze drinken rum uit plastic bekers en het lijkt of een aantal al behoorlijk ver heen zijn. Het maakt het geheel wat onrustig dus wij gaan eruit. Mijn voeten willen ook eigenlijk niet langer meer. We drogen een beetje op in de zon en gaan om kwart over 5 de auto in. We rijden even naar de Publix om avondeten te halen. Het wordt pizza. Uiteindelijk eten we ieder een halve en zitten we vol. Het is te merken dat het weekend is want het is een stuk drukker op het park.

• 29 April 2017 - 08:36

Ellis:

Het is een fantastische ervaring om alle avonturen mee te lezen. Wat doet India het geweldig! lieve groet voor iedereen.