BBQ time - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu BBQ time - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

BBQ time

Door: Sag

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

23 April 2014 | Verenigde Staten, Key Largo

De kinderen worden wakker en zeggen meteen dat het een speciale dag is vandaag. De twee dagen hiervoor waren het India’s speciale dagen maar nu is het voor alle drie een speciale dag.

Vandaag mag Brida namelijk met India in het water en daar heeft ze heel veel zin in. Maar eerst is het classroom tijd. Helaas heeft India vannacht weer Stecolid gehad en dat werkt altijd nog lekker door in de dag. Normaal gesproken is het niet erg dat ze wat sloom is maar vandaag is het wat het oefenen met de Tobii betreft niet zo handig. Ze kijkt wel goed in het zwarte vlakje maar wanneer het op een keuze maken aankomt kijkt ze over het scherm heen of erlangs of misschien is geen van de keuzes de keuze die ze wil maken (dat kan natuurlijk ook). Op een gegeven moment wordt haar gevraagd te kiezen wie ze wil dat haar gaat helpen met het haar op haar zeemeermin te doen. Onze foto’s staan op het scherm. Kim laat ze allemaal zien en horen en dan is de vraag wie India kiest. Ze scant met haar ogen het scherm af dat is duidelijk te zien maar ze maakt geen keuze. Pas als Kim zegt dat ze denkt dat ze Brida wil laten helpen, kijkt India lang genoeg naar de foto van papa om de computer papa te laten zeggen en dan kijkt ze ook heel blij. Dat is weer tof om te zien. Mel gaat helpen en daarna komt de vraag of India de bal wil of het bellen blazen. Maar ze kiest niets kijkt strak voor zich uit over het scherm heen. Ze is wel steeds met haar voeten aan het bewegen dus is wel actief. Dan kiest Kim voor de bellen en legt de knop weer voor India neer. Mel houdt haar elleboog zo vast dat India makkelijk zou kunnen drukken maar die trekt haar arm steeds terug en maakt een geluidje. Ik krijg sterk het idee dat ze niet wil bellen maken en zeg dat tegen Mel. Mel is het met me eens en we zeggen het tegen Kim. Kim zegt dat ze het met ons eens is omdat India ook geen keuze maakte op de Tobii. Het is gewoon tijd om het water in te gaan en op die opmerking kijkt India vrolijk.

Ik hijs (letterlijk) India in haar wetsuit en Brida krijgt er ook een aan, een roze dus die is helemaal blij. Daarover het zwemvest en de dames zijn er klaar voor.
Ze mogen allebei het water in en doen samen de activiteiten met Squirt. Brida mag ook nog alleen aan de vin van Squirt hangen en ze neemt haar een heel rondje door het basin. Brida vond het leuk maar ook wel spannend. India mag daarna en dan gaan ze ook nog met z’n drieën op de buik van Squirt. Het is heel leuk om te zien dat ze zo samen kunnen genieten. En dan is de pret alweer voorbij. En gaan we weer de doucheprocedure in.

Om 12 uur is de BBQ van het centrum, Pete de eigenaar gaat dan burgers bakken voor alle families. We hebben nog een uur en een kwartier te overbruggen en kiezen ervoor om naar Shell World te gaan. Het is een grote winkel vol met schelpen en koraal dat je kunt kopen. Ik koop er een flacon biologisch afbreekbare zonnebrand die niet schadelijk is voor de dieren in de zee en daarnaast hadden we alleen nog maar een rare spuitbus met een soort olieachtig spul als factor 50 en dit vind ik voor de kinderen prettiger. Dan doen we snel een koffie bij Starbucks en rijden dan terug naar het IDC. We ruiken de BBQ al en de families die er zijn zijn al aan het eten. We nemen een burger, doneren geld voor die burgers en kletsen met Eva een zusje van een jongen die ook therapie krijgt hier. Haar broertje is 10 jaar oud en ze zijn met het hele gezin voor het eerst buiten Nederland met hun zoon. Het is een heel lief meisje en ze is ook super lief met haar broertje. Het is ook een heel slim meisje en het is leuk om met haar te praten over hoe het voor haar is om zo op te groeien. Haar ouders en broertje zijn even naar de dokter omdat hij last heeft van zijn oor. Ze komen later terug en dan kletsen we ook nog even. De jongen doet het heel goed en ze hebben het heel erg naar de zin. Brida en Yuna vallen in de tussentijd de stagiaires lastig en spelen met muziekinstrumenten. Ik geef India eten en daarna gaan we weer naar huis. De kleintjes op bed, een wasje doen en verhaaltje schrijven. Straks nog even zwemmen en dan zit de dag er weer op. Hopelijk slaapt India vanavond goed en kan ze morgen weer actief aan de slag. Ik ben zo blij dat we hierna nog een week hebben!

Sag

De foto’s van de therapie zijn gemaakt door de stagiaire van het IDC. Ze raadden aan om zelf geen foto’s te maken zodat je je helemaal kunt richten op je kind. Wel een goed idee en ik krijg hun foto’s via een soort website en daar kan ik ze dan afhalen en in het verhaaltje uploaden dus vandaar dat de foto’s niet aldoor tegelijk met het verhaaltje komen.

• 24 April 2014 - 19:49

Trix Boevink:

Heerlijk om India haar blije koppie te zien.
    Gevaarlijke haai SAG! kus Trix

• 01 Mei 2014 - 16:03

Remco:

Fantastisch om de kinderen te zien genieten. Geweldig.
    Ik heb vandaag 1 mei, al veel verslagen doorgelezen, je wordt gewoon in het verhaal gezogen! Schande dat ik nu pas tijd heb gemaakt om de verslagen en foto's te lezen/bekijken.
    Fijn dat jullie genieten!