Dag 3, 4 en 5 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu Dag 3, 4 en 5 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Melle, Sagra, India, Brida en Yuna - WaarBenJij.nu

Dag 3, 4 en 5

Door: Sag

Blijf op de hoogte en volg Melle, Sagra, India, Brida en Yuna

28 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Dinsdag zijn de kinderen ook nog vrij want het is de 'Dag van de Revolutie'. Ook Lennard zou vrij zijn maar die moet toch om 7 uur op zijn werk zijn. Het plan is om naar Brownsberg te gaan en daar naar de watervallen te lopen. We halen broodjes bij de Chinees (zo wordt de goedkope supermarkt die door Chinezen gerund wordt genoemd) en maken thuis een lunch pakket. Lennard komt om 12 uur thuis en dan vertrekken we ook vrij snel. Het is nog 2,5 uur rijden voor we er zijn, maar de weg er heen is geen straf. Het eerste stuk hebben we inmiddels al een aantal keer gezien maar wanneer we beginnen aan de Brownsberg zelf is het nieuw. De weg is onverhard zit vol kuilen en door de regen is het soms een beetje blubberig. We zitten in een 4x4 wagen en Lennard rijdt stoer de berg op waarbij het rood geworden regenwater regelmatig de bosjes in gereden wordt. Omderweg zoeken we naar apen maar we zien ze niet. Wel een paar toekans en een agoeti (goudhaas/boskonijn) en mooie bloemen. Wanneer we boven komen parkeren we de auto en lopen (na betalen) naar het plateau waar een super mooie uitkijk is over het Brokoponomeer. Opeens spot Lennard apen in een boom. Het is een gaaf gezicht maar omdat we voor een hek staan, zodat we niet naar beneden vallen, is het net of we in de dierentuin staan. Jammer genoeg begint het dan heel hard te waaien en te stort regenen waardoor het hele uitzicht weg is. We eten onze broodjes, zien nog een hele grote sprinkhaan en lopen dan richtig een ander plateau. We moeten daarvoor wel een stukje over een smal paadje naar beneden lopen. De kinderen vinden dat een geweldig avontuur en we zien nog een, mogelijk giftige, kikker. Wanneer de wolken wat wegtrekken komt het mooie uitzicht weer tevoorschijn. Helaas is het al te laat om nog naar de watervallen te lopen maar dit was ook een leuke trip. Wanneer we thuis komen is het alweer half 7 eten we en om half 11 liggen we bijna allemaal te slapen.

Woensdag moeten Maren en Boas weer naar school en dat vindt Brida helemaal niet leuk. Wij waren van plan vroeg te vertrekken maar een migraine aanval gooit roet in het eten. Ik duik mijn bed weer in in de hoop dat het later beter gaat. Na een paar uur vertrekken we, inclusief hoofdpijn, met de bus naar het centrum. Brida vindt het wel een belevenis in een open bus met zoveel mensen en de muziek op 10. We beginnen bij Kirpalani (een grote winkel) en kopen een nieuw douche gordijn, omdat ik de oude gesloopt heb en een kindertasje waar ik mijn camera in kan opbergen. Ik voel me een rijke toerist als ik met dat ding rond loop. Dan doen we een drankje bij het Krasnapolsky en twee wc bezoeken met Brida op de derde etage. Vandaar op naar de slipperwinkel want we hadden nog niet genoeg slippers en naar de boekwinkel voor een boek voor mijn tante. Dan lopen we naar fort Zeelandia om te lunchen met Kirsten en de kinderen. De nieuwe damwand aan de Waterkant is inmiddels klaar en dat loopt wel leuk. We zijn weer te laat bij het fort dus ik kan weer het museum niet doen maar we spreken af vrijdag te gaan. Na een lekkere lunch waar we zijn lek gestoken door de muggen hebben we een gesprek met de museum meneer van 71 jaar oud. Hij praat heel zacht en is daardoor voor ons moeilijk te verstaan. Hij is wel heel bevlogen aan het vertellen.
We gaan door naar de zwemles van de kinderen en dan is de dag weer voorbij.

• 06 Maart 2014 - 21:36

Ria Borst:

Het was weer erg leuk om te lezen en hoop dat jij en Brida het leuk hebben gehad.
    Ik hoop alleen ook het eind van de reis nog te lezen.
    Liefs Ria